Vauva ja sitterissä nukkuminen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kipsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kipsu"

Vieras
Onko vauvan selälle tms haitallista jos vauva nukkuu sitterissä kaikki päiväunensa? Meidän vauvalla ollut masuvaivoja ja sitteri on ainoa paikka missä tykkää nukkua, eli siis suurinosa päivästä kuluu sitterissä oloon. Öisin kyllä nukutan meidän viereen vaikka huuto saattaakin kestää useita tunteja, mutta lopulta sitten nukahtaa siihen. Vauvalla on nyt ikää vähän päälle 5viikkoa. Ensi kuussa ostan puuhamaton niin saa sitten alkaa siinä oleskelemaan sitterin lisäksi.

Minä olisin nukuttanut vauvani vaikka kylpyammeeseen, jos se olisi suostunut nukkumaan muualla kuin sylissä...

Sittereissä ei varsianisesti tietääkseni suositella lapsen nukuttamista, mutta luulempa että tämä liittyy enemmänkin putomisriskiin, kuin siihen että selkä menee piloille? Noin pieni tosin ei vielä todennäköisesti putoa yhtään mihinkään. Eiköhän sitterissä nukkuminen ole turvallista. Eihän vauva siinä koko ikäänsä tule nukkumaan, vaan tämä olisi väliaikaisratkaisu. Ainakin vanhempien jaksamisen kannalta jopa ihan suositeltava juttu!

Mun perhetuttu joka työskentelee neuvolassa terkkana,sanoi että sitterissä pitäis olla kova/tukeva se istuin/selkäosa,että sellanen on varsinki ihan pienelle parempi kun sellanen missä se on pelkkä kangas. Joka tapauksessa,minä luotan kaupnkilaisjärkeeni siinä että jos vauva jossain viihtyy ja joku asento on selvästi toista parempi,niin se on silloin ihan hyvä. Eihän vauva kuitenkaan sitterissä koko päivää ole,oletan? Siis että on välillä sylissä (muutenkin kuin syömässä),lattialla,sohvalla,sängyllä,jne..

Yhteistyössä