vauva ja sauna - minkä ikäisenä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis jo kolmeviikkoisen? Jos vanhemmat on kovia saunomaan? Kyllä terveydenhuoltohenkilökunnan neuvot tulisi perustua lääketieteeseen, eikä mutu-tuntumaan. Fakta on, ettei muutaman viikon tai kuukauden ikäisellä ole lämmönsäätelykyky vielä kehittynyt, eikä sen ikäistä saisi saunaan viedä.

Hei haloo ennen on synnytetty saunassa. ei se tarkoita ette pienen kanssa sitä että ollaan siellä kauan eli voi viedä hiukan lämmittelemään samalla kun kylvettää ammeessa. ei niin lyhyt aika tee yhtään mitään pienelle. Maalais järkeä voi käyttää.

En kyllä parin viikon ikäistä uskaltaisi vielä saunaan viedä vaikka kuka olisi sanonut mitä..

Me ollaan nyt pikkuhiljalleen alettu käyttää poikaamme lyhyitä aikoja saunassa. Poika on 6,5kk ja äidin kanssa istuu aina alalauteella. Eiköhän se tässä iässä tee jo ihan hyvää kylvyn yhteydessä vähän aikaa istua saunassa. Meitä ei ole millään lailla ohjeistettu saunomisen kanssa sairaalassa tai saunassakaan. Pitäisi ehkä kysyä ensi neuvolakerralla että mikä on meidän neuvolan ohje..

Miten sinne saunaan ennen synnyttiin? Lämmitettiinkö se ensin 70-80 asteiseksi ja siinä supistusten välissä heiteltiin löylyä, vai miten se käytännössä tapahtui? Sattui olemaan maalaistalon ainoa paikka, jossa on vesi vieressä padassa lämpimänä ja paikat helpompi siistiä synnytyksen jälkeen, vai tosiaan löylyihinkö sitä synnytettiin???

Oisko olleet kuukauden vanhoja noin, alimmaisella lauteella hetken lämmittelivät, ovi kylppäriin siinä vieressä oli auki koko ajan ja löylyä ei heitetty. Että ei voi saunomiseksi sanoa mutta siitä se lähti :D

äiti kertoi että meidät sisarrukset on viety jo ihan pikkuvauvasta asti saunaan. isä oli jopa siskon vienyt tyyliin suoraa laitokselta lauteille. Ihan normaaleja meistä on kasvanut ja kovia saunojia kaikki ollaan... :-D
Itse olen vienyt lapseni 6kk jälkeen vähitellen pieniä hetkiä kerrallaan, eikä olla heitetty löylyä.

Ja minä olen kuullut tuttavasta, joka lapsena meinasi kuolla kun vietiin liian pienenä liian kuumaan saunaan. Joo, eipä tänä päivänä taida hänellä tästä traumoja olla, mutta vähää vaille ei olisi mitään muutakaan, koko ihmistä.

Yhteistyössä