Vauva ja kouluikäiset lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
En jaksa kohta ollenkaan.. isommat lapset ei uuntele mitään mitä sanotaan vaan haahuilee omiaan..kotiarestia laitettu, jäähypenkkiä ja otettu etuoikeuksia pois kun ei muu tehoa. Minun pitää hoitaa koti ja vauva, kun mies tekee pitkää päivää. En jaksa, kun isommat lapset vaikeuttaa arjen sujumista turhalla kiukuttelullaan. Äskenkin repesin kokonaan ja itkin ja huusin lapsille, että nyt helvetti saa loppua tämä tai perhe-elämä ei toimi.
Mustasukkasia eivät ole vaan ihan kuin joku uhma!Minä en jaksa kun en ratkea niin moneen paikkaan kerralla.. itkua väännän, kun en saa mitään kontrollia isompiin lapsiin kaikesta yrityksestä - hyvästä ja pahasta - huolimatta.

Eikös kouluikäiset jo voisi joka päivä tehdä muutaman kotityön sinua auttaakseen? Pöydän kattamiset, raivuuta, retiisien hakemista tai millaisia kotitöitä teillä nyt sitten ikinä onkaan. Siinä yhdessä tehdessä ja asioita opetellessa voisit hyvässä lykyssä löytää sen kadonneen kontrollinkin ja yhteys lapsiin syntyisi, sillä aika surullistahan se on jos äidillä ei ole yhteyttä koululaisiinsa.

Nämä lapsien omat rutiinit helpottaisivat kaikkia, heillä olisi mielekästä tekemistä ja sinun ei tarvitse tehdä ihan kaikkea itse. Minkä ikäisiä nämä kouluikäiset täsmälleen ottaen on?

Ei auta kotityöt.. sitäkin yritetty ja ekaluokkalainen varsinkin tekee vasta kun olen korottanut ääneni ja kunnolla komentanut. Ei halua tehdä mitän kotityötä tai siivousta, vaikka ei ole mikään passattu lapsi. Tokaluokkalainen tuleekin mielummin auttamaan ja saakin auttaa. Keskenään sitten keksivät älyttömiä aivotuksia mitkä saa hyvähermoismmankin raivon partaalle. :(

Taidatte tarvita koko perhe jonkunlaisen järjestyksenvalvojan analysoimaan perheenne tilanteen ja auttamaan sinua kohti johdonmukaista kasvatusta jos et kerta ekaluokkalaiselle saa järjestystä ja kuria. höh.

Luultavasti sinun pitää jotenkin nyt vaan se yhteys löytää ja terästäytyä suhteessasi lapsiin, muutaman vuoden päästä olet nimittäin täysin hukassa heidän kanssaan.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Taidatte tarvita koko perhe jonkunlaisen järjestyksenvalvojan analysoimaan perheenne tilanteen ja auttamaan sinua kohti johdonmukaista kasvatusta jos et kerta ekaluokkalaiselle saa järjestystä ja kuria. höh.

Luultavasti sinun pitää jotenkin nyt vaan se yhteys löytää ja terästäytyä suhteessasi lapsiin, muutaman vuoden päästä olet nimittäin täysin hukassa heidän kanssaan.

Tiedän.. kaikki keinot käytetty ja kasvatusoppaita jopa luettu. Tekisi mieli vain välillä ottaa vauva kainaloon ja mennä itsekseni pariksi viikkoa lepuuttamaan hermoja.

Minä arvasin, että tiedät mitä pitää tehdä!

Järjestä tämä loma itsellesi ja vauvalle, sinä tarvitset sen ja lapsetkin varmaan tarvitsevat. Kun tulet sieltä lomalta, niin sitten pidätte perhepalaverin ja järjestätte kotityöt ja elämän uudella vähemmän hermoja kuluttavalla tavalla.

(Meillä minä olen tämänkaltaisella lyhyellä lomalla, sillä meidän 3-vuotias on aika kuluttava, tosin meillä minä ja vauva ollaan kotona ja muut ovat reilun vuorokauden muualla. Tosin ei tämä nyt oikein loma ole kun tämä pieni nukkuu koko ajan hinkuen ja vonkuen sylissä paitsi silloin kun on yskänpuuska tai muu hankala flunssajuttu.)

Yhteistyössä