vauva ja istuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja istuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

istuttaja

Vieras
Mitä tarkoitetaan istuttamisella?
Saako vauvan laittaa istumaan kun se itse istuu? Eli selkä suorassa tönöttää lattialla?

vai saako istuttaa vasta sitten kun osaa mennä itse istumaan?
tuo jälkimmäinenhän tapahtuu vasta joskus 8kk kieppeillä?

Sitä että ihan pieniä vauvoja ei pidetä istuma-asennossa (istuallaan) edes sylissä. Vasta kun vauva itse alkaa osoittaa merkkejä istumaan noususta (meillä tapahtui n.4kk iässä) voi alkaa pikkuhiljaa hyvin tuettuna esim. sylissä istuttaa.

joo meidän vauva alkoi istumaan sylissä n. 4kk ikäisenä. Nyt on kohta 6kk. istuu mun mielestä tosi tukevasti lattialla mut saakohan sitä siinä pitää? Kun tykkäisi leikkiä istuvilteen... :/

Tuosta istuttamisesta on kai vähän kahta eri mielipidettä. Toiset sanoo, että voi istuttaa, kun istuu selkä suorassa. Toiset taas, ettei missään nimessä, vasta kun itse osaa mennä istumaan. Esim samassa neuvolassa sain ensin terkalta tuon ekan ohjeen, seuraavalla kerralla toinen terkka antoi jälkimmäisen ohjeen.

sit saa sylissä istuttaa vähän kun lapsi alkaa vetää itseään istumis asentoon,meillä 3kk iässä ja oppi itse istuun 4kk iässä. nyt 8kk ja nousee ilman tukea ja seisoskelee ihan sujuvasti ja osaa laskeutua nätisti takas maahan.

Yhteistyössä