vauvan istuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän 7kk tyttö on juuri äskettäin alkanut nousemaan itse istumaan. mutta siinä istuessaan on selkä ihan kaarella ja nojailee varpaisiinsa kunnes muksahtaa nenälleen. Tuntuu että kaikki muut ikätoverit jotka istuvat,istua tapittavat selkä tikkusuorana. meidän tyttö istuu sylissäkin ihan kumarassa jollei kannattele kunnolla. vahvistuuko selkä sitten harjoitusten myötä ja joko uskallan nyt sitten mitenkä paljon istuttaa kun itse nousee, vaikka sitten meneekin kumaraan? vähän huolestuttaa.
rattaissa istuu vähän takanojassa,kun siinäkin ilman valjaita muksahtaisi heti ja valjaiden kanssa alkaa heti kenottamaan sivullepäin.

Meidän tyttö on kohta 7 kk.eikä tietoakaan että istuisi vielä itse.. Rattaissa´olen jo pitänyt puoli-istuvassa asennossa ja sitterissä, pysyy vöillä paikoillaan, mutta muuten ei vielä istu edes syöttötuolissa tms. En tarkkaan muista milloin meidän esikoinen alkoi istumaan, mutta ei varmaan vielä 7 kk.ikäisenä. Ei ´tarvitse huolestua tai vertailla, noin pienet lapset kehittyy niin eri tahtiin.

Meillä tyttö oppi istumaan 9kk paikkeilla. Nousi sitten tukea vasten 10,5kk ja kävelemään oppi 1v+2 viikkoa. Anna touhuilla vaan lattialla mitä touhuaa, siinä ne lihakset sitten vahvistuu. Mä laitoin syöttikseenkin istumaan vasta sitten kun osasi istua, söi sitterissä "istuma-asennossa" siihen asti. Ei vaan voinut syöttikseen laittaa, kun ois kenottanut miten sattuu. Pehmusteiden yms kanssakin.

meillä taas istuu kyllä jo hyvinkin topakasti, mutta ei itse osaa mennä siihen istuma-asentoon, yrittää kyllä, jotenkin niinhän se menee että ei saa pakottaa istumaan mutta ei myöskään estää istumasta, kyllä se siitä ja onpi ihan normaalia tuo, että ensin istutaan ns. kolmioasennossa... :)

Yhteistyössä