vauva ja humalatila

:attn: :attn: :attn:

Ovatko kaikki samaa mieltä?

Miehelle sanoin, että jos ottaa, niin minä hoidan, sen kun ilmoittaa vaan. Olin hetken poissa kotoa, tullessa humalassa ja hoiti vauvaa.

Ja kiitos minulle riitti.Alko-ongelma on, ja ei vastuuntuntoa edes lasta kohtaan.
 
harmaana
Mieheni ottaa tosi harvoin niin paljoa, että oikein humalassa olisi. Hänen omat vanhemmat ovat alkoholisteja ja mies ottaa aina etukäteen selvää missä kunnossa ovat ennenkuin mennään kylään heille. Hän ei voi sietää edes sitä, että he puhuvat vauvallemme kännipäissään. Saatikka ottaisivat syliin..

Viime perjantaina isännälle tuli yksi kaveri meille istumaan iltaa ja mä olin ihan raivona kolmen aikaan yöllä, kun möykkäsivät. Lähdin sitten pikaiseen vessassa käymään ja sillä välin vauva pärähti itkemään (tissi hävisi :whistle: vierestä).
Kun tulin takaisin makuuhuoneeseen, niin eiköhän ukko siellä pimeessä kanniskellu ja hyssytellyt pikkuista... Kyllä mun äidilliset suojeluvaistot heräsi :kieh: Olisi voinut kompuroida, sehän siinä ekana mieleen tuli. Ja ärsytti, kun eihän sitä itse kännissä osaa tajuta mitä voi käydä. Se ajatus, että kyllähän tämä sujuu niinkuin ennenkin. Moni kännissä ajamaan lähtenytkin tuntee olevansa paras kuski .

Otettuani rauhallisesti lapsen häneltä pois, tämähän oikein suuttu ja kävi haistattelemaan. Ei ole sitäkään tehnyt koskaan aikaisemmin. Mentiin vauvan kanssa takaisin peiton alle ja tuli ihan sellainen fiilis, että ei ole pieni mitään hätää, äiti on tässä...

Onneksi tuollaista ei ole ollut eikä tule toista kertaa. On varmasti hurjaa, jos tuollainen olisi jatkuvaa :(

Kerran näin kun yksi pariskunta tappeli yhden kapakan pihalla ja pieni vauva oli mukana. Siinä he retuuttivat toista ja viskoivat sylistä syliin. Oli riitaa kumman "tätä ipanaa" pitikään hoitaa.

Lyhyesti: Ei, en antaisi humalaisen olla lähellä lastani.
 
Hän on jopa humalassa todennut, että kykenisi ajamaan, että ei ole rajaa rikkovaa määrää veressä. Epäilin, kunnon perusteella. Onneksi autoa ei ollut saatavilla. Joka tapauksessa tästä seuraa, että jos olisi lapsen kanssa yksin, voisi mennä hyvinkin juomaa ja jopa autolla ajamaan, koska ei arvostelukykyä ole sen vertaa.
 
Esitän vielä toisen kysymyksen. Jos mies menee ulkoilemaan (päivällä) lapsen kanssa, voiko hän pistäytyä mielestänne lasillisella tai useammalla ilman tai ruoalla kahvilassa tai ruokaravintolassa tai pubissa (jolloin rattaat ulkona)? Miten suhtautuisitte jos näin käy?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 07:33 vieras kirjoitti:
Esitän vielä toisen kysymyksen. Jos mies menee ulkoilemaan (päivällä) lapsen kanssa, voiko hän pistäytyä mielestänne lasillisella tai useammalla ilman tai ruoalla kahvilassa tai ruokaravintolassa tai pubissa (jolloin rattaat ulkona)? Miten suhtautuisitte jos näin käy?
ainakin raivostuisin!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 07:33 vieras kirjoitti:
Esitän vielä toisen kysymyksen. Jos mies menee ulkoilemaan (päivällä) lapsen kanssa, voiko hän pistäytyä mielestänne lasillisella tai useammalla ilman tai ruoalla kahvilassa tai ruokaravintolassa tai pubissa (jolloin rattaat ulkona)? Miten suhtautuisitte jos näin käy?
Juu ei.. meillä mies tietää että tästä tulisi sellainen taistelu ettei varmaan käy mielessäkään. Jos pitää mennä oluelle, niin kyllähän sinne ilman vauvaa mennään ja ilman vauvan hoitoa.
Meillä 5 kk vanha ja mies ei ole käynyt kertaakaan oluella.. kahdesti ottanut kotikännit.. ajattelin just että mitä tulee kun aiemmin kävi enemmänkin.. mutta hyvä näin, so far.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 07:33 vieras kirjoitti:
Esitän vielä toisen kysymyksen. Jos mies menee ulkoilemaan (päivällä) lapsen kanssa, voiko hän pistäytyä mielestänne lasillisella tai useammalla ilman tai ruoalla kahvilassa tai ruokaravintolassa tai pubissa (jolloin rattaat ulkona)? Miten suhtautuisitte jos näin käy?
Joo, päivällä syömässä savuttomassa paikassa niin, että lapsi tulee mukaan. Kyllä meillä isäntä ottaa ruuan kanssa monesti YHDEN oluen enkä näe siinä mitään pahaa. Siis jos syömisen yhteydessä.. yhden.
Kyllä mä itekki kahvilassa tmv. vauvan kanssa olen käynyt, mutta en edes kehtais "juopottelemassa" käydä. Tuntuu siltä, että aika riippuvainen on jos lapsen kanssa kävelyllä ollessa pitää tuopposella piipahtaa. Tai sitten käyttää lasta tekosyynä: "käympä vähän kävelyllä..." :whistle:
 

Yhteistyössä