vauva imi tänää peukkuaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietintää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietintää

Vieras
meinaako se sitä että siitä tulee tapa ja pitää käyttää tuttia? vai oliko se ihan tollai random juttu. ja imeekö vauva nyrkkiä/sormea nälän vuoksi vai imemisen ilosta??
viisastakaa tätä.

Meidän vauva alkoi n.3kk iässä enenevissä määrin sormiaan syömään.Silloin katsottiin parhaaksi opettaa tutilla.Onnistui,ja tutista luopuminen n.1v iässä sujui ok,eikä sormien syönnistä jäänyt tapaa.

mä mietin että pitääkö/kannattaako opettaa tutille. ja miks pitäs sit opettaa... ku en ihan tajuu tutin ideaa. ja ihan siis vilpittömästi meinaan etten ymmärrä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä mietin että pitääkö/kannattaako opettaa tutille. ja miks pitäs sit opettaa... ku en ihan tajuu tutin ideaa. ja ihan siis vilpittömästi meinaan etten ymmärrä..

No vauvalla on kova imemisen tarve ja tutti vastaa tähän. Ei kai se uutta ollu, jos aikuinen olet. Anna tutti, helpommalla pääset monessa kohtaa eikä se lasta vahingoita.

Meiän tyttö ei ikinä huolinu tuttia, imi kyllä peukkua ja aina välillä siihen puutuin. Usein nukahti peukku suussa. Kuitenkin luopui tavasta jo paljon ennen ku oli 1-vuotias. En enää muista milloin, koska tyttö täyttää jo pian 6. Eli siitä on aikaan. Mutta voi siis käydä näinkin onnellisesti, ettei siitä tule ongelmaa.

Me opetettiin siksi,kun meistä tutti oli helpompi kahdesta syystä (ja siis kun vauvalla kerta imemisen tarve oli kova).Ensinnäkin siitä pääsee helposti eroon ja toiseksi yhden kaverin vauva söi vaan sormia ja sitten hältä piti talvellakin käyttää kintas pois kädestä että nukahtaessa sai sormen suuhun =/ Meistä tutti oli helpompi.

Meidän tyttö imi tuttia sairaalassa 2 viikkoa kun syntyi. mutta heti kun kotiutui niin ei enää huolinut tuttia vaan imi kahta sormeaan. Jätti sormien imemisen vähän päälle vuoden ikäisenä :)

Meidän kohta 4-vuotias syö peukkua edelleen, tutti ehdottomasti jos vauva vaan huolii! Meillä ei tyttö huolinut vauvana minkäänlaista tuttia, peukkua söi jo ihan vauvana. Ei auta kuin aika, mitenkään sitä ei saa lopetettua.

Alkuperäinen kirjoittaja iipi:

No vauvalla on kova imemisen tarve ja tutti vastaa tähän. Ei kai se uutta ollu, jos aikuinen olet. Anna tutti, helpommalla pääset monessa kohtaa eikä se lasta vahingoita.

no en oo ollu vauvaihminen mistään suunnasta ennen omaa vauvaa, joten on kohtuutonta olettaa että kaikki olisi itsestäämselvää... aikuinen kyllä olen.

Yhteistyössä