Vauva hoitoon 7 kk

• Viestiketjun aloittaja Col
  • Ensimmäinen viesti
Col
Suunnittelin olevani aitiyslomalla n. vuoden, mutta nyt olen tilanteessa jossa menetan tyopaikkani jos en palaa sinne kun vauvani on 7 kk vanha.

Tyopaikka on hyvapalkkainen, joustava ja koulutustani vastaava. Tosiasiassa minua stressaisi hirveasti etsia uutta paikka (pakko koska tukia ei ole) ja aloittaa uudessa paikassa pienen vauvan aitina.

Taalla aitiysloma on 3 kk ja sain neuvoteltua sen tuonne 7 kk saakka ottamalla loput palkatonta.

Mita tekisitte minun sijassani, luopuisitteko tyopaikasta?

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja vekkula:
Aika oleellisesti vaikutaisi asiaan myö se, että kuka hoitaa vauvaa ja kuinka pitkät hoitopäivät vauvalla tulisi olemaan?
Vauva olisi "vauvapaivakodissa" (1 hoitaja neljalle lapselle), tyopaivia olisi alkuun 3 paivaa viikko, 3 kuukautta. Sen jalkeen 4 paivaa per viikko. n. 8 tuntia paiva.

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
voiko isä hoitaa lasta? tai mummo? pienet sitä paitsi sopeutuu helposti. ja tyytyväisellä äidillä on tyytyväiset lapset.
Kiitos. Isa tulee olemaan kuukauden kotona, ei voi olla pidempaan. Mummot ovat tyoelamassa ja asuvat eri maissa :(.

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
olisiko mahdollista, jos isä olis vauvan kanssa kuukauden vasta silloin kun sinä menet töihin? sais vauva 1kk kotiaikaa lisää..
Juuri noin tehdaankin jos menen toihin, eli mina saan olla kotona vain 6 kk ja isa sen kuukauden lisaa.

4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Maailmalla tuo on normaali päiväkodin aloitusikä, joten pitäisin työni.
olen vähän samoilla linjoilla. jos vauvalla hyvä hoitotilanne, niin menisin töihin. itse olen loamutettuna ja aika perseestä olla ilman töitä.

ap.
olen vähän samoilla linjoilla. jos vauvalla hyvä hoitotilanne, niin menisin töihin. itse olen loamutettuna ja aika perseestä olla ilman töitä.
Tuo minua pelottaakin. Etta stressaan sitten koko loppuajan etta mista loydan uuden tyopaikan ja minkalaista siella tulee olemaan. Nykyinen paikka on hyvin joustava ja ilmapiiri mukava.

Kuitenkin sydanta sarkee, kun olisin niin mielellani viela ainakin muutaman lisakuukauden kotona.

4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Tuo minua pelottaakin. Etta stressaan sitten koko loppuajan etta mista loydan uuden tyopaikan ja minkalaista siella tulee olemaan. Nykyinen paikka on hyvin joustava ja ilmapiiri mukava.

Kuitenkin sydanta sarkee, kun olisin niin mielellani viela ainakin muutaman lisakuukauden kotona.
voithan pitää ensi kesänä hoitovapaata vaikka koko kesän, jos työtilanne sallii? tai pätkissä hoitovapaata silloin kun töissä on hiljaista. äitiyteen kuuluu luopumista ja sitä ei voi välttää. hyvin se menee, vauvalla on hyvä olla useita tärkeitä aikuisia. :)

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

voithan pitää ensi kesänä hoitovapaata vaikka koko kesän, jos työtilanne sallii? tai pätkissä hoitovapaata silloin kun töissä on hiljaista. äitiyteen kuuluu luopumista ja sitä ei voi välttää. hyvin se menee, vauvalla on hyvä olla useita tärkeitä aikuisia. :)
Tuo on kylla hyva idea. Taalla ei tietaakseni ole varsinaista hoitovapaata, mutta ehka jotenkin onnistuisi pari palkatonta kuukautta.

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Minä luopuisin työpaikasta - ja ihan vastaavassa tapauksessa olen luopunutkin. Eikä kaduta !
Ensin ajattelin itsekin nain, mutta en tieda onko sitten parempi etta stressaan uuden paikan loytymisesta ja uuden tyon aloittamisesta.

Lisaksi en tieda loydanko osa-aikaisen tyon ja piteneeko tyomatkani.

vieras
Suomessakin monet menee hoitoon 9 kuukautisina, joten eihän tuossa paljoa eroa ole. Kai ne hollantilaislapsetkin ovat ihan onnellista porukkaa, muistelen WHO:n tutkimuksesta?

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja fff:
Todellakin luopuisin työpaikasta! Mulle lapsi tulee ensin, vasta sitten se "stressaako etsiä uusi paikka"!!!
Toki voisin lapseni takia luopua paikasta ja se olikin ensimmainen vaihtoehto. Mutta voipi olla etta en sitten voisi tehda lyhennettya viikkoa ja tyomatka pitenisi, joten loppujen lopuksi lapseni saattaisi joutua olemaan kauemmin hoidossa. Tosin saisi olla sitten muutaman lisakuukauden kotona.

Yhteistyössä