Vauva hoidossa meillä ja ei tutin tuttia matkassa! Mitäs nyt?

  • Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti
...
Onko ketään naapureita, joilla pieniä lapsia, ja olis mahdollisesti jotain vanhoja tutteja jemmassa? Keittäs sellasen... Ja vaikka aika on vähän huono, luulen et ymmärtäs jos soitat.. Tai se huoltoasema...
Oma poika oli kyllä niin ronkeli, ettei kelvannut kun just yhdenmallinen tutti. Ja huoltoasemien valikoimat tietäen - ei taatusti ole just sellasta tuttia myynnissä. Hyvä jos ollenkaan...
Toivottavasti saat pikkuisen rauhoittumaan, kokeile vaikka laittaa hänet paitasi alle paljasta rintaa vasten ( jos tuntuisi turvallisemmalta ) ja kävele "körötellen" ympäriä kotia...
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";22695753]Toimi näin: ota vauva, peitto, maitopullo ym. tarvittava mukaasi olohuoneen sohvalle, tee omakin olosi mukavaksi. Kaiva kaapista kaikki ne elokuvat mitä et ole ikinä ehtinyt katsoa. Iskosta päähäsi ajatus: tuo huutaa todennäköisesti koko yön mutta sille ei nyt voi mitään muuta tehdä kuin pitää lähellä ja tarjota välillä maitoa josko nukahtaisi hetkeksi. Katso itse elokuvia, torkahtele ja syö jotain hyvää.

Aamulla voit sitten ylpeänä ilmoittaa hoitovauvan vanhemmille, että tutista vieroitus on tehty; todennäköisesti ovat erittäin tyytyväisiä ja tuovat seuraavankin vauvansa sulle tätä tarkoitusta varten kylään. ;)[/QUOTE]

Haha :D
Tätä oon tehnytkin koko ajan :)
Tämä pikkuinen alkaa olla jo niin väsynyt että torkahtelee, mutta juuri kun on vaipumassa uneen huomaa vissiin että jotain puuttuu ja taas alkaa konsertti... miten musta tuntuu, et nukun huomenna piiiitkät päikkärit?
 
meillä..
No, hmmm...
Koita pikkurilliä, tai tarjoa vauvalle houkuttelulla omaa peukaloaan yöksi, jos se toisi lohtua.
Onko ollut ennen teillä yötä? Jos ei niin laita hänen tyynyynsä tai viereen joku hänen vaate jossa oma turvallinen haju, meillä ainakin toiminut. Tai sitten vaan lähdette huoltoasemalle :( Tai odotatte että vauva väsyy huutoon. Turha sitä maitoa on kokoajan juottaa tai vettä, voi jo tulla maha kipeäksi kokoajan maidon litkimisestä ja siitä kun itkee ja huutaa niin kertyy jo sinne maidon sekaan ilmaa :/ ja kohta huutaa sitä.
 
en ymmärrä
Ei tutille ole mitään korviketta, tuttiin nukahtamaan tottunut lapsi joutuu nukahtamaan huutoonsa:( Aivan järjetöntä vanhemmilta, että ottavat vain yhden tutin matkaansa ja senkin vielä unohtavat antaa!!! Ensimmäinen asia mitä itse ajattelisin, jos veisin tuon ikäisen yökylään (mitä en kyllä oikeasti tekisi), olisi että kai varatutteja on tarpeeksi mukana! Vaikka lähden vain kaupungille vauvan kanssa, otan aina kaksi tuttia mukaan siltä varalta, että toinen hukkuu tai putoaa likaiselle lattialle. Minun vauvani syö tuttia vain silloin kun hakee unta, enkä pidä sitä mitenkään pahana, ainoa huono puoli on se, että se tutti ja varatutti on todella oltava aina mukana.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä..;22695796:
No, hmmm...
Koita pikkurilliä, tai tarjoa vauvalle houkuttelulla omaa peukaloaan yöksi, jos se toisi lohtua.
Onko ollut ennen teillä yötä? Jos ei niin laita hänen tyynyynsä tai viereen joku hänen vaate jossa oma turvallinen haju, meillä ainakin toiminut. Tai sitten vaan lähdette huoltoasemalle :( Tai odotatte että vauva väsyy huutoon. Turha sitä maitoa on kokoajan juottaa tai vettä, voi jo tulla maha kipeäksi kokoajan maidon litkimisestä ja siitä kun itkee ja huutaa niin kertyy jo sinne maidon sekaan ilmaa :/ ja kohta huutaa sitä.
Jep näin arvelinkin, että liika juotavakin on pahasta.
on ollut 2x aiemminkin yötä ja on mennyt oikein rattoisasti :)
On "uniriepu" ja oma nalle mukana
 
"Surku"
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;22695809:
Ei tutille ole mitään korviketta, tuttiin nukahtamaan tottunut lapsi joutuu nukahtamaan huutoonsa:( Aivan järjetöntä vanhemmilta, että ottavat vain yhden tutin matkaansa ja senkin vielä unohtavat antaa!!! Ensimmäinen asia mitä itse ajattelisin, jos veisin tuon ikäisen yökylään (mitä en kyllä oikeasti tekisi), olisi että kai varatutteja on tarpeeksi mukana! Vaikka lähden vain kaupungille vauvan kanssa, otan aina kaksi tuttia mukaan siltä varalta, että toinen hukkuu tai putoaa likaiselle lattialle. Minun vauvani syö tuttia vain silloin kun hakee unta, enkä pidä sitä mitenkään pahana, ainoa huono puoli on se, että se tutti ja varatutti on todella oltava aina mukana.
Juurikin näin. Tosin, ei se vanhempien arvostelu tässä tilanteessa auta. Palautetta kyllä kuitenkin heille antaisin.

Ap:lle ja pikkuiselle jaksuja yöksi :)
 
...
Ja vielä se, että jos vauvan vanhemmat ovat lähteneet rentoutumaan, älä vaan heille ilmoita, että "täällä tämä huutaa puuttuvaa tuttiaan.." Ehdit kyllä varovasti asiasta mainita huomennakin... Ja ehkä kannattaa nyt sulkea kone, ja keskittyä lapsen rauhoittamiseen... Toivottavasti pärjäätte yön, ja sinäkin saat nukuttua!
 
"aapee"
[QUOTE="Surku";22695824]Juurikin näin. Tosin, ei se vanhempien arvostelu tässä tilanteessa auta. Palautetta kyllä kuitenkin heille antaisin.

Ap:lle ja pikkuiselle jaksuja yöksi :)[/QUOTE]

Kiitos, eiköhän tämä tästä :) harmittaa vaan pikkuisen puolesta :(
 
meillä..
Jep, kyllä se liika juonti käy masun päälle, kun itse miettii kun juo tai syö ähkyyn niin ei ole kiva olla, ja varsinkin itku potkut päälle. Koita heijata lasta puolelta toiselle ja välillä kyykkäät tai hytkytät ( vaikeaa selittää ) niin lähtee masustakin ilmaa pois. Onko sulla miestä sielä? Vaihtakaa välillä että lapsi menee sen syliin, ja sä mietit muita asioita ja touhuat ja keräilet voimia uuteen yritykseen. tai soitat tai laulat unilauluja, paijaat? Huutavan lapsen kanssa yö tuntuu loputtomalta :/
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";22695790]Haha :D
Tätä oon tehnytkin koko ajan :)
Tämä pikkuinen alkaa olla jo niin väsynyt että torkahtelee, mutta juuri kun on vaipumassa uneen huomaa vissiin että jotain puuttuu ja taas alkaa konsertti... miten musta tuntuu, et nukun huomenna piiiitkät päikkärit?[/QUOTE]

Joop, se on se tutti mikä puuttuu. Mut hyvä et vielä ees vähän naurattaa hoitajaakin tilanne. :D Konsteja kokeilisin itse kaikenlaisia, tosi väsynyt vauva saattaisi jopa nukahtaa ja nukkua ilman tuttiakin, riippuu tietenkin vauvasta. Mahalleen ja selän silittelyä, kanniskelua, hyräilyä, heijaamista, olkapäälle/rinnalle nukuttamista pepulle taputellen.. Vaunuihin tai jopa turvakaukaloon voisi koettaa. Mutta kerro ihmeessä vauvan vanhemmille jos joku niksi toimii, saattavat vaikka päästä tutista eroon kokonaan tämän "mokan" ansiosta. :D
 
"aapee"
Jes jes jes! Täällä nukutaan <3
Toivotaan, että nukutaan ihan aamuun asti, tutin kanssa on ainakin posottanut yöt läpeensä :D
Täytyy kertoa kikat vanhemmille: kuunnelkaa HIMiä ja nukuttaja voi syödä vaikka sipsiä, tai jotain muuta rouskuvaa ;)
Kiitos kiltti vauva ja kiitos teille vinkeistä <3
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";22695875]Jes jes jes! Täällä nukutaan <3
Toivotaan, että nukutaan ihan aamuun asti, tutin kanssa on ainakin posottanut yöt läpeensä :D
Täytyy kertoa kikat vanhemmille: kuunnelkaa HIMiä ja nukuttaja voi syödä vaikka sipsiä, tai jotain muuta rouskuvaa ;)
Kiitos kiltti vauva ja kiitos teille vinkeistä <3[/QUOTE]

Hyvä! Tuo vinkki unohtuikin listasta, meilläkin pikkuiset nukahti vähän raskaampaan musaan aina tosi helposti. En tiedä sitten, onko se voimakkaampi rytmi vai mikä..mutta pääasia että toimii. :)
 
iik
öitä ap, toivottavasti nukutamiset oli siinä! On vaan jäänyt mieleen huvittava nukutusvinkki: lapsi turvakaukaloon, jota sitten pomputetaan jumppapallon päällä. Niin epätoivoinen en ole vielä ollut, että olisin kokeillut:)
 
[QUOTE="vieras";22695753]Toimi näin: ota vauva, peitto, maitopullo ym. tarvittava mukaasi olohuoneen sohvalle, tee omakin olosi mukavaksi. Kaiva kaapista kaikki ne elokuvat mitä et ole ikinä ehtinyt katsoa. Iskosta päähäsi ajatus: tuo huutaa todennäköisesti koko yön mutta sille ei nyt voi mitään muuta tehdä kuin pitää lähellä ja tarjota välillä maitoa josko nukahtaisi hetkeksi. Katso itse elokuvia, torkahtele ja syö jotain hyvää.

Aamulla voit sitten ylpeänä ilmoittaa hoitovauvan vanhemmille, että tutista vieroitus on tehty; todennäköisesti ovat erittäin tyytyväisiä ja tuovat seuraavankin vauvansa sulle tätä tarkoitusta varten kylään. ;)[/QUOTE]

Tää oli ihan parasta piiitkään aikaan! Aivan mahtava tyyppi täytyy olla tämän kirjoituksen takana!

ja hienoa että ap:n vauvavieras nukahti, toivottavasti nukkuu sinne aamuun asti. :)
 
tiutua
öitä ap, toivottavasti nukutamiset oli siinä! On vaan jäänyt mieleen huvittava nukutusvinkki: lapsi turvakaukaloon, jota sitten pomputetaan jumppapallon päällä. Niin epätoivoinen en ole vielä ollut, että olisin kokeillut:)

Mulla vauva oli liinassa ja pompin itse jumppapallolla, usein toimi viimeisenä konstina lopulta.
Tämä toinen vauva nukahtaa, kun ottaa syliin ja alkaa näpytellä tietokoneella..
 
"kkk"
Nukuttuunko siellä koko yö?

Oikeesti muuten kannattaa sanoa niille vanhemmille, että eivät enää tarjoa tuttia. Kun ensimmäinen yö on takana, ollaan jo voiton puolella.
 

Yhteistyössä