vauva herää keskellä yötä istumaan/seisomaan/juttelemaan/nauramaan mitä tehdä?

siis miten menettelette kun vauvaa ei voi "tyynnytellä" uudestaan uneen, vaan on tarmoa täynnä? mä yritän vaan painaa pientä päätä takaisin patjaan mutta sieltä vaan noustaan ja hihkutaan uudelleen. tätä kestää tunnin kaksi aina välillä? annatteko vauvan vaan valvoa? meillä siis nyt 8 kk ja nousee kovasti seisomaan
 
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta oli pako vastailla, kun taitaa olla aikas yleistä. Olen monilta kuullut juuri samaa ja minä kuulema olin tuossa iässä samanlainen... :LOL:

Eiköhän se ajan kanssa mene ohi... :whistle:
Ainiin semmoinen tuli mieleen, että jos et kiinnittäisi mitään huomiota vetäisit vaikka peiton kokonaan itsesi päälle, että vauveli ei näe sinua. Jos vaikka kyllästyisi ja alkais itestään nukkumaan. Meillä ainakin auttoi, silloin kun aamuvelli oli juotu ja olis pitänyt uudestaan nukahtaa, niin ei käynyt vaan aina oli pystyssä ja katteli sieltä... :whistle:
 
Meillä pojalla 10kk sama juttu. Hän heräilee yöllä todella usein ja nousee seisomaan. Uudelleen nukahtaminen on todella hankalaa. Meillä unen tulo voi kestää myös sen pari tuntia. :headwall:

Poitsu pysyy pää tyynyssä ainoastaan siten, että pidän kättä vatsan tai kyljen päällä. Siinäpä sitten tosi kiva roikkua tuntitolkulla pinniksen kaiteella...

Meillä puita pitkin opittiin nousemaan 7kk vanhana ja siitä lähtien sama meno on jatkunut. Siirrämme hänet kohta omaan huoneeseen, joka toivottavasti omalta osaltaan rauhoittaa unia ja aion kokeilla myös tuota että en heti riennä nukuttamaan/rauhoittelemaan . Riekkukoon sängyssään niin kauan kun nukahtaa, paitsi jos kovasti alkaa itkemään, niin sitten toki menen rauhoittelemaan. :heart:
 
Meillä 10 kk tyttö myös joskus herää yöllä. Tunteroinen on pisin aika minkä ollut valveilla, pulisee ja peuhaa sängyssä, istuskelee ja ihmettelee. En ole kiinnittänyt mitään huomiota jos ei ala itkemään, siitä sitten nukahtaa uudestaan. Jos alkaa itkemään olen ottanut viereen, tosin tähän mennessä vain pari kertaa...Eipä sitä oikein muuta voi kun antaa valvoa jos valvotuttaa =)
 

Yhteistyössä