vauva+helle+hattu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kesätyttö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kesätyttö"

Vieras
Pidättekö vauvalla (ei-istuvalla) aina helteellä hattua vaunuissa/rattaissa? Entä sylissä, jos vauva on varjossa?

Jäin ihmettelemään asiaa, kun sain erittäin tuomitsevia katseita tänään puistossa eräältä äidiltä. Hän oli pukenut vauvalleen pitkät, melko paksut vaatteet ja pipon, oma 4kk vauva oli lyhythihaisessa bodyssa ja shortseissa, ilman hattua (vähän aikaa myös sylissäni varjossa, muuten tietysti vaunukopan kuomun suojassa varjossa). +29C näytti mittari eikä juuri tuullut.

[QUOTE="vieras";24155252]Miksi ihmeessä lakki myös sisällä päässä??

jos lapsi on varjossa, mielellään otankin lakin hetkeksi pois, että saa pää ja hiuksetkin vähän "happea".[/QUOTE]

Meillä myös vauvalla karstaa päässä ja helposti hikoilevaa sorttia, siksi näin siis.

Meillä ulkona helteillä oli hellehattu.
Tyttö oli ekana kesänään n.6kk.
Ulkona, jos oli auringossa päällä oli yleensä tyyliin puuvillatunika ja leggarit, ettei pala. Ja päässä oli aurinkolasit. Mutta vaikka kotona terassilla ollessa jalassa oli teepaita ja vaipat, kun oli varjossa.

kumpikin lapsi on syntynyt heinäkuun helteillä. Mä en yksinkertaisesti vienyt niitä aurinkoon ollenkaan. Joko oltiin varjossa tai sisällä. Enkä katsonut, että ois tarvinnu pipaa 30 asteessa. Meillä ei siis ole ilamstointia tms, talossa sisällä oli 27-28. Sopiva mulle ja vastasyntyneelle...

Vain jos tuulee niin silloin varjossa, mutta auringossa tottakai ne pienet hetket mitä nyt edes ollaan. Vaunuissa en ikinä voisi käyttää vauvalla hattua kun on sellainen kuumakalle. hikoilee ihan älyttömästi. Nyt kesällä meillä nukutaankin pelkällä vaipalla ja yöllä käyn laittamassa harson vain peitoksi. Muuten herää kitisemään ja on aivan hiessä. En myöskään ymmärrä hatun käyttöä vauvalla sisällä enää ensimmäisen kuukauden jälkeen, ellei ole todella viileä koti. Minun tekee pahaa kun kaveri pukee vauvalleen näillä helteillä paksut vaatteet ja kun vauva itkee (kuumuutta) niin äiti hokee, että nyt sillä on kylmä... tekee pahaa kun pikkunen kärsii.

[QUOTE="sasu";24155716]Vain jos tuulee niin silloin varjossa, mutta auringossa tottakai ne pienet hetket mitä nyt edes ollaan. Vaunuissa en ikinä voisi käyttää vauvalla hattua kun on sellainen kuumakalle. hikoilee ihan älyttömästi. Nyt kesällä meillä nukutaankin pelkällä vaipalla ja yöllä käyn laittamassa harson vain peitoksi. Muuten herää kitisemään ja on aivan hiessä. En myöskään ymmärrä hatun käyttöä vauvalla sisällä enää ensimmäisen kuukauden jälkeen, ellei ole todella viileä koti. Minun tekee pahaa kun kaveri pukee vauvalleen näillä helteillä paksut vaatteet ja kun vauva itkee (kuumuutta) niin äiti hokee, että nyt sillä on kylmä... tekee pahaa kun pikkunen kärsii.[/QUOTE]

Pahaa tekee minunkin katsoa niitä ylipuettuja, hikisiä vauvoja..:( Melkein +30C kuitenkin!

iltapäivän auringossa ainoastaan saatetaan käydä. Ja aina joku pitää olla päässä!! Vaunuissa en pidä lakkia koska sinne ei paista ja usein lämpötila siellä nousee todella kuumaksi.

vaunuissa kun nukkuu niin en pidä hattua turhaan hieostamssa. kun on herännyt niin olen hatun päähä laittanut, vaikka sylissä koitankin parhaani mukaan pitää varjossa

En käytä 1,5 kk ikäisellä juuri ollenkaan hattua. On ulkona lähinnä vaunuissa tai hetken varjossa sylissä. Tällä hetkellä jokainen vaatekappale on liikaa tässä kuumuudessa, on vain vaipassa.

Yhteistyössä