Vauva,haaveissani sä oot mun.

Uutta pinoa ajatteli pistää pystyyn meille joilla vauva kuume/haave joka ei syystä tai toisesta kuitenkaan ole vielä ajankohtaista.

Itse olin yhdessä pinossa kuumeilemassa mutta muuttuneen elämän tilanteen vuoksi vauva aika ei ole ihan nyt ajankohtainen ja varsinaisten kuumeilijoiden ja yrittäjien parissa olessani kuumeeni oli aika sietämätön ja kun tietää ettei yrityksiä voi nyt tehdä olo rupesi tuntumaan myös hieman haikealta..

Eli täällä olisi kiva vaihtaa kuulumisia samassa tilanteessa olevien kanssa ilman paineita kierron pituuksista,ovulaatiosta ja plussista.. yms.

Kuulunkohan mä tänne..? Vauva on haaveissa ja unelmissa.. Mutta ei vielä. Avoliitossa asun, ei siin mitään.. Työtilanne on kummallakin mikä on..
Tänään keksin että lykkään haaveitani sen varjolla et laihutan ensin, näkyy mamma maha sit kunnolla ja katotaan miten työt jatkuu syyskuusta eteenpäin.. Eikös se oo enemmän rahaa kun jää mammalomalle jos vaan on ollu töis..?

Ehkäpä tämä olisi minullekkin sopiva pino! Minulla olisi haaveissa neljäs kullannuppu. Miestä pehmitellessä täällä haaveilen. Mies tykkää kyllä lapsista, mutta toistaseksi ei ole vielä rohjennut alkaa aktiiviseen yrittämiseen. Meillä tulisi aika ahdasta tässä kotona, jos väkiluku vielä kasvaisi ja mahdollinen laajennus ja auton vaihto ei houkuttele. Meillä myös aika raskasta ollut, kun aika pienin ikäeroin tulleet nuo kolme ja mies ei juurikaan ole ehtinyt lastenhoitoon osallistua. Sen seurauksena minä sitten ollut lopen uupunut lastenhoidosta silloin, kun pienin oli vielä vauva.

Nyt on kuopus kolme ja vanhemmat vielä vanhempia. Vielä jokin aika sitten olin varma, että en milloinkaan enää tahtoisi yhtään lasta, mutta niin se kuume vain yllätti! Uskoisin, että nyt olisi vauvan kanssa paljon helpompaa.

Olisi mukava vaihtaa ajatuksia muiden vauvakuumeisten kanssa! Itsekkin olen tuolla toisessa pinossa, mutta jotenkin en koe omakseni niitä ovulaation kyttäyksiä lämmönmittauksineen ja oireitten etsimisineen... naisen elimistö kun on yksi hormonimöykky, ja hyvinkin pienet asiat vaikuttaa kaikkeen - niin kiertoon kuin oireisiinkin. Itselläni ainakin kierrot ja kiertopäivät vaihtelevat niinkin paljon, että en todellakaan voi sanoa, mitä mikin oire tarkoittaa.

KyyneltenHymy ja Lilianne tervetuloa!

KyyneltenHymy Eli jos oikein käsitin niin esikoista haaveilet?Tosiaan äp-rahaan vaikuttaa palkkatulot joten töissä kannattaa olla ennen jos vaan se mahdollista.

Lilianne aika samanlaisessa tilanteessa olemme molemmat että miehet hieman vauva haaveen jarruna,tosin me saatiin asiaa tänään puhuttua sen verran että kolmas saa tulla vuoden tai parin päästä ja se helpotti kummasti oloani että on tieto siitä että edes joskus jos ei nyt..
ja kun olen itsekin oikein tarkasti asiaa miettinyt, nyt vauva olisi ihan liian pian kuopuksen syntymän jälkeen,eli mun lapset poika kohta 3v ja tyttö 1v1kk eli aika pieniä nämä vielä.
Meillä myös hoito suurimmaksi osalta mun harteilla miehen työn vuoksi.
Nyt on aika helppo aika menossa kun kuopus nukkuu yöt läpeensä,vuosi onkin mennyt enemmän ja vähemmän vaihtelevasti unien suhteen senkin suhteen olisi hyvä rauhoittaa vauva projektia ja nauttia näistä lapsosista kun ovet pieniä..

Kummankaan lapsen kohdalla ei ole ollut varsinaista vauvakuumetta vaan se on päässyt yllättämään nyt kuopuksen syntymän jälkeen,ja sitä on "kärsitty" kohta vuoden verran kyllä luonto on ihmeellinen..myös minä olen ollut varsinainen hormoonimöykky,raskaana olen luullut olevani sen tuostaan :headwall:
Tästä aiheesta vaan jaksaa loputtomasti pohtia ja miettiä ja varsinkin kun omassa ystävä piirissä ei yhtään kuumeilevaa täällä käytävät ajatuksen vaihdot erittäin tarpeen. =)

Onhan tuo jo paljon, onlydream, kun miehesi on kuitenkin luvannut vauvan tulla vielä joskus! =) Lasten ikäerot on teillä samanlaiset kuin meillä kahdella ensimmäisellä, sitten tuoli pikkuisen vajaa kolme vuotta ikäeroa pienimpään. Ja se oli kyllä rankkaa! Että siinä mielessä täältä toivottelen, että jaksaisit odotella ja nauttia kuumeesta vielä hetken! Sitten vähän myöhemmin ehdit paremmin nauttia vauvasta! Tuo leikki-ikä kun on sellainen ikä, että silloin vaaditaan vanhemmaltakin aika paljon huomiota. Sisarukset riitelee ja tekee tuhojaan. Jos on vauva, niin ei voi niin keskittyä vain vauvanhoitoon. Kun kasvavat isommat vähän isommiksi, niin eivät sitä äidin huomiota ihan kaikkeen tarvitse.

Olikohan vähän sekavaa.. Niin, meilläkin on "tehty" vain tuota ensimmäistä lasta. Toinen on tullut, kun on ollut lupa tulla ja kolmas on oikea ihme - ei ollut tarkoitus lasta siinä vaiheessa tehdä, mutta niin se vain yhden joulun aikaan ilmoitteli, että syksyllä tavataan!

Itse ajattelen nyt, että ensi vuonna olisi hyvä aika saada neljäs. Kun nuorimmainen täyttää ensi vuonna 5vuotta, niin ehkä se alkaisi olla jo riittävän suuri ikäero. Jospa vain tuo mieskin antaisi myöten asialle. Toiveissa on hyvä elää!

Nyt olen muistellut noiden kolmen vauva-aikaa ja nauttinut niistä muistoista! Olivat niin ihania, pieniä, lämpöisiä tuhisijoita! Melkein tunnen sen ihanan vauvan lämmön ja haistan vauvan tuoksun, kun vain niitä hetkiä muistelen!

KyyneltenHymy mullakin on tuo laihdutusprojekti ollut meneillään, vielä muutama kilo pitäisi tiristää ja sillä minäkin koitan lohdutella, että sitten näkyisi vauvamaha paremmin! :LOL:
Tosin mulla on vauvat olleet pieniä ja syvällä, niin ei ole ollut koskaan kovin isoa vauvamahaa. Siitä onkin yksi kiva ajatus tullut, että jos ja toivottavasti kun vielä joskus odotan, nautitaan siitä odotuksesta miehen kanssa täysillä -kahdestaan! Eikä kerrota kenellekkään, ennen kuin joku asiasta kysyy! Viimeisestä kun jäi ikävät muistot, kun kukaan ei raskaudesta kuultuaan edes onnitellut saatikka kysynyt laskettua aikaa! Kauhistelivat kai, että KOLME on kamalan paljon... Osa oli ehkä kateellisiakin. Mutta jotenkin se suhtautuminen tuntui pahalle, kun itsekkin koitti asiaa sulatella ja hyväksyä, ja yritti tsempata itseään, että ihanaahan se on vauva saada. Oisi ollut oikein mukavaa, jos joku muukin kuin terveydenhoitaja olisi onnitellut. :(
Mutta eipä siitä sen enempää. Kuopus on todella ihana pikkuinen, joka valloitti niin isän kuin minunkin sydämen heti ensi katseestaan täydellisesti. =) =)

onlydream kyllä me ensimmäistä haaveillaan :) Nyt oon saanu miehen puhuttua aika lailla pökeryksiin.. :D Suunittelee jo isomman auton vaihtoa, se on edistysaskel.. Ja kyllä niitä töitä on ja laskeskelin niin saisin aika hyvät rahat, kurja vaan kun mies on lomautettuna ja lopusta ei tietoa :( Mutta kyl uskon et kaik järjestyis =)

Lilianne Mietin tuos sitä laihutusta ja miehellekkin sanoin et se on ihan turhan kanssa, lihoisin kuitenkin kaikki takasin. :whistle: Ja uskon et se maha näkyy jos näkyy makkaroitten alta, kuten ite sanoit ettei sinulla näy.. Sitä siis odotelles, ruokavaliota muuttelen, nii ja tupakka lakko taitaa alkaa het aamutupakan jälkeen, jos se herättäis tuota miestä lisää et tosisaan oon :LOL:

No nyt meen aamupalalle.. Ainii, onneks en oo ainut vauva hösääjä täs talos, meijän kissaneideil sattuun oleen semmonen kiima päällä et huhuh :LOL:

Aurinkoista kesäpäivää B) aamulenkki jo heitetty lasten kanssa ennen kuin tuo lämpötila kohoaa huippuunsa,no sattuipas hyvin minäkin kuulun näihin "ikuisiin"laihduttajiin.
Mulla molemmat raskaudet menny kilojen suhteen alaspäin onneksi, vaikka muuten kyllä tuppaa kaikki mikä on hyvää niin jäämään kiinni nyt olen ollu reilu pariviikkoa puhdistus ja rasvanpoltto yrttijuoma kuurilla ja ainakin kuonaaineet on lähteneet liikenteeseen ja jotain pientä kilokadotustakin on havaittu..hyvällä ruokavalion tarkkailulla parhaimmat tulokset aikaan kuitenki saisi kun vaan saisi itsestään niskasta kiinni :kieh:

KyyneltenHymykuulostaa hyvältä edistysaskeleelta miehesi suhteen kun auton vaihtoa jo ajattelee,kyllä se siitä lämpenee.

Vuoden päästä olen myös ajatellu että olisi hyvä rueta ajattelemaan sitä kolmatta nuppua ja nauttia nyt näistä pienokaisista,ikäni (36v) vaan mietityttää ja on pitänyt ajatusta hoppuisana mutta onhan nöita muitakin jotka on vanhemmalla iällä lapsia saaneet mutta olen kuitenkin sitä mieltä että ennen kun 40 on lasissa lapset on pitänyt tehdä..

Nyt nauttimaan lämpimästä kesäpäivästä ulos pienokaiset ovat unilla niin jää vähän omaa aikaa B)
hellurei!!

Ihana päivä, miehen kanssa mentiin veljelleni syömään, ulkona koko päivä oltiin ja taisin pikkasen kärventyä. Veljellä on kolme tyttöä ja yks poika.. Nuorimmaiset on alle kaks vuotias ja alle puolivuotias. Ihania, siellä saan aina esimakua lapsen hoidosta :heart:
Mites tuo on kun ylipainonen tulee raskaaks, kuulin jossain että sitä alettas kontroloimaan sit neuvolassa ja vois joutua dietille.. Meikäläisellä on meinaan massaa aika paljon :LOL:
Ainii, huomenna joutuu lähtee volvoa koeajaan, farmari mallia ;)
Mutta nyt meen partsille istuun ja jos sitä lähtis rantaan kissoja ulkoiluttaan..
Näkemisiin :wave:

KyyneltenHymy, kuulostaa tosiaan lupaavalta tuo, että mies autoa meinaa isompaan vaihtaa!!!! Jospa se siitä kuume tarttuisi hänenkin! Toivottavasti nuo veljesi lapsetkin auttavat siinä kuumeen nostatuksessa!

Tuosta ylipainoisen raskaudesta: kyllähän sitä on isommat riskit raskausajan diabeetekselle ja raskausmyrkytykselle tuon ylipainon vuoksi, siksi kontroilloidaan hyvin. Mutta sen kontrolloinnin kun ottaa asiana, jota tehdään vain lapsen parhaaksi, niin kyllä se menee. Ja ruokaohjeita annetaan, mutta ravinto-ohjeita annetaan kyllä kaikille ensisynnyttäjille jossain määrin. Varsinaista laihdutusta ei raskauden aikana suositella, mutta sitä seurataan ja koitetaan neuvoa, ettei paino kovin paljon nousisi.
Näissäkin käytännöissä ja rutiineissa on poikkeavuuksia riippuen neuvolasta.

Onlydream, minä ajattelin aikaisemmin, että lapset on tehtävä 30 vuoteen mennessä. No, nyt olen 33. Mullakin tuo ikäraja siirtynyt nyt 40 vuoteen...

Painosta: itse olin saman painoinen kuin tällä hetkellä esikoisen saadessa alkunsa. Raskauden aikana ei tullut kuin 7 kg, mutta imetysaikana sitä sitten keräytyi, niin että loppujen lopuksi tuli alkupainoon 10kg lisää. Sitten aloin odottaa toista lasta, jolta tuli myöskin ne 7kg lisää, ja sitten taas imetysaikana tuli vielä lisää, niin että alkaessani odottaa kolmosta, oli lähtöpainoon tullut 12 kg lisää (siis siihen, mitä painoin ennen esikoista). Silloin olin jo lievästi ylipainoinen. Sitten tuli raskausmyrkytys (joka tuli myös kakkosesta, jolloin olin vain normaalipainon ylärajalla). Liekkö sillä ollut sitten painon kanssa mitään tekemistä, en tiedä.
Sitten kun kuopus syntyi, ja häntäkin imetin, niin loppujen lopuksi painoa oli tullut lähtötilanteeseen verrattuna (siis ennen lapsia aikaan) 20kg. Sitten aloitin äkäisen laihdutuskuurin. Sain pois 15kg. Nyt olen ollut elokuusta lähtien vähähiilarisella ruokavaliolla ja lähtenyt vielä ne 5kg ja toiveissa olisi saada pois vielä muutama kilo. Sitten olisin siinä, missä kihloihin mennessä.

Tuosta vauvamahasta: mulla kaikkein näkyvin vauvamaha on ollut kolmoselta, jolloin siis oli myös ylipainoa. Esikoisesta ei ollut mahaa juuri minkäänlaista. Olin lähinnä vain vähän lihoneen näköinen. Kaksi viikkoa ennen synnytystäkin ihmiset olivat ihmeissään, kun kuulivat meidän saavan pian vauvan. Muistan, kun eräillä juhlillakin tuli väärinkäsitys asiasta - luulivat, että saadaan adoptiolapsi kahden viikon sisällä!
Mulla on tuo lantion sisäpuoli niin leveä, että vauvat on siksi siellä syvällä piilossa.

Minäkin voisin liittyä tähän pinoon:)

Minä olen 26v ja mies pari vuotta vanhempi,olemme kolmen tytön vanhempia. Nuorin on 2v5kk ja vanhin on 6v ja keskimmäinen 5v.Haaveilemme neljännestä lapsesta,mutta sen hankinta ei tällä hetkellä ole ajankohtainen. Nuorimmainen on koko ikänsä ollut mekoisen levoton ja rauhaton nukkuja, nyt alkaa tosin helpottamaan... tai toisinaan nukkuu hyvin ja toisinaan herää vaikka kuinka monta kertaa yössä:/ tämä on vienyt voimia ja jaksamista kovasti. Mutta vauvakuume alkaa poltella siitäkin huolimatta. Olemme ajatelleet,että uusi vauva voisi olla mahdollinen aikaisintaan kuopuksen mennessä eskariin-kouluun taikka sitten vasta n.10vuoden päästä.

Minä olen kotiäitinä syksyyn asti ja koetan päästä töihin,jos sitä ennen uutta vauvaa olis työelämässäkin, nyt olen ollut reilu 3v kotona työttömänä/lapsia hoitamassa.

Mäkin voisin tänne tuppautua :whistle:

Mä oon 24 vuotias ja mies on saman ikäinen, ollaan naimisissa oltu reilun parin kuukauden päästä kolme vuotta, mut lapsia ei oo vielä hankittu, vaikka vauvakuume on mulla ollu välillä kovaakin..kahden tai kolmen vuoden päästä noin..olis suunnitelmissa alkaa yrittää meidän ensimmäistä kultaa <3

Kivaa kun porukkaan tulee lisää kuumeolijoita! Tervetulemas pauliina 82 ja tuuba

Miltäs muista tuntuu että onko ok jos ei sen kummempia päivitystä vaativia tietoja laitettaisi esille?
Voisi vain näin käydä kuulumisia ja ajatuksia vaihtamassa mutta jos joku haluaa kuvittaa tai muuten laittaa nimilistaa yms. esille se toki toisi vähän väriä pinoon,itsellä ei taida taito moiseen riittää...eli jos vapa ehtoisia eikun töihin..

Minun piti ollaa kokonaan etten hanki lapsia koskaan vaan niin se ajatus vuosien varrella muuttui taisin olla n31 kun ensimmäisen kerran ruettiin siitä tosissaan puhumaan ja puolitoista vuotta menikin ennenkuin esikoinen ilmoitti tulostaan ja toista lasta ei pitänyt enää hankkia vaan senkin sanomisen jouduin takaisin vetämään,no kuopus tulikin sitten kerta yrittämällä, no sitten minun piti viimekesänä tehdä sterilisaatio mutta kuinkas ollakkaan sen puhuminen unouhtui laitoksella ollessa ja täällä neuvolassa eivät sitä suositelleet ja onneksi se puhe sairaalassa unohtuikin koska olisin katunut ja syvästi jos sen olisin päättänyt tehdä,niin se vaan mieli muuttuu elämän varrella ja onkohan kohtalollakin omalla tavalla sormensakin pelissä että mitä on tarkoitettu tuleman..

Mulla raskauksissa paino nousi esikoisen kohdalla 2 kg ja kuopuksen kanssa 4 kg molemmissa on alkuun laskenut ja pikkuhiljaa sit noussu nuo pienet lukemat.
Ei sen kummemmin diettiä suositeltu vaan tarkkailemaan mitä suuhunsa pistää ja sokeritkin pysyi ihan normaalilla tasolla vaikka kokeisiin jouduinkin,nyt olisi toiveissa se 10 kg verran saada pois :kieh: helpommin sanottu kuin tehty..

Nyt on farkku volvo käyty koeajaan, ihan hyvä tuo oli mut ei tiä onko meijän pussille sopiva.. Nii ja mies anto ostaa kaappiin ekan vauvan potkupuvun ja kaksplussa tarttu myös ohimennen mukaan :LOL: :heart:
Laihutus mietteet menny pipariks.. Mitä sitä laihtua, ehkä terveyden takia.. Mutta kun ei meikäläistä tää oma koko sillain haittaa, outoa :D
Mutta nyt alan lukee lehteä ja oottelen ruokaa.. :p :wave:

Kiva kun oli tullut uusiakin!

Kyynelten hymy: tuo kuulostaa TODELLA lupaavalta, kun potkupukukin on jo ostettu! :) Ihanaa! Niitä kaksplussia ja vauvalehtiä on kans kyllä mukava katsella! On niitä iso pino mullakin, ja mukaan aina toisinaan kaupasta tarttuu! Ja vauvan vaatteita ihailen kans joka kerta kaupassa! Niitä on nykyään NIIN söpöjä!

Sterilisaatiosta: minäkin siitä kyselin kuopuksen jälkkärissä. Oisin sen saanut, mutta lääkäri mut puhui ympäri, että sitten joskus vois todella harmittaa asia, kun tilanteetkin aina muuttuu. Ja joo, kyllä tosiaankin nyt harmittas!

Meillä on tällä hetkellä tilanne se, että mennään varmojen päivien mukaan. Tosin en ole vielä eläissäni ovista tunnistanut! Mulla kun nippailee ja kiertää ja pyörtää ym masua vähän väliä, ei sen mukaan mitään voi tulkita. Samoin lämpöihin ja valkkarin koostumukseen vaikuttaa niin monet asiat, että en niittenkään perusteella ala mitään tulkintoja asiasta tekemään. Oon kuitenkin laskenut, että todennäköisin hedelmöittymispäivä on kuitenkin se 14 vrk ennen kuukautisia, ja sen perusteella mennään. Eli pienoinen mahdollisuus on jätetty kohtalolle.. Ihan olemattoman pieni tosin. Näin on menty jo pari vuotta, että eiköhän tuo ole kuitenkin aika luotettava.

Miten muuten te muut, joilla jo lapsia ennestään: oletteko säästelleet kaikki vauvan tavarat? Me ollaan paljosta luovuttu, kun ei tosiaan ollut tarkoitus enää niitä tarvia. No, pinnasänky, hoitopöytä ja vaunut on yhä. Niistä en raski kai koskaan luopua, vaikkei vauvaa tulisikaan enää. Joitakin vaatteita vielä myös on, mutta niitä kyllä pitäisi saada sitten ostaakkin uusia, jos joskus sen vauvan vielä saan!

Tervetuloo kaikille joukkoon =)

Tiikkis Samaa ikää ollaan.. Meilläkin täs ootellaan et koska tosisaan alkas yrittään, tai sovittiin et koskaan ei yritetä liian "kovaa", lupasin olla mittailematta lämpöjä ja kahtoon koska on ovis.. Tulee kun tulee :)
Ja samaa me mietittiin et miten kaik suhtautuis jos näin nuorena tehtäs laps, mutta hyväksyntää on kaikkialta saatu :heart: Epävarma olo on silti, omat vanhempani repii varmaan pelihousuni mutta uskon niittenkin leppyvän. Ja uskon että jos uskoo ite että on valmis niin on valmis.. näin mä ajattelen, en tiä miten muut.. Ja eihän se lapsi tuu hetkessä, sullahan tulee ikää lisää :D

Muttajoo, tulin just töistä ja olo on hyytyny, taijan ottaa kaksplussan kainaloon ja mennä miehelle lukemaan sitä :D Onkos muuten lehtiä jotka ois odotus aiheisia, kaksplussas oli paljon isomman lapsenkin hoidosta. Raskaus ym. kiinostais =)

:wave:

Hei! Minäkin voisin tänne liittyä. :)

Olen 19v kahden lapsen äiti. Esikoinen syntyi 8.3.06 ja kuopus 2.6.08, hänellä oli siis eilen 1v-synttärit. :heart: Mieheni on 20v.
Mulla kovasti ollut raskaus- ja synnytyskuumetta heti kuopuksen syntymän jälkeen, nyt noussut pikkuhiljaa kunnon vauvakuumekin... Mies ei tosin vielä ole yrityksen kannalla, alustava sopimus meillä oli että aloitettaisi noin vuoden kuluttua sitten yritys. Saas nähdä miten jaksan odottaa, olen niin malttamaton luonne.. :ashamed: Kaipa tämä tässä, jos nyt ensin oottelis juhannusta ja sen jälkeen vaikka aina kuukausien vaihdetta tai joitan kivoja merkkipäiviä ja eiköhän se sit sillä lailla se aikakin etene, kun pitää aina huolen että on jotain mitä odottaa... :LOL: Kunhan ei joudu sitäkään liian kauaa odottaa. B)

Tervetuloa uusille!!

Itsellä oli eilen kiireinenpäivä niin ei kerenny kun käydä lukasemassa kirjoitukset.

:kieh: :kieh: kävin tänään vaaalla ja kehtas mokoma näyttää 3.5 kg pudotusta, vähänkö olen innoissani,pitkästä pitkastä aikaa pääsin aivan uudelle etunumero lukemalle...

seamrong meillä samoina vuosina syntyneet lapset poika 8/06 ja tyttö 4/08 ja kovasti on minuakin vaivannut tämä vauvakuume melkein heti kuopuksen syntymän jälkeen.
Viime yö oli taas pitkästä aikaa repalainen niin aamulla mietti että jaksaako sitä kovinkaan pian uusia hetkiä vähäunisten öiden suhteen.. |O
myös minä olen koittanut saada itseäni ajattelemaan kaikkea muuta mitä ihanaa tässä kesällä voi tehdä,ettei ajatukset kokoaikaa pyörisi ruusuisia vauva ajatuksia" hautoessa"

Tiikkis et suinkaan ole liian nuori äidiksi kyllä sen jokainen tuntee itse milloin siihen on valmis,itselläni oli ettei äidiksi tulo käynyt miellessäkään ennenkuin täytin 30 eli elä sitä ainakaan murehdi.ja hyvältä vaikuttaa teidä tilanne muutenkin kun koulut jo käyty ja elämä kaiken puolin mallillaan.Kyllä sitä on itsekin miettinyt kaikkea että pärjääkö ja riittäkö rahat yms. mutta kun elämään suhtautuu riittävän avoimesti ja menee tilanteen kerrallaan,jokainen on varmasti samanlaisten kysymysten ääressä joutunut pohtimaan niin myös minäkin.

onlydream: Mun on hemmetin helppo hautoa vaaleenpunasia vauvahaaveita koska tuo meitin kuopus on vasta vuoden ja nukkuu jo koko yön putkeen... :D Ja esikoinen kanssa nukkuu koko yön ihan putkeen toki, onhan se jo iso kolmevuotias. :heart:

Moikkelis taas :wave:

Mahtavaa, nyt on kahen päivän vapaat :p Ainii, ja ostin vauva lehen :D Nii ja Tiikkis sain hyväksyntää jopa äitiltäni, kerroin sille että kuumetta on. Sano että kannattais odottaa ettei nuoruus mene hukkaan. Mutta sano myös että pitää tehä lapsi sillain et syntyy ennen kesän helteitä, kuulemma kauhiaa olla raskaana kesällä :LOL: Nii ja sit se viel muistutteli monesti et jos oon vähäänkään kun äiti, tuun ekalla kerralla jo paksuks :D Eli meil ei oo enään huolia muutakun pieni auto ja mies lomautettuna :whistle:
Nii, ja nyt täytyy myöntää et saa nähä pitääkö äitin sanoma paikkaansa, et tärppääkö jo.. No sen näkee kun pitäis kuukautiset alkaa ;)

Tiikkis mulla esikoisen tekeminen kesti pillereiden lopettamisen jälk. puolitoista vuotta mutta en tiedä oliko syy siinä vai jossain muussa,kuopuksen kohdalla pillereitä en ollu syöny puoleen vuoteen ja heti ekasta poksahti tulla.
Luontaistuotekaupasta olen ostanut nämä "litkut" Mentho Draine on valmistaja ja siinä on eka 20pv kuuri pudistava ja sen päällä rasvanpöoltto slim kuuri karpalonmakuinen on tämän hetkinen juoma,veteen laimennetaan ja kyllä nämä pystyy juomaan.. paketti hinta taisi olla 59,- mut irtopulloina on kalliimpaa.Näyttelijä Susaanna Indren mainostaa tätä tuotetta ja toloksia hänkin saanut..

Itse kun mietin odotus aikojani niin esikoinen kun syntyi elokuussa ja kuopus huhtikuussa niin kaikin puolin kuopuksen odotus aika oli nopeampaa kun talven hautoi .esikoista kun odotin oli tosi kuuma kesä niin se ei ollut kovin kivaa..ja muutenkin koko odotus aika tuntui pidemmeltä..?

Viimeyö nukuttiin taas normaalisti ettei ollut yö herätyksiä niin ajatus pienen pienestä tuhisijasta hautoutui takaisin mieleen :heart:
niin ei se ole pois kokonaan välilläkään menneyt mutta kun yöt välistä huonompia sitä miettii että jaksaako sitä ihan oikeasti vielä uudestaa samaa rumbaa..

Voi kun itselläkin olisi ollut tälläinen kuumeilu jo esikoisen kohdalla, on niin ihana teidän ensikertalaisten mietteitä lukea. :) ja kuumeilla mukana.

Hellurei B)

Voivoi.. Käytiin huvikseen läpi kirppikset tänään et minkälaista vauvan kamaa on, aika nuhjusia olivat. Ja taas yks volvo ajeltu tänää.. nii ja kävin veljen luona kerää kuumetta tänää lisää, tuumas talon äiti et tulee nuorimaista ihan ikävä kun otin heti sen syliin kun sinne menin :LOL:
Mitettiin kyl jos oottas seuraavat menkat ja sit tosissaan antas vauvan tulla jos tulee :heart:
Mut nyt haen jäden ja istun alas ja nautin vapaasta ja miehestäni =)
Moiks :wave:

Mulla alkaa vauvakuume jo melkosesti pakottaa, järki sanoo,että pitäs malttaa mutta sydän on eri mieltä:)

Meillä on kaikki kolme saaneet alkunsa ihan liianki helposti. Esikoista aloin oottamaan heti ekasta kierrosta,kun oli yritystä..tosin ennen sitä olin ilman pillereitä puolisen vuotta. Kakkonen oli yllärivauva, kahdella ekalla onkin vain 1v3viikkoa ikäeroa. Kolmonen myös tärppäs heti ekasta kierrosta..

Mua hieman hirvittää, kun mulla on raskaudet ollu helppoja,ei oo keskenmenoja tai mitään. Tosin kakkosta oottaessa oli vuotoja,mutta en ees ite tajunnu ennen kuin rv19 että olin raskaana. Silloin olin vähän pulleemmassa kunnossa kun nyt:) Kahden ekan kanssa mulla tosiaan maha tuli tosi myöhään esiin,vaikka ennen ekaa olin hoikassa kunnossa. Viimesen kanssa mulla taas oli tosi iso maha ja raskaus näky tosi hyvin jo rv20.

Mähän jätin pillerit pois huhtikuun puolessa välissä ja nyt toukokuun lopulla oli ekat luomumenkat. Tähän asti on menty kondomin kanssa ja kerran on käytetty keskeytettyä... saa nähdä kuinka kauan sitä jaksaa kortsujen kanssa pelailla. on puhuttu jos kokeilis ns.varmoja päiviä,tosin liekkö mulle ees sellaisia. kun oon niin helposti raskautunu.

Meillä on nyt volvon farmari, se on rekisteröity 7:lle. En tiedä onko viisasta sitten niitä takapaikkoja käyttää,jos vauva tulee tähän taloon,kun muutenhan emme mahdu noille normipenkeille.Tosin aika vähän koko perheellä tulee missään käytyä..kaksi vanhintahan ovat jo koulussa ja eskarissa ensi syksystä lähtien, ja eteenhän meillä ei voi kaukaloa kuitenkaan laittaa. Nyt moni asia on mietittyny..aiempien kanssa uoo ees tullu ajateltua sellaisia. nyt on vielä kaikille lapsille ja itelle oma kammarikin.

mut joo....

Tämä vois olla oikea pino mulle...?!!!

Kovasti kaipaan vauvaa ja raskausaikaa.Viimeisin vauvani on vielä pieni(6kk) ja mies vielä jarruttelee vaikkei ole ehdoton eikään!
Eikä mulla ole edes kierto alkanut...

Kovasti itse haaveilen että elokuussa vois alkaa testaamaan onnistaako vielä kerran B) :heart:
Mutta on tosiaan vaan omaa haavetta vielä,mies täytyy saada 100:sella mukaan,ennen en edes harkitse mitään!

Eilen ihailin ystävän 12 viikon ultrakuvia ja olivat aivan ihanan selkeitä!
Ja voi hyvänen aika kun oma kuume ja odotuksen odotuksen kaipaus nosti päätään!
Ne kaikki ihanan kamalat etapit raskausaikana ja lopulta se ihana pieni!

Voinko tässä pinossa roikkua mukana,välillä enempi ahkerana välillä vähempi ;) ?

Ja myös minä luulen, että tässä on oikea pino minulle!

Aamulla ilmoittauduin tuonne pikkukakkosista haaveileviin, mutta kun me emme vielä ole yritystä aloittaneet ja tuskin vielä muutamaan kuukauteen aloitetaankaan. Meillä esikoinen on viikon kuluttua 9kk ja vauva-aika on ollut melko rankka, monesta syystä. Joten miehen kanssa ollaan molemmat sitä mieltä, että odotellaan vielä joitain kuukausia. Mutta ajoittain oma vauvakuume yltyy niin isoksi, että oli pakko päästä tänne kuumeilemaan...:)

Kiva, kun on muitakin samassa tilanteessa!

Me odotellaan meidän pikkumiehelle serkkua miehen veljeltä, joiden LA meni jo reilu vko sitten ja edelleen odotellaan.. katsotaan, että miten käy kun me se nyytti nähdään... nostaa vauvakuume ihan ylitsepääsemättömästi päätään..hih :)

Niin, ja itsestä sen verran, että olen 25-vuotias ja asustellaan Pohjanmaalla.

Nyt jos kävisin itsekin vähän lepäämässä sillä aikaa kun poitsu nukkuu päikkäreitään...
Mukavaa viikonloppua! :wave:

Moi :flower:

Tänää on päivä ollu yhtä hymyä =) Nii ja taas ajeltu yhellä volvolla, sais vaan käsirahan niin ostettas heti, mutta raha kun ei kasva puussa :/

Tervetuloa uusille joukkoon!

Nyt katoan sängyn pohjalle kissojen keskelle lukeen kirjaa.. Mies meni volvo miittiin niin saa olla yksikseen välillä :)

:wave:

Yhteistyössä