Vauva haaveissa,vuosi yrittämistä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelkäävä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelkäävä äiti

Vieras
Minulla on yksi 3v pikku neiti. Ennen tyttären saantia sain neljä pientä enkeli vauvaa. Nykyisen mieheni kanssa olemme vuoden olleet ilman ehkäisyä eikä vauvaa kuulu eikä näy. Kuinka lapsen saantia voi helpottaa?? Olen lopettanut tupakoinnin ja alkanut harrastaa liikuntaa säännöllisesti. Epätoivo iskee koska aikaisemminkin saanut pettyä ihan liian monta kertaa. Auttakaa..Mennäkkö lapsettomuus tutkimuksiin ja hoitoihin vaiko unohtaa vain koko lapsen hankinta lopullisesti..Itselläni on aina ollut kivuliaat ja todella runsaat kuukautisen,sen vuoksi lääkäri ehdotti jo lämpöpallo hoitoa.Itse olen alkanut miettiä suostuvani kys. hoitoon,koska en enää edes jaksa uskoa saavani toista pienokaista.

Hei vaan,

kiitos kysymyksestäsi.

Oikeastaan itse ei valitettavasti voi kovasti vaikuttaa hedelmällisyyteen jos elämäntavat on korjattu jo kuntoon. Olet lopettanut tupakoinnin ja lisännyt liikuntaa, tämä on erinomaisen hyvä asia.
Kannattaa kyllä rohkeasti hakeutua tutkimuksiin, vain näin voidaan selvittää onko tautalla jokin syy miksi raskaus ei ole alkanut tai miksi ne päätyvät usein keskenmenoon. Jos taas syy löytyy, sitten voi alkaa miettimään mitä mahdollisia hoitoja kohdallanne tulisi kyseeseen.

Onnea matkaan!

Yhteistyössä