Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

oi, onnea amylee! :heart:

Tervetuloa myös uusille!

Mylvinen, ihana mies :D

Susimieli, tuo on inhottava tilanne, ku pitää odottaa täysin tietämättä kuinka kauan sitä odotusta on vielä tiedossa :( meillä meni juurikin noin. Mie ehdin kuumeilla pari-kolme vuotta tosissaan (sitä ennen 3vuotta vähemmän tosissaan) ennen ku miehellä heräsi vauvahaaveet tai vaan viimein älysi lopettaa jahkaamisen "ku ei tiiä töistä, ei kai nyt vielä" ja sen täydellisen hetken odottamisen. Olisin samoin halunnut jonkin päivämäärän tai edes kuukauden. Tsemppiä kovasti, tiedän kuinka paljon ärsyttää :heart:

ON Tarkistuslaskujen jälkeen täällä mennään sunnuntaina 38/28.
Äsken testattu nega. Siis ootellaan. Aion varmuuden vuoks (ja antibioottien nappailun takia) testata taas viikon päästä, myöhäisiä plussanneita ku kerta tuntuu olevan :) Jotaki on meneillään kropassa kyllä, liekö hormonit jotka yrittää asettua.. oon ollu vuoroin tosi kiree, välillä ärsyttää kaikki mitä mies sanoo ja sekunnin päästä kikatan hysteerisesti kaikelle :D Tänä aamuna itkin ku avaran luonnon jaksossa kuoli norsunpoikanen :'( oon aika itkuherkkä, mut sit vuorostaan en itkeny ku katoin greyn anatomiaa :confused: eilen myös vihloi tosi ilkeesti alavatsaa useemman kerran peräkkäin, samoilla paikoilla ku alkuviikosta mut kovemmin.

nyt lähdenkin tästä maalaamaan sängyn runkoa, saadaan ehkä jo ens viikolla uusi sänky testaukseen ;)
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan jälleen pitkästä aikaa.... tulipa muuten mieleeni, kun luin iltalehdestä erään artikkelin, löytyy täältä:Tutkimuksen mukaan kosmetiikka aikaistaa vaihdevuosia - Muoti ja kauneus - Ilta-Sanomat

Ftalaatit häiritsevät munasarjojemme toimintaa. Näitä kemikaaleja löytyy mm. meikeistä, hiusteuotteista, hajuvesistä yms.

Tämän artikkelin luettuani tulin miettineeksi pitäisikö näin raskautta suunnitelevan kiinnittää entistä enemmän huomiota siihen mitä tuotteita päivittäin käyttää? Löytyi vielä toinenkin artikkeli. Myrkyllisiä Ftalaatteja on löydetty jopa aikuisten seksileluista! "Raskaana oleville ja imettäville naisille tiuha seksivälineiden käyttö on terveysriski. Lasten leluja säätelevät monet direktiivit ja kansalliset lait, mutta aikuisten lelujen turvallisuus on jäänyt valvomatta."
Seksileluista löydetty myrkkyjä | Seksuaalisuus ja suhteet | Iltalehti.fi

Tuli vaan mieleen, kun täälläkin näitä monien yrityskertojen vauvakuumeisia on, että minkälaisesssa kemikaaliviidakossa me oikein eletään nykyään. Ftalaatteja on monissa tuotteissa ja altistumme niille jatkuvasti. Ftalaatit menevät ihon kautta suoraan verenkiertoomme. Ei mikään ihme jos ei munasarjat toimi nykynaisilla, kun miettii mitä kaikkea kehoomme joutuu.

itselläni on jo pitkän aikaa ollut alavatsakipuja ja epäsäännöllistä kiertoa. Vaikka olenkin jättänyt einekset pois ruokavalisota migreenin takia ja saanut siitä avun migreeniin, niin taidanpa seuraavaksi syynätä kodin pesuaineet ynnä muun kosmetiikan ja katsoa millaiselle kemikaalicoctailille sitä tulee altistuttua päivittäin.

Meillä on onneksi jo aika paljonkin käytössä hajuttomia tuotteita mun migreenin takia. Etenkin tuolta neutralilta löytyy vissiin kaikki tuotteet asitanpesuaineista suihkusaippuaan ja deodoranttiin. Mainostavat itseään " etteivät ne sisällä lainkaan hajusteita, väriaineita tai muita tarpeettomia lisäaineita."

Lisää täältä ja googlaamalla:
Akuutti | yle.fi | Arkistoitu

Ftalaatit | Uusi Suomi
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea amylee :flower:

Tervetuloa Ainolinnea! Toivottavasti raskautuisit pian ja pikkuinen pysyisi matkassa mukana!

ON: Flunssaa pukkaa :(. Mies on nyt mukavasti lähtenyt tähän "projektiin" mukaan ja peitto heiluu nyt useammin ja on kysellyt et missä vaiheessa kiertoa mennään :)
Hurjaa on ollut myös huomata, miten pillerien lopettaminen on muuttanut mua ja mun koko kroppaa. Saa aika paljon tapahtua, että suostun niitä koskaan uudelleen napsimaan. Nyt oon paljon rauhallisempi ja mielialat ei vaihtele niin älyttömästi ja ei ärsytä niin paljon ja pahasti kuin aiemmin. Ehkä on osittain kyse myös siitä, että nyt vain menee suhteessa niin hyvin, mutta jotenkin on niin kovin onnellinen olo usein (mitä nyt vauvahaave välillä mietityttää kun plussaa ei ole vielä tullut). Sit on se vain niin ihanaa kun ei tarvi liukkaria kun haluaa harrastaa seksiä! Mulla meinaan ilmeisesti pillerit aiheutti kuivuutta. Halusin samallalailla kuin nyt, mut en kostunu. Se oli ärsyttävää ja kiusallista.

Plussatuulia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Stacy_84
ON: Täällä on kärsitty kaks päivää aina ajoittaan kaaheesta kuvotuksesta, toivotaan että tämä nyt on sitä "ihanaa" raskauspahoinvointia. Myös päänsärkyä on ollut.. Liekkö verensokeri alhaalla. Ens viikonloppuna pääsee testaileen ellei punainen paholainen kurvaa paikalla..
 
Mulle voi päivittää nyt sunnuntaille kp1/28-30, yk3. Yllätys ei ole suuri, ovista en bongannut ja pupuilutkaan ei tuntunu osuvan kohdilleen. Jos tässä kierrossa sitten. Päätin omatoimisesti jättää Terot pois ja jatkaa pelkillä clomeilla. Pelkään terojen sotkevan ovulaation, katsotaan tuleeko seuraavia menkkoja sit ollenkaan. :D
 
Kiitos kaikille onnitteluista! En nyt hyppää vielä plussanneiden puolelle, sen verran varhain tuli plussa, että voi käydä vielä kuinka vain.. Pysyn siis vielä täällä hetken jännäilemässä teidän kanssa :) hieman harmittaa kun piti testailla jo ennen menkkojen oletettua alkupäivää, nyt saa jännätä urakalla ja jos ne menkat alkaakin, niin sitä tippuu vain korkeammalta ja kovempaa :-] mutta toivotaan parasta.

Puolestani myös tervetulotoivotukset uusille kuumeilijoille ja plussaonnea kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
kääkkis
Onnea Amylee :heart: !!

Nyt täällä on 3-kymppiset juhlittu ja minut voi siirtää TJOTtailijoihin :)

kääkkis... 30v...yk 0...ya10...4:s...lapset -06 (t), -08 (t), -11 (p)

Alunperin olisi pitänyt syödä tuo liuska minipillereitä loppuun, mutta miehen kanssa päätettiin, että ihan sama vaikka jättäisi ne nyt samantien jo pois :)
Saas nähdä miten sekaisin kierto tulee olemaan...jostain luin, että yleensä ensimmäiset kuukautiset on tulleet n. 2 viikon päästä lopetuksesta.
 
BDU
Stacy_84, hyvä juttu. Ite oon miettiny noita samoja juttuja.. Tosin en oo mikään himomeikkaaja muutenkaan, mutta kyllähän tuo valitettavan totta on että myrkkyjä me itteemme tungetaan päivittäin :/ Ja onnea Amylee :)
 
Amylee :flower: Onnea plussasta! Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin :heart:

Ovulaatiotestit Mitä testejä te harrastatte? Minulla on noita cb:n digitestejä, ja edelleenkin näyttää O. Pari päivää (27-29.10) oli vatsa kipeä, ja eilen ns. "ovislimat" pulpahtivat pintaan, joten kaukana se ei voi olla (kp 18 tänään), mutta mietin, että onko täällä kokemuksia, voiko tuo digitesti olla näyttämättä ovista? Aamupissasta näytteen otan, koska ohjeiden mukaan se on ok, ja itse en yli 4h pysty pidättelemään loppupäivästä (juu pieni rakko, tiedän :whistle: ). Pelkään, että käykin ilmi, etten ovuloi lainkaan :ashamed:
 
Nyt alkaa tuntua siltä, että olisi aika siirtyä tänne muiden ensimmäistä lastaan haaveilevien joukkoon :)

Meillä kp 20/27-? pari kertaa jopa 40(ennen desogestrel sandozin aloittamista 27-28)........yk 1.........ya 10/2012........1.

Viimeisen pillerin söin 7 pv sitten, joten odotukset ensimmäisen kierron suhteen eivät ole kovin korkealla, mutta kattellaan :)
 
kääkkis
Tervetuloa AquaRose joukkoon :flower: Itse kuumeilen jo neljättä, mutta kyllähän tänne ensimmäistä kuumeileviakin mahtuu :)

Oletko SuAnn käynyt vielä ollenkaan lääkärissä? En muista mitä olet aiemmin kertonut, mutta voisi olla ihan hyvä idea kun kiertopäivät alkavat olla jo todella pitkällä.
 
Kiitos :)

Kuumeilulta tämä todellakin tuntuu. Tarkoituksenahan oli lähestyä raskautumista ajatuksella "Tulee, jos on tullakseen", mutta kas kummaa, jokainen ilta tähän asti (ehkäisyn lopettamisesta lähtien) onkin päättynyt liikuntatuokioon makuuhuoneessa :D Ja onhan noita testejäkin tullut jo tilattua... :whistle:

Tämän lisäksi tuntuu, että mieli tekee kepposiaan, kun kaiken näköisiä "oireitakin" olen jo aistivinani. Onneksi mieheni pitää minut maan tasalla etten ihan uppoudu kuvitelmiini :)
 
kääkkis Kävin kolposkopian takia kuun alussa, silloin ultrattiin ja kaikki ok. Mutta ei siis silloin vielä mitään, että olisi merkkejä menkkojen tulosta, jos oikein ymmärsin. Nyt siis on pillereiden lopettamisen jälkeen tulleet yhdet menkat (kp56) ja sen jälkeen aika hiljaista näyttää olevan. Testit ovat näyttäneet puhdasta negaa eikä oloja ole mihinkään suuntaan. Joskus muutama vuosi sitten odottelin ekoja menkkoja pilleritauon aikana muistaakseni nelisen kuukautta, jota ennen lääkäri ei mitään määrännyt. Määräisköhän työterveyslääkäri jotain vai pitäiskö mennä gynelle? :headwall:
 
miss_piggy
Aquarose: Kantsii ajoittaa ne sänkytouhut oviksen ajalle, ettei seksi ala maistumaan puulta. Ja muutenki raskautuminenhan tapahtuu vain silloin jos ja kun on ovis.

Omaa napaa: Mulla menossa nyt kp 22, en ovista tikutellu, mutta oletettavastihan se ois ollu joskus kp 14-15... Teroluteja aloin syömään taas vasta kp 18, kun joku sanoi että terot saattaa keskeyttää ovulaation tai estää sen kokonaan (terojahan kuuluis syödä kp 15-24.)
Eniveis, nyt on semmosia ihmetuntemuksia ollu mahassa, vähän niinku ovisoireita tai jotain, mutta ei kai se nyt enää tässä vaiheessa voi olla...? R-testit näyttää negaa, tosin nekin on noita Davidin paskoja joihin ei voi luottaa.
 
Täällä varmaan voisi taas ens kierrosta aloittaa tjottailun:p Ainoa ongelma on nyt koko kierron kestäneet oviskivut/limat niin ei kyllä oo mitään tietoa miten kierrot menee..:O
Tässä kuussa ei vauvaan ole mahdollisuutta joten ei siitä ainakaan johdu:D kai vaan hormonit sekaisin kun ne viime menkatkin tuli reilusti myöhässä ja nytkin eletään kp30/29-??
Plussa onnea kaikille:)
 
Hei!
Tulempa näyttytymään täälläkin välillä. Meillä onkin SuAnnin kanssa aika komeat kiertopäivät menossa, ja olotkin. Tosin ei paljon naurata!
Mietin itsekin menenkö käymään yksityisellä vai?
TOSIN, viime viikolla oli kylkikipuja ja nännit kanssa ollut jo muutaman päivän kipeänä, että oisko tapahtunut jotain..ovis?? aiemmin kun ei ole ollut ei sitten mitään oloja!
Ei jaksaisi odottaa, tai olla epätietoisuudessa! : /

Onnea vielä plussanneille ja tervetuloa uusille!
 
Mulle voi päivittää kp2/30 eli täti kurvas paikalle eilen.. Nyt vielä ton loopin takia ensi kierto menee ohi suun, mut sit päästään taas tositoimiin! Joten taustailen täällä ja kertoilen jos jotain kerrotavaa on, siihen asti!
 
Onnea Amylee!

Täällä testattu tänään ovis+, eli dpo -1 tänään.

Omalla rintamalla on tapahtunut vaikka mitä, mut suoraan sanottuna ollu sen luokan *#tutus etten ole viitsinyt purkaa sitä edes täällä. Voisin siis kertoa, että kävimme viime viikolla siellä lekurilla ja sehän meni just niinkun uumoiltiin, eli mies lähti sieltä ovet paukkuen ja minä itkien. Ei, suomessa ei periaatteesta auteta ihmisiä lääkärissä vaan kidutetaan mahdollisimman kauan. Sanoi lekuriakka, et tulkaa tammikuus uudestaan niin josko hän ehkä sitten suostuisi auttamaan meitä. v**un h**ra. Vieläkin sapettaa koko homma. Tässä tullut mieleen et mitä hemmettiä mä täällä pyörin ja ovista tikuttelen kun ei tähän talouteen oo mitään lapsia varmaan koskaan tulossa. Kunnon avautuminen, sori.

T. Kakkosluokan kansalainen
 
Se löytyi !!!! Hymynaama tuli ekan kerran elämässä testinäyttöön!!
Minut voi lisätä listaan: dpo -1
Miten voikaan olla onnellinen jostain tuollaisesta! :) Nyt on hieman varmempi olo siitä, että ovuloin ja vauva voi jossain vaiheessa saada alkunsa. Olin jo hieman epätoivoinen siitä, että jos en lainkaan hymyä näyttöön saa näkymään. Vielä, kun sais miehen innostumaan tänään pupuilusta. Mies pyysi pari pv sitten ilmottamaan, koska ovis on, mutta kun sen kerroin, nyt kuulemma "luonkin paineita hänelle". Miten meillä voikin mennä nuo halut noin ristiin, tuntuu, että oviksen aikaan saa toisen pakottaa hommiin, jos meinaa lapsen aluilleen saada.. Ohhoij. :kieh:
 

Yhteistyössä