Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

jeennnaa joo toivottavasti nyt tärppäis :D
Mä suhtaudun aika laput silmillä noihin sarjoihin ja noh, jopa tähän palstaankin välillä.. mulla on ruusunpunaiset lasit riisuttu jo ajat sitten.
Toinen mikä tuntuu aivan järjettömän pahalta on nämä lapsimurhat.. nytkin klaukkalassa murhattu kaksosvauvat.
Miksi joilleki annetaan kultaakin kalliimpaa kaksin kappalein kun lopputulos on tämä?? :(
 
Dodii, loopista selvitty. Ei se nyt niin kauheeta ollut, mut aikas epämiellyttävää kuitenkin. Yksi pala otettiin pois ja nyt kuukausi toipumista ja sit yritys saa jatkua. Jos kuulemma haluaa varman päälle ottaa, niin sit vois odottaa sinne puolen vuoden päähän kontrolliin, mut musta tuntuu et toi 6kk on liian pitkä aika mun odotella, joten kuukauden päästä homma aktiivisesti jatkukoon!! :D

Mutta vaikka nyt kuukauden tauko onkin yrittämisessä, niin ja en muuten tehnyt sitä testiä tänään kun ne ei tulleet postissa :headwall:, eli siis tärppi on tässäkin kierrossa edelleen mahdollinen! :heart:
 
Arvon leidit, auttakees nyt mua, mä oon niin kuutamolla..

:confused: Tuosta oviksesta tulikin mieleeni kysymys. Onko kenelläkään aikaisilla kp:llä ovista? Mulla tänään kp7 ja eilen oli niin ovistuntemukset, että olin ihan kuutamolla kroppani kanssa. Siis minähän olen todistetusti tikutellut vahvat ovisplussat joka kierrossa suht samoilla kp:llä (14-16), eilen sitten nippaili ja juili mahaa aika rankasti parin minuutin ajan. Ihan ku ovis- ja menkkakipuilua. En muista että olis ollu tuollaista aiemmin ja jos onkin, on päässyt unohtumaan. Mietin vaan, että mitähän täällä mun kropassa tapahtuu.. voiko olla oikeasti ovista vai jotain uuden kierron tuomaa hormonitoimintaa? Vai mitä kummaa? Nytkin oik. nivusta jomottelee kuten aina oviksen aikaan. Mä oon niin pihalla että huh huh Siispä --> sänkyyn ja miehen kainaloon hyödyntään tää tilanne :p

Anteeksi omanapailu, kirjoittelen ajatuksen kanssa huomenna, kun alkaa vp:t. Alkaa tökkiä kaikki aivotoiminta viikon työputken jälkeen.
 
Markke, hienoa että on nyt ohi tuo!

Bambini, ainakin pco voi tehdä tollasta kenkkuilua, että testit näyttää melkei plussaa ja tuntemuksiakin on...
toisaalta sulla on vissiin vasta kolmas kuukaus ilman ehkäsyä ja jos oli hormoniehkäsy käytössä niin sulla voi kroppa helposti vielä hakea uomaansa :)

Täällä, ovista hyödynnetty ;)
 
Tulen vaan omanapailemaan...
Empä ole tänne hirveästi kerinnyt kirjoitella, poika on sen verran touhukas tapaus :) Ja sitten järjestän viikonlopulle tyttöjen bileet, mies ja poika lähtevät evakkoon mummulaan.
Mulla on varmaan joku flunssa tulossa kun eilen aivastelin ihan hirveesti ja jouduin niistämään jatkuvasti. Tänään jatkuu taas samat olot. Nyt olen myöskin päättänyt että en tee yhtään raskaustestiä ennen kun on oikeesti kiertoylittynyt!

-Epa-
 
Slallu varmaan huomenna tai maanantaina viimestään saa tulokset. Ja kylhä sitä itelki kävi pieni toiveenkipinä, josko raskaana olis kun huimas. Mut eipä taida.

En voinu vastustaa kiusausta ja testasin tänään aamulla DPO 11 sellasseella erittäin herkällä testillä negan. :'( se niistä tuntemuksista. Kai mua vaivaa joku muu
 
Pahoittelut Jeennaa negasta :(

Mä oon ihan ymmälläni?! :confused: Nyt kp6 ja menkat loppu niinkuin liian lyhyeen. Ei ollut edes kipuja kunnolla tai vuotoja. No nyt on pää ollu kipee muutaman päivän, vaikka oon syöny hyvin ja liikkunu. Väsyttää ihan sairaasti ja oon kireellä tuulella kuin viulunkieli. Menetän hermoni sekunnissa. Ihan tois taitonen fiilis, unohdan kesken puheen mistä puhuin. Välillä yököttää. Alavatsalla elohiiri ja sitten ihmeellinen maku suussa. Voisin epäillä että olis tärpänny, muttakun oli täti käymässä?! Mahdanko kuvitella koko jutun mielessäni... : / Voi täti kun tulit!
 
Viimeksi muokattu:
Niiskulineiti86 Mulla oli esikoisen aikaan vuoto vaikka odotin, luultiin että oon rv4-5 ja jouduin alamahakipujen takia ultraan. Gyne sitten sanokin että te ootte kyllä rv14+5 Että semmosta.. :D

Oviksen tunnistus apua kaipaa hän.. Kp12 huomasin ensimmäiset limat, paksua ja hieman kellertävää. Kp13-15 limavuoto oli venyvää ja kirkasta. Tänään, kp16 vuoto oli valkoista ja paksua. Mitä näistä nyt voi päätellä? Missä vaiheessa ovis oli? Vai onko vielä? Mitään muita erikoisia oireita ei ole oikein ollut, ruokahalu on kyllä ollut aika huono. Ei oikein mikään maistu. Pupuiltukkin on kp10,11,13. Tärppeeköhän se nyt näistä?
 
Niiskulineiti86 voi olla kuukautiset vaikka olisikin raskaana. Tee testi niin saat varmuuden ja toista tarvittaessa viikon päästä. Mulla oli nää kuukautiset kans ihmeen lyhyet, mut en kyl enää testaa ennen kuin kuukautiset jää pois tai jokin selkeempi oire (aamuoksentelu tms.) alkaa. Kaks negaa riittää mulle. Enempää en niitä halua nähdä :(

ViiruP Veikkaisin et sulla on ollu ovis tuolloin kp 13-15 tienoilla koska limat olleet ovislimamaisia. Tässä on kätsy nettisivu limojen tunnistamiseen: luomupimu: Ovulaatiolima ja muita valkovuodon ihania/ällöjä olomuotoja
Pupuilut näyttää osuneen aika mallilleen jos ovis ollut tuolloin kp 13-15 vaiheilla (simpathan voi elää sen 5 päivääkin). Toivotaan et tärppää!!
 
Niiskulineiti, tee testi niin ainaki varmistuu asia, että oliko ne menkat vai ns "valemenkat" =) Itse oon ollu oviksesta asti myös kiree, ei oo paljoo tarvinnu kotona puhua viimepäivinä, kun kaikesta tulee sanomista. :confused:

ViiruP kuulostaa kyllä niin uskomattoman ihanalta toi sun juttu :D

:attn: Nyt kyllä ärsyttää oikein todenteolla. Sisältää siis jonkin sortin avautumista! Ensinnäkin, oon viikon kuluttua oviksesta kärsiny ajoittain alavatsan viiltelyistä, herään jopa yölläkin niihin tuntemuksiin. Välillä ylösnoustessakin vihlasee ja tänään alavatsaa on jomottanu. Mut ei yhtää menkkamaisia tuntemuksia enään ? ihan outoja tuntoja. Nännejä on aristanu jo viikonpäivät, tänään niitä on kihelmöiny oudosti. On huimannut ja on päätä särkeny. Milloin mitäkin. Kaikinpuolin huono viikko olojen puolesta! Myöskin ärsyttävää, että juurikun parannuin flunsasta niin joko se pirulainen takas tuli. :mad: Nyt siis otettava pari seuraavaa päivää saikkua, kun ei tässä kunnossa töitä jaksa paiskia.

Kaiken kukkuraks, tänään työn ohessa nyt illalla olen ehtinyt ajattelemaan mennyttä ovistä, että en ookkaa varma onko nyt sit se DPO 11 vai kenties DPO 10 vasta? Kun tää "kuivakausi" alkoi suht myöhään ja ovismaisia kipuja oli niin pitkään.

Anteeks ja kiitos avautumisesta! =) Nyt on taas hetken "kevyempi" olo.
 
ViiruP Aika moinen juttu, että olit jo niin pitkällä etkä tienny asiasta! :)
Tein silloin ennen kuukautisia testin ja se oli nega ja sitten alko vuoto. Aattelin heti että en voi olla raskaana. Mutta, kai sitä täytyy tehdä vielä ihan varmistukseksi testi :) Kun kerta oireet jatkuu.
Eikö joillain tule aika pitkäänkin kuukautisvuotoa, vaikka on raskaana?
Väsyttää vaan niin vietävästi! Ja tää maku suussa pilaa kaiken ruoan. :( Paitsi suklaan ;) Taidan siirtyä vaan siihen!
 
Ei se homma sit ihan kivuttomasti mennytkään.. keskiviikkona tehtiin se loop-hoito ja eilen nousi vajaa 39 asteen kuume. Ei muuta kuin takas sairaalaan mittauttamaan tulehdusarvot ja tulehtunuthan se leikkauskohta sitten oli. Epäilivät että siellä oli valmiiksi pieni tulehduksen poikanen ja se sitten sai pontta tosta operaatiosta. Nyt kaksinkertinen antibiootti päällä, jotta paranee! Ja melkoisia lääkkeitä tuntuu olevan, kun eilen kaksi pilleriä ottanut ja nyt aamulla jo ihan normaali olotila! Et eiköhän tää nyt sit vihdoin voi olla tässä, eikä enää muita komplikaatioita tule!!

ViiruP
Huikee toi sun tarinas.. Kerralla hyppäsit ns. turvalliselle puolelle! :heart:

jeennaa Pahoittelut negasta! :hug:

Nii joo. täälläkin testattu nega, joka on nyt ihan hyvä asia koska noi mun lääkkeet on sellaisia joita ei saa ottaa raskaana ollessa! Nii ja toinen lääke sisältää antabuksen tapaista ainetta, joten reilun viikon holiton kausikin on nyt sitten päällänsä! Eikä se tietty mikään hankaluus ole, vaikkakin se sauna siideri maistuukin niiin hyvältä aina välillä! :whistle:
 
Markke, Kiitos ja pikaista parantumista sinne! Toivottavasti antibiootit puree, eikä tulis takapakkia ! Noi leikkauksen jälkeiset tulehdukst on ihan vihoviimesiä. Itelläki käyny niin (tosin eri leikkaus kyseessä) että crp noussut liki 300 ja haavahan se oli tulehtunu. Luulin antibiootin auttaneen, kunnes tuli lisää komplikaatioita. Ja plussaonnea teille ihan hirmusesti ! :heart:

Meijän 7 kk koira oli ihan järkyttyny tänään kun oli lunta ulkona :) Toinen koirista sentään oli riemuissaan!

Kattelin tässä kalenteria ajanvietteeks ja totesin että tästä kierrosta taitaa tulla muutaman pv pidempi kuin edellisestä. Nyt on meinaan eri dpo:t ku viime kierron kp:llä. Enään en toista kertaa tilaa David:in raskaustestejä. Tilasin noita 10UI testejä. Luin että jotkut on saanut niihin haamuja/viivanpaikkoja negakierroilla. Eilen sain ihan puhtaan negan tosta, mutta tänä aamuna ihan haaleen vaaleen viivan kontrollin seuraks! Pitäs varmaan olla tikuttamatta, odotella vaan alkaako ne menkat vai ei. Mut yritäppäs kun on kyseessä minä malttamaton, joka tekee yleensä kaikkensa saadakseen haluamansa. Vielä olis kuitenkin muutamat päivät oletettuun tädin tuloon.
 
Markke,Niiskulineiti86, jeennaa Kieltämättä olin aika ihmeissäni sillon uutisesta. Esikoinen kun oli kyseessä ei oikein tienny mistäään mitään, ja ei keritty miehen kanssa olla kun 8kk yhessä kun neiti jo ilmoitti tulostaan. Oli miehelle aika shokki.. Ja kyllä mullekkin. Mutta näillä mennään.. :)

Napailua Limavuoto on nyt loppunut, eilen illalla ja tänään aamulla on maha ollut kipeä. Ja aamulla väkipakolla piti syödä, kuvotti ja ei maistunut. Saas nähä kuinka käy.
Mutta meillä oli aamulla 5-10cm lunta! :) Lumen ihailu ja siitä innoissaan olo loppui lyhyeen kun esikoista kerhoon olin kiikuttamassa, kerho alkaa 9.00 ja päästiin autolla vasta n. viittä vaille joka oli lumikuorutteen alla.. Kyllä sieppasi! Millonhan sitä oppis lähtemään ajoissa? Ja älyäis varautua siihen että jos on satanut lunta, sitä lunta on myös auton päällä joka pitää puhdistaa..??
 
miss_piggy
Mää en oo vissiin tänne muistanu kirjotella pitkään aikaan, mutta eipä tänne mitään uutta, kohta taas ois jännät päivät käsillä että vois alkaa vähän testailemaan :D Tosin en oo ovista tikuttanu tässä kierrossa, että ihan mutu-tuntumalla mentiin, ei mitään ns. ovisoireitakaan kyllä varsinaisesti ollu.
 
Iltaa kaikille!

On ollut kauhean kiireistä töistä oloniin väsynyt töiden jälkeen ettei juuri koneelle ole jaksanut, mutta tässä pientä tilannepäivitystä:

dpo 8-10 ei mitään erikoista, ehkä jokin satunnainen vatsan nippaus silloin tällöin, rinnat eivät enään niin arat kuin pari pv sitten, mutta jotenkin jännästi kuitenkin "tuntuvat". Pakko oli alkaa testailla :ashamed:;
dpo 9 nega aamu (david herkkä) ja nega iltapäivä (clearblue) (himotestaaja..?)
dpo 10 nega aamu (david herkkä) ja nega iltapäivä (Clearblue)
dpo 11 nega aamulla (Pregcheck) iltapäivällä selvä haamu (Pregcheck!!)
Ja haamu oli siis todella selkeä, en sellaista ole ennen saanut noilla s-market testeillä, vaikka ne joskus viivanpaikkoja laittavatkin. Yksi pregcheck on vielä aamuksi, kerron sitten kuinka käy.

Nyt hyvää yötä kaikille!
 
Sunflower11
Tiistai 30.10. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*minmaria...............kp 81/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 81/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.

Lumihippu.............kp 54/28...................yk1.......ya 9/12............. ?.

riksuuuh ..................kp 42/? .........yk 1 ......ya 09/12............ 1.
Nepparin nappi........ kp 42/30-35........... yk 14 ...................... 2.
papunen84 ............kp 40/27-30............ yk2............. ya9/12 ....... 2.
Slallu.....................kp 40/28........yk 1 ............. ya 9/12......... 1.

Ainolinnea..............kp 35/34-38.........yk 14........ya 9/11...........1.
Annatto..................kp 33/?................... yk1?..............ya9/12......1.
Viljonkka (26).........kp 32/30-35.......yk 8............. ya 3/12............1.
Markke................. kp 31/30............yk4...........ya 6/12..........2.

Lemontree-86...........kp 28/25-33...............yk4 ........ya 7/12......... 1.
Nompparelli(28) ......kp 26/42 .........yk9....... ya 11/2011......... 1.
Mylvinen(24)............kp 24/28..............yk 3.............................1.
Luna85(27).................kp 24/29-38..........yk 8............ 2/12 ........... 1.
Ambrosia85(27)...... kp 23/28-31(CT) ........yk22 .....ya 10/10.......... 1
BDU(25)..................kp 23/28-35........yk0-1.......ya 9/12............1.
nanna_...................kp 23/28-30............... yk 1 ......ya 10/12....... 2.
miss_piggy (31v).... kp 22/26 .........yk 6 ......ya 03/12........ 1.
Neiti Näpsän Äiti..... kp 22/28-32............ yk 22....................... 2.
ViiruP....................kp 21/25-28......... yk 2........ya 09/12......... 2.

marianna87........... kp 19/35-60............ yk1 .......ya 10/2012.... ?.
Amiraali(26)...............kp 18/28-32..........yk2............................1.
Sunflower11....... kp 15/24-28.........yk24.........ya 12/2010.........3.
AnnuLiisa..............kp 15/28-30........yk 4 ............. ya 8/12......... 1.
Tintti83................kp 14/32-36..............yk4.......ya 7/2012.........3.
Bambini................kp 13/30..........yk 3....... ya 7-8/12........ 2.
Pintsu..................... kp 12/26-29 ...............yk 4........ya 8/12........
Niiskuneiti86(25)........ kp 11/27-28.....................yk ?..................
-PikkuMyy- ...............kp 10/36............... yk 9 ......ya 1/12....... 1.

Epa_88...................kp 5/30-32...........................tjot..........2.
jeennaa.................. kp 4/30................ yk 3 ............ ya 8/12......?
Slartibart(25).............kp 3/28-30 (C)........... yk3..........ya3/12....... 1

kääkkis(30)...........kp??/??..................yk 0...........ya 10/12.......4.




Day Past Ovulation:
Lumihippu.....................dpo 34
papunen84....................dpo 24
Vilijonkka......................dpo 13
Ambrosia.......................dpo 6



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Stacey_84 (kevät 2013)
eleonoora86
avantasia
Villihiiri




Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
Pionia
another
Dyes
viisikko <3
eufemia
Lintsa
mavli




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)
Syyskuu: Heiverö(yk1), Chrissy72(yk4), Hetami(yk2),emily90
Lokakuu: Emppuli83(yk3), wilma79(yk1), Minix(yk1), amylee





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.





+++++ PLUSSARIKASTA LOKAKUUTA+++++



Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pääsiskö nyt mukaan :) Kuukausia jo lueskellut tätä keskustelua ja nyt voisin olla valmis tänne päivittelemään omia tietojani.
Meillä on toiveissa ensimmäinen lapsi <3 Kolmen km:n jälkeen..
Vastoinkäymisiä ollut siis enemmän kun tarpeeksi ja olin jo luovuttaa.
Jos nyt kuitenkin vielä yrittäis :)

Ainolinnea..................kp 32/34-38................... yk14..............ya9/11......1.
Näillä mennään mikäli oikein laskin!
 
No kyllähän sieltä aamulla plussa tuli! Ei kontrolliviivan vahvuista, mutta selvä toinenkin viiva tuli testiin :) Kuitenkaan ei voi vielä riemuita täysillä, menkkojenkin kuuluisi alkaa vasta kolmen päivän päästä, eli jäitä hattuun.. Mutta kyllä jännää josko olis heti näin tärpännyt :) Ihmettelen kuitenkin noita davidin herkkiä 10 testejä, ei ne kyllä niin herkkiä ole näköjään, jos 25 herkkyydellä tulee jo selvästi havaittava viiva, kun päivää ennen selkeä nega herkällä?
 
Onnea Amylee!

Mulla on niin niin niin vauvakuume! Katselin tänään Elisa viihteeltä tallenteista Pieniä ihmeitä (sarja brittiläisestä synnytyssairaalasta). Aina tulee tippa linssiin kun katselee.

Miksei ole jo ensi kevät! Mua ärsyttää kun miehellä ei ole antaa tarkkaa päivämäärää yrityksen aloittamiselle, olisi helpompi odottaa kun tietäisi että "näin paljon jo mennut, enää x-määrä viikkoja odotettavana".
 
Onnea paljon amylee :heart: Ihanaa ettei kaikkien tarvitse kuukausi(vuosi)tolkulla odottaa :)

Ainolinnea Tervetuloa mukaan! Toivottavasti saisitte oman pienokaisen ensi vuonna syliin. Saanko kysyä, onko km:ille selvinnyt mitään syytä?

ON: Tänään ollaan aloitettu remontti täydellä teholla ja voi että meidän kodista tulee niin ihana kuhan tässä kuukausi ahkeroidaan ensin! Olen niin onnellinen!
Ps. täytyypä muuten kertoa, että olin hieman ällikältä lyöty kun isäntä kiikutti loppuviikosta kotiin kaksi pikkuista kirjaa nimeltään "raskaus" ja "synnytys" :LOL: Oli suomalaisen kirja-aleista bongannut! Tuossa se nyt lukee sarjan ensimmäistä osaa keskittynyt ilme kasvoillaan!
 

Yhteistyössä