Vauva haaveissa.. Isän jäänti vanhempainvapaalle - äiti töihin. Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaavi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaavi

Vieras

Esikoinen haaveissa... :) Kauheasti mietinnässä työ- ja raha-asioiden järjestyminen vauvan tulon jälkeen (mikäli meille sellainen suotaisiin..)

Minulla vakityö ja miehellä noin 6 kk vuodessa töitä. Minulla sellainen työ, että itse voisin järjestellä töitä melko vapaasti. Miehellä töitä lähinnä keväällä ja syksyllä. Rahallisten asioiden takia olisi järkevää palata töihin melko nopeasti, koska miehellä olisi mahdolisuus jäädä kotiin vauvan kanssa. Voisin olla silloin kotona vauvan kanssa kun mies menisi töihin.

Miten mahtaisi onnistua se, että tuleva isä jäisi vanhempainvapaalle ja minä palaisin töihin, vauvan ollessa 5-7 kk ikäinen? (Tietenkin olettaen että mitään erikoisempaa ei sattuisi ja lapsi olisi terve yms.)

Kertokaa kokemuksia!!

Alkuperäinen kirjoittaja mk:
Voipi olla, että onnistuu hyvin. :)

Meillä oli kuitenkin sellainen tilanne, että imetyksen puolesta ei olisi onnistunut.

Me ei olla kokeiltu itse kuin isäkuukausi. Eli isä oli 8.5kk alkaen kuukauden koti-isänä. Teki vanhemmille ja isä-lapsi-suhteelle oikein hyvää.

Kyllä onnistuu :) toki, itsekin mietin tuota imetysjuttua jos imetys onnistuu ja on tarkoitus imettää pitempää..
Mutta muuten kyllä onnistuu :) Meillä minä menin töihin esikoisen ollessa vajaa 10 kk ikäinen ja isi jäi kotia ja oli reilun vuoden kotona hoitamassa kunnes minä jäin sitten uudelle äippälomalle. Ja teki tosiaan isä-lapsi-suhteelle hyvää ja nyt meidän ísi osaa arvostaa kotiäitejä ja kotiäitien TYÖTÄ ihan täysillä.. ei ikinä koskaan alkais mistään naputtamaan tms..

Mutta suosittelen :)

Yhteistyössä