Äiti tahtoo opiskelemaan, vinkkejä ja kokemuksia anotaan ja tarjotaan sekavaa selitystä..

Villi viisikko

Aktiivinen jäsen
04.12.2006
3 360
0
36
Lähihoitajaksi haluan ja vaihtoehtoina on
Työvoimakoulutus
Aikuiskoulutus
Oppisopimus

Kuopus täyttää syksyllä 1v ja mieluisin vaihtoehto olisi iltaopiskelu, voisin hoitaa kuopusta vielä kotona, tämä vaihtoehto taitaa jäädä haaveeksi sillä en ole löytänyt yhtään opiskelupaikkaa tähän tyyliin.. Tuolta kylältä varmaan löytyisi joku tyttö joka miehen reissuviikkoina voisi tulla katrasta vahtimaan, eli ei kunnallista hoitoa kuopukselle.

Mites tuo työvoimakoulutus?
Saanko sitten jotain päivärahaa?
Tässä vaihtoehdossa kuopus menisi hoitoon, hoitopäivään tulisi lisää liki 2h opiskelupäivän lisäksi, koulumatkoista.
Aikuiskoulutuksessa sama homma..

Oppisopimuskoulutuspaikka olisi varmasti vuorotyötä ja koska mies tekee myös reissutöitä niin lapset pitäisi saada vuoropäivähoitoon, ehkä turhan tylyä 1v:lle ja hankalaa mahdollisesti jo ensi syksynä eskarilaiselle?

Ja sitten se taloudellinen puoli, jos valitsen jonkun ihan koulu-koulun niin voinko saada kotihoidontukea ja opintotukea samaan aikaan?
Siis jos löytäisin iltaopiskelupaikan.

Pelkkä opintotuki on melko pieni, ja minulla tulisi koulumatkaa noin 80km/päivä ja jos koko katras on hoidossa kunnallisesti niin päivähoitomaksut kolmesta, noin 300?/kk.

Mielipiteitä, vinkkejä, kokemuksia, kiitos :D

hei. itse olen tällä hetkellä etsimässä oppisopimuspaikkaa ja opiskelen lähihoitajaksi. tyttäreni täyttää keväällä vuoden. kun haet sellaisesta paikasta missä ei yötöitä onnistuu näinkin ja rahaa saa enemmän kuin tukea. ja jos selität paikassa elämän tilanteesi niin luulen että saat yötöitä niin että niitä on kerran tai kaksi pariin/kolmeen viikkoon.

Yhteistyössä