Vauva haavautuu kosketuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja just tuo itsekkääksi syyttäminen on niitä asioita joista tuo äiti on myös kirjottanut ja loukkaantunut niistä erittäin syvästi. Eikä ihme. Mitkä ne vois ne itsekkäät syyt olla? Väitätkö tosiaan, että KUKAAN ÄITI haluaa nähdä lapsensa kituvan tuolleen saati sitten pitää hänet VÄKISIN siinä tilassa? Eih. En ymmärrä tuota ajatustapaa ollenkaan. Lue blogi niin ymmärrät ehkä vähän paremmin.

Surullinen ja järkyttävä juttu. :(

Minäkään en kyllä kritisoisi noin vaikeassa elämäntilanteessa olevaa ihmistä. Ei kukaan voi tietää, mitä tuo äiti käy läpi. Varmasti rakastaa lastaan syvästi. Ymmärrän kuitenkin tuonkin ajatuksen, että miksi antaa lapsen kärsiä.

[QUOTE="pippuri";25270311]En minä tarkoittanut, että hän sitä tietoisesti tekisi :) Ja kuten sanoin viestissäni:

"Mutta enpä minä siitä mitään tiedä enkä tahdo pojan äitiä kritisoida."

Tämä teille muillekin kauhistuneille tiedoksi. Että ei tarvitse nyt skitsahtaa mun ajatuksenvirran takia. Rauhoittukaa.

Ja miten antaisin lapsen kuolla? No vaikkapa lisäämällä kipulääkitystä kunnes lapsi nukkuisi pois. Aivan varmasti veisin oman henkeni jos vastaavassa tilanteessa olisin. Todennäköisesti oman henkeni vien kun vanhuus koittaa ja vaivat alkavat kaatua päälle. En näe kuolemaa niin pahana kuin mitä moni muu.[/QUOTE]

Mä en skitsahtanut. :D Nämä on aika monimutkaisia asioita ja siksi en uskalla/uskaltaisi ottaa kantaan siihen, miten "pitäisi" toimia tai miten itse toimisin vastaavassa tilanteessa. Ne pitää yleensä kokea itse. On tuokin silti aiheellinen kysymys, että onko äidillä vaikeuksia päästää irti vai onko kyse lapsen parhaasta. Vaikeita asioita.

[QUOTE="pippuri";25270254]Kyseinen tauti johtuu geneettisestä viasta, ei mistään karrageenistä (vaikka olenkin sitä mieltä, että se on turha ja potentiaalisesti haitallinen aine - tämä tauti nyt vaan on ihan eri juttu). Pojalta puuttuu tiettyä proteiinia valmistava geeni tai geeni on virheellinen.

Itse kyllä antaisin lapsen kuolla, tavalla tai toisella. Yleensä sairaiden lasten katsominen ei aiheuta minussa muuta kuin jonkinlaista surua. Nyt tuli sellainen olo, että ihan oikeasti en tahdo nähdä. Mietin, että onkohan jo itsekästä pitää pientä elossa tuollaisessa tilanteessa. Mutta enpä minä siitä mitään tiedä enkä tahdo pojan äitiä kritisoida.[/QUOTE]

Kukaan ei niitä syitä selvitä, mutta karrageenista on todellakin tutkimuksia, kuinka niillä voidaan aiheuttaa koe-eläimille erilaisia vaivoja. Ruoka vaikuttaa todella paljon, mutta tietoa siitä ei vanhemmatkaan saa. Vai tiesitkö tuota:

Mitä teen väärin, turvottaa ja närästää! Ruokapäiväkirjani - karppaus.info :: keskustelufoorumi

Noniin, luin äidin blogia :) Ja hänellä on itsellään samoja ajatuksia kuin mitä minä tässä jo skriivasin. Pohtii, että olisiko aika päästää irti. Että nyt pojan elämänlaatu on jo niin huono, että pitää valmistautua loppuun. Ei enää seiso, ei liiemmin liiku. Ei tahtoisi tulla pois sängystä koska silloin pitää vaihtaa vaippa. Ei tahtoisi mennä illalla takaisin sänkyyn, koska silloin pitää taas vaihtaa vaippa. Viettää päivät (lasten?) kiikkutuolissa. Hymyilee enää harvoin, ei naura. Ahdistuu kylpypäivistä ja on aina ihan poikki kylvyn jälkeen.

Saattaa olla, että lähitulevaisuudessa äiti väsyneenä sekoittaa lääkkeet tai mittaa annostuksen väärin. Enkä minä ainakaan häntä siitä kritisoisi. Urhean taistelun ovat taistelleet ja toivottavasti äiti jatkaa kampanjointia sairastuneiden puolesta, vaikka oma poika kuolee.

Kapselinkuoriaineksena ja voiteissakin käytetään karrageenia, vaikka:

"...geelin anti-inflammatorisia ja analgeettisia ominaisuuksia tutkittiin käyttäen seuraavia
yleisesti kivun ja inflammaation määritykseen hyväksyttyjä vakiomenetelmiä: karrageenin 4
aiheuttaman rotan käpälän turvotus, rotan traumaattinen edeema, hiivan aiheuttama kipu..."

Kapselinkuoriaineksena ja voiteissakin käytetään karrageenia, vaikka:

"...geelin anti-inflammatorisia ja analgeettisia ominaisuuksia tutkittiin käyttäen seuraavia
yleisesti kivun ja inflammaation määritykseen hyväksyttyjä vakiomenetelmiä: karrageenin 4
aiheuttaman rotan käpälän turvotus, rotan traumaattinen edeema, hiivan aiheuttama kipu..."

Miks te jauhatte tälläisestä, kun oli todettu, että lapselta puuttuu ihosta proteiini, jonka vuoksi ei sitä kosketusta kestä? Mitä väliä tällä on, ei se ole se syy, jos ihon proteiini puuttuu jo syntyessä.

[QUOTE="hmmm";25270334]Kukaan ei niitä syitä selvitä, mutta karrageenista on todellakin tutkimuksia, kuinka niillä voidaan aiheuttaa koe-eläimille erilaisia vaivoja. Ruoka vaikuttaa todella paljon, mutta tietoa siitä ei vanhemmatkaan saa. Vai tiesitkö tuota:

Mitä teen väärin, turvottaa ja närästää! Ruokapäiväkirjani - karppaus.info :: keskustelufoorumi[/QUOTE]

Miten ihmeessä tämä liittyy EB:hen? EB:ssä on kyseessä aika yksinkertainen mutaatio ja jos molemmilla vanhemmilla on yksi viallinen alleeli, niin syntyvällä lapsella on 25%:n todennäköisyys saada tuplakopio, ja siten saada tämä muoto sairaudesta.

Ruoka-asioita voit mennä puimaan johonkin muuhun ketjuun. Me olemme varmasti hyvin samaa mieltä monesta asiasta, mutta sinun tietämyksesi geeneistä on ilmeisesti heikolla pohjalla. Epäilen, että ymmärrät edes puolia linkkaamistasi jutuista. Minä en ainakaan tuosta linkistä löytänyt mitään elämääni tai maailmaani mullistavaa. Mikä tuossa oli se pointti, miksi sinä juuri tuon linkin jaoit?

Minkälaisia tutkimuksia lapselle on tehty? Eräs, missä on karrageenia, on Unicat aine, josta tuleva myrkytys ohitetaan kokonaan silloin kommentoimalla "Bariumsulfaatin intravasaatio, joka johtuu olemassa olevasta suolisairaudesta..."

Siis vaikka ne herkimmät ihmiset saavat myrkytystilan aineesta, ks aina kohdassa 6 apuaineet, tuossa on kirjoitettu natrium-karrageeni (E407). Todellisuudessa ne ovat siis hengenvaarallisia toimituksia, kun luet sen koko luettelon. Ja karrageenia on useissa valmisteissa, mitä nielemisvaikeuksissa tarjotaan:-(
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/9/10508539.pdf

Minkälaisia tutkimuksia lapselle on tehty? Eräs, missä on karrageenia, on Unicat aine, josta tuleva myrkytys ohitetaan kokonaan silloin kommentoimalla "Bariumsulfaatin intravasaatio, joka johtuu olemassa olevasta suolisairaudesta..."

Siis vaikka ne herkimmät ihmiset saavat myrkytystilan aineesta, ks aina kohdassa 6 apuaineet, tuossa on kirjoitettu natrium-karrageeni (E407). Todellisuudessa ne ovat siis hengenvaarallisia toimituksia, kun luet sen koko luettelon. Ja karrageenia on useissa valmisteissa, mitä nielemisvaikeuksissa tarjotaan:-(
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/9/10508539.pdf

Lopeta nyt toi saatanan spämmääminen. Sä oot jo osoittanut, ettet tiedä aiheesta hölkäsenpöläystä. Voisitko avata oman ketjun näille sun iki-ihanille linkityksillesi? Pojalla ei ole "nielemisvaikeuksia", hän ei ole syönyt nielemällä oikeastaan koskaan.

Noniih, nyt vittuun tästä ketjusta, avaa oma ketju karrageenille. Ei kukaan jaksa lukea sun paskanjauhantaa tai avata linkkejäsi kun kommentointi on IHAN ohi aiheen. AVAA OMA KETJU NOILLE.

[QUOTE="pippuri";25270348]Miten ihmeessä tämä liittyy EB:hen? EB:ssä on kyseessä aika yksinkertainen mutaatio ja jos molemmilla vanhemmilla on yksi viallinen alleeli, niin syntyvällä lapsella on 25%:n todennäköisyys saada tuplakopio, ja siten saada tämä muoto sairaudesta.

Ruoka-asioita voit mennä puimaan johonkin muuhun ketjuun. Me olemme varmasti hyvin samaa mieltä monesta asiasta, mutta sinun tietämyksesi geeneistä on ilmeisesti heikolla pohjalla. Epäilen, että ymmärrät edes puolia linkkaamistasi jutuista. Minä en ainakaan tuosta linkistä löytänyt mitään elämääni tai maailmaani mullistavaa. Mikä tuossa oli se pointti, miksi sinä juuri tuon linkin jaoit?[/QUOTE]

Ei se Kokkeli-Paula taida olla ihan tällä planeetalla :D Ehkä turha selittää, modeille jäisi oikeastaan homma pistää jäähylle kun oikein spämmää. Voisi kyllä oikeasti tehdä fiksusti ja ainakin JÄTTÄÄ nuo vinkkinsä vaikka tänne, eikä missää nimessä YHDENKÄÄN sairaan lapsen vanhemman blogiin.

No siksi kun joku sen vaivan aiheuttaa ja se luultavimmin on jokin muuntogeeninen aine ihan missä vaan, mikä täytyisi selvittää. Sitähän se sana mutageenisyys tarkoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mitäs sanot tästä?;25290091:
http://www.healthy-communications.com/slsnorway.html

Tuossa on se väitös, joka täytyisi tulostaa ainakin neuvolaan ja tarhaan. Eipä nuo edes apteekissa aina tajua, että lääkkeissäkin on usein sitä millä rikotaan soluja - eikä sitä tosiaan tarvitsisi kenenkään sietää ollenkaan!

Yhteistyössä