Vauva haavautuu kosketuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toi oli tosi surullista :( Onneks siinä videossa näytti välillä iloiseltakin ja onnelliselta pikkuiselta joka sai leikkiä kuten lapsen tuleekin. Ihanaa, että äiti on omistautunut lapselle, vaikka tämän elämä ei varmaankaan pitkäksi jääkään <3

Olen itkenyt tuon uutisen ja äidin blogia selatessani. Olen niin surullinen tuon pienen poikaparan kohtalosta, en ymmärrä miksi tuollainen kärsimys on lapsella.

Mutta piiskulle: äiti rakastaa tuota lastaan yli kaiken ja tekee kaikensa, jotta hänellä olisi olosuhteisiin nähden paras mahdollinen olla. Lue blogistaan, kuinka hän kertoo, miksei voisi "päästää kärsimästä". Tripp elää, hengittää ja on selvinnyt pidempään kuin lääkärit osasivat arvata. Ehkä siihen on syynsä? Kuinka ihmeessä rakkaintaan voisi ottaa hengiltä...

Siis kylpyyn mennään kipulääkkeiden / rauhoittavien kanssa?

Jospa siinä kylpyvedessä on jotakin, mitä lapsen iho ei siedä ollenkaan?

Tai vaikka siinä lääkkeessä?
http://koti.netplaza.fi/%7Epaula/xyz/rakkuloita.htm

Näissä apteekkivalmisteissa on just sitä ainetta, millä rikotaan soluja. Mahtaako joku niistä olla käytössä, kysykää ihmeessä? Sama aine muualla tunnetaan nimellä sodiumlaurylsulfat.

http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=&myyntilupanro=&atc=&freetext=natriumlauryylisulfaatti&vaikuttavat=&muoto=&haitta=&kaytto=&vasta=&x=0&y=0

[QUOTE="Vieras";25269304]Tää on niin surullinen juttu :/
Mutta hei, luuletteko oikeasti että juuri te keksitte mistä tauti johtuu? Eiköhän noi ole aika pitkälti tutkittu?[/QUOTE]

Mistä niin päättelet? Sehän voi johtua vaikkapa muuntogeenisistä aineksista, mutta toi vaahtoava aine, mistä linkit kertoo, on todellakin vakava ympäristömyrkky ja sitä ON monissa lääkkeissäkin. Kukaan ei etsi syitä, koska ensin halutaan kokeilla kaikki lääkkeet - ja tietysti kehitellä niitä uusia, patentoitavaksi. Tuossa tulostettavaa suomeksi:
ICSC0502 [FIN]

[QUOTE="Vieras";25269304]Tää on niin surullinen juttu :/
Mutta hei, luuletteko oikeasti että juuri te keksitte mistä tauti johtuu? Eiköhän noi ole aika pitkälti tutkittu?[/QUOTE]

Mistä niin päättelet? Sehän voi johtua vaikkapa muuntogeenisistä aineksista, mutta toi vaahtoava aine, mistä linkit kertoo, on todellakin vakava ympäristömyrkky ja sitä ON monissa lääkkeissäkin. Kukaan ei etsi syitä, koska ensin halutaan kokeilla kaikki lääkkeet - ja tietysti kehitellä niitä uusia, patentoitavaksi. Tuossa tulostettavaa suomeksi:
ICSC0502 [FIN]

Muuntogeenisistä aineksista lääkkeissä ei evirakaan vastaa. Onhan niissä niitä, kun omistavat patentit, miksi eivät niitä käyttäisi, esimerkiksi maissia ja soijaa? Hirvittävän halpoja ovat, siksi niitä halutaan käyttää.

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=1157920&sid=32ac7a01207de7e20c4d0409172be844#p1157920

Alkuperäinen kirjoittaja kuka kertoisi äidille?;25270025:
Muuntogeenisistä aineksista lääkkeissä ei evirakaan vastaa. Onhan niissä niitä, kun omistavat patentit, miksi eivät niitä käyttäisi, esimerkiksi maissia ja soijaa? Hirvittävän halpoja ovat, siksi niitä halutaan käyttää.

GMO - karppaus.info :: keskustelufoorumi

Ruoasta siis voi johtua alunalkaen, mutta jos se lääke, mitä käytetään, sisältää karrageenia (kapselinkuoriaineosa levästä gelatiinin korvikkeena) ja lääkkeessä apuaineena tuota vaahtoavaa ainetta, ei varmaan parane koskaan. Ainakin yksi sellainen valmiste löytyi, toivotaan, ettei sitä lapsille määrätä:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/6/10007756.pdf

Kyseinen tauti johtuu geneettisestä viasta, ei mistään karrageenistä (vaikka olenkin sitä mieltä, että se on turha ja potentiaalisesti haitallinen aine - tämä tauti nyt vaan on ihan eri juttu). Pojalta puuttuu tiettyä proteiinia valmistava geeni tai geeni on virheellinen.

Itse kyllä antaisin lapsen kuolla, tavalla tai toisella. Yleensä sairaiden lasten katsominen ei aiheuta minussa muuta kuin jonkinlaista surua. Nyt tuli sellainen olo, että ihan oikeasti en tahdo nähdä. Mietin, että onkohan jo itsekästä pitää pientä elossa tuollaisessa tilanteessa. Mutta enpä minä siitä mitään tiedä enkä tahdo pojan äitiä kritisoida.

[QUOTE="pippuri";25270254]Kyseinen tauti johtuu geneettisestä viasta, ei mistään karrageenistä (vaikka olenkin sitä mieltä, että se on turha ja potentiaalisesti haitallinen aine - tämä tauti nyt vaan on ihan eri juttu). Pojalta puuttuu tiettyä proteiinia valmistava geeni tai geeni on virheellinen.

Itse kyllä antaisin lapsen kuolla, tavalla tai toisella. Yleensä sairaiden lasten katsominen ei aiheuta minussa muuta kuin jonkinlaista surua. Nyt tuli sellainen olo, että ihan oikeasti en tahdo nähdä. Mietin, että onkohan jo itsekästä pitää pientä elossa tuollaisessa tilanteessa. Mutta enpä minä siitä mitään tiedä enkä tahdo pojan äitiä kritisoida.[/QUOTE]

Näytti poika videolla iloiselta ja onnelliseltakin, eli en usko, että ihan koko elämä kuitenkaan pelkkää tuskaa on.. Vaikka tuo sairaus on hyvin rajoittava, niin lapsi kykenee kuitenkin kokemaan onneakin.

[QUOTE="pippuri";25270254]Kyseinen tauti johtuu geneettisestä viasta, ei mistään karrageenistä (vaikka olenkin sitä mieltä, että se on turha ja potentiaalisesti haitallinen aine - tämä tauti nyt vaan on ihan eri juttu). Pojalta puuttuu tiettyä proteiinia valmistava geeni tai geeni on virheellinen.

Itse kyllä antaisin lapsen kuolla, tavalla tai toisella. Yleensä sairaiden lasten katsominen ei aiheuta minussa muuta kuin jonkinlaista surua. Nyt tuli sellainen olo, että ihan oikeasti en tahdo nähdä. Mietin, että onkohan jo itsekästä pitää pientä elossa tuollaisessa tilanteessa. Mutta enpä minä siitä mitään tiedä enkä tahdo pojan äitiä kritisoida.[/QUOTE]

Siis antaisit kuolla tavalla tai toisella? MIKÄ se sun tapa olisi? Tää äiti on kyllä selittänyt perinpohjin blogissaan MIKSI lasta ei voi vaan "antaa kuolla": siihen ei ole keinoja. Ketään ei voi jättää syöttämättä. Ketään ei voi jättää juottamatta. KUn lapsi kerta hengittää itse niin ei auta kuin odottaa. Äiti tais jossain vaiheessa kysyäkin, että mitä hänen pitäisi tehdä: tukehduttaa lapsi? Jos lapsi olisi hengityskoneessa niin asia ois eri.

Ja just tuo itsekkääksi syyttäminen on niitä asioita joista tuo äiti on myös kirjottanut ja loukkaantunut niistä erittäin syvästi. Eikä ihme. Mitkä ne vois ne itsekkäät syyt olla? Väitätkö tosiaan, että KUKAAN ÄITI haluaa nähdä lapsensa kituvan tuolleen saati sitten pitää hänet VÄKISIN siinä tilassa? Eih. En ymmärrä tuota ajatustapaa ollenkaan. Lue blogi niin ymmärrät ehkä vähän paremmin.

Ja just tuo itsekkääksi syyttäminen on niitä asioita joista tuo äiti on myös kirjottanut ja loukkaantunut niistä erittäin syvästi. Eikä ihme. Mitkä ne vois ne itsekkäät syyt olla? Väitätkö tosiaan, että KUKAAN ÄITI haluaa nähdä lapsensa kituvan tuolleen saati sitten pitää hänet VÄKISIN siinä tilassa? Eih. En ymmärrä tuota ajatustapaa ollenkaan. Lue blogi niin ymmärrät ehkä vähän paremmin.

En minä tarkoittanut, että hän sitä tietoisesti tekisi :) Ja kuten sanoin viestissäni:

"Mutta enpä minä siitä mitään tiedä enkä tahdo pojan äitiä kritisoida."

Tämä teille muillekin kauhistuneille tiedoksi. Että ei tarvitse nyt skitsahtaa mun ajatuksenvirran takia. Rauhoittukaa.

Ja miten antaisin lapsen kuolla? No vaikkapa lisäämällä kipulääkitystä kunnes lapsi nukkuisi pois. Aivan varmasti veisin oman henkeni jos vastaavassa tilanteessa olisin. Todennäköisesti oman henkeni vien kun vanhuus koittaa ja vaivat alkavat kaatua päälle. En näe kuolemaa niin pahana kuin mitä moni muu.

Yhteistyössä