Vauva ei viihdy sylissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija....

Vieras
Esikko vaati aina syliä, nukkuessaankin. Ja vielä tissi piti olla suussa jatkuvasti.

Kuopus taas ei oikein viihdy sylissä monesti, kitisee vain. Kun laskee leikkimatolle viihtyy siinä pitkiä aikoja, samaten sohvalla etenkin jos telkku on päällä. Aamulla kitisi ja kätisi sylissä, laskin sänkyynsä että nukahtaisi. Ei nukahtanut, mutta makoili siellä tyytyväisenä yli tunnin yksin ja katseli mobileaan!

Jotenkin outoa, tai en ole tottunut. Tuntuu siltä ettei vauvaa saisi jättää noin huomiotta, mutta kai se on ok jos viihtyy.. ?

Olen itse ollut juuri tuollainen lapsi. Äitini sanoi että en rauhottunut oikein syliin, puhumattakaan jos minua kärryteltiin.... Kärsin lapsena, ja kärsin edelleen aika vahvasta matkapahoinvoinnista, herkästi. Liekkö tuo ollut yksi syy "sylihaluttomuuteen" jo vauvana. Heijaaminen ja keinuminen tuottanut pahaa oloa.

Unohda kasvatusoppaat ja elä lapsesi mukaan =) Hän varmasti saa huomiota juuri sen verran kuin tarvitsee. Lapset on niin erilaisia. Kaikki ei ole tissi- ja sylitakiaisia. Eikä siinä ole mitään väärää. Eikä äiti ole tehnyt mitään väärin.

Jotkut vauvat ei tunnu kestävän sitä maidon hajua vaan haluaisivat koko ajan olla tissillä jos ovat sylissä, oli nälkä tai ei.
Tv:tä en antaisi vauvan katsella, olen aina kääntänyt pienen vauvan niin ettei nää tv:tä jos se on päällä.

Ei auta juttelu eikä mikään asennon vaihto. Isän sylissä tuntuu viihtyvän juu paremmin. Tottakai välillä syliä haluaa ja siinä viihtyy, mutta minusta jotenkin oudon pitkiä nuo välit mitkä haluaa olla "yksin". Mutta totta, lapset on erilaisia. Ehkä sain kaksi ääripäätä, siksi hämmentää.