Vauva ei syö päivällä ollenkaan maitoa

Eli nyt muutaman päivän ollu meiän 8kk ikäisellä tytöllä lakkoilua tissistä päivällä, ei suostu ottamaan edes tissiä suuhun ja jos ottaa nii pari imasua ottaa ja sit nappaa hampailla :/ . Yöllä syökin sitte muutaman kerran ihan kunnolla. Olen koittanut antaa korviketta pullosta/nokkamukista mut ei sitäkään huoli. Vettä olen antanu ruuan kans ja välillä muulloinkin kun pelkään ettei muuten saa tarpeeksi nestettä, ensin olen tietysti tarjonnu tissiä. Kuinka paljon vauvan pitäis saada päivässä maitoa? Toivottavasti tää lakkoilu loppuu pian. Onko muilla ollu tämmöstä?
 
Juu, meillä 8kk poika ja huolii ainoastaan aamuisin pullon ja juo silloin maitoa 2dl. Muuten juo päivän mittaan vaan vettä lasista pieniä kulauksia. Kyllä pissaa ainakin tulee riittävästi mielestäni eli eiköhän saa tarpeeksi nesteitä. Ajattelen niin, että kun kuitenkin paljon tarjotaan, niin kyllä se sitten sen verran ottaa mitä tarvitsee. Mutta pulloa ei siis huoli kuin aamuisin tuon yhden kerran. Puuroihin saan päivässä uppoamaan noin 5dl maitoa eli kaipa se ihan riittävästi sitä korvikettakin saa. En siis imetä.
 
Meillä vähän sama ongelma nyt tullu, 8,5kk ikäinen poika ei jotenki malta imeä pulloa. Kerran pojalla on ollu nielussa tulehdus jonka vuoksi imeminen ei onnistunut kun nieluun sattui. Nyt aattelin seurailla pari päivää että onko kyse vaan siitä ettei malta juoda vai oisko taas kurkku kipee... Soseita menee hyvin onneks ja ostin nyt korvike jauhetta jota lisäilen sit ruokiin jos maitoa ei ala mennä entiseen tapaan. Nokkamukista juonu nyt pulloa paremmin joten oisko sitten vaan jo pikku hiljaa luopumassa pullosta, täytyy seurailla.
 
Meillä ei juoda maitoa olleska. 3 dl maitoa tulee puuroista. Yösyötöt kun jätin pois 7 kk iässä, aloin antamaan puolikkaan kalkkitabletin joka päivä. En jaksa stressata siitä. Koska väkisin maitoa ei saa menemään. Vettä juo kulauksia. Pissaa ja kakkaa. On hyvinvointinen.
 
E-07: Minkä merkkistä kalkkitablettia annat? Mä oon jotenki luullu et ei noin pienelle voi antaa (poika siis reilu 8kk) mut hyvä homma jos kerran voi, täytyyki ostaa kaappiin varuiks jos tää maidon menekki on näin pientä. Saanko vielä udella miten saat tabletin menemään? Murskaatko sen ruuan joukkoon vai?

Kiitos jos jaksat vastailla!
 
Nyt illalla söi ihan kunnolla molemmista tisseistä ja luulen että parin tunnin päästä herää taas syömään ja sit aamuyöstä syö pari kertaa. En osaa yhtään sanoa paljonko sitte kerralla syö/juo kun imetän. Ja puurot olen tehnyt veteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh:
Eli nyt muutaman päivän ollu meiän 8kk ikäisellä tytöllä lakkoilua tissistä päivällä, ei suostu ottamaan edes tissiä suuhun ja jos ottaa nii pari imasua ottaa ja sit nappaa hampailla :/ . Yöllä syökin sitte muutaman kerran ihan kunnolla. /--/ Kuinka paljon vauvan pitäis saada päivässä maitoa?

Yli puolivuotiaalle maidonsaantisuositus on 5-6dl/vrk (ja tuohon lasketaan siis kaikki maito, myös maitopohjaiset puurot ja vauvajogurtit tms.). Imetetyillä vauvoilla tuo usein tarkoittaa n. 3-5 tehokasta imetyskertaa vuorokaudessa.

Joskus tuollainen päivälakkoilu on helpottanut, kun äiti on tehostanut vauvan sylittelyä. Kantoliina on kuulemma ollut oiva apuväline. Myös päiväuni-imetyksiin voi panostaa; uninen vauva voi kuin huomaamatta käydä rinnalle ilman protestointia ;)
 
Kalcipos 500 mg. Murskaan ruoan joukkoon. Ja neuvolasta annettiin ohje että pitää antaa jos menee alle sen 5 dl maitoa. Kyllä meillä puuron lisäksi menee yksi vauvajukurtti sekä lisään kaupan soseisiin vähän maitoa sekaan. Mutta siinä se onkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja milka:
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh:
Eli nyt muutaman päivän ollu meiän 8kk ikäisellä tytöllä lakkoilua tissistä päivällä, ei suostu ottamaan edes tissiä suuhun ja jos ottaa nii pari imasua ottaa ja sit nappaa hampailla :/ . Yöllä syökin sitte muutaman kerran ihan kunnolla. /--/ Kuinka paljon vauvan pitäis saada päivässä maitoa?

Yli puolivuotiaalle maidonsaantisuositus on 5-6dl/vrk (ja tuohon lasketaan siis kaikki maito, myös maitopohjaiset puurot ja vauvajogurtit tms.). Imetetyillä vauvoilla tuo usein tarkoittaa n. 3-5 tehokasta imetyskertaa vuorokaudessa.

Joskus tuollainen päivälakkoilu on helpottanut, kun äiti on tehostanut vauvan sylittelyä. Kantoliina on kuulemma ollut oiva apuväline. Myös päiväuni-imetyksiin voi panostaa; uninen vauva voi kuin huomaamatta käydä rinnalle ilman protestointia ;)
Yöllä söi muutaman kerran varmaan sen 3 kertaa ja sitte viel aamulla kun heräs. Ennen söi yöllä 2 kertaa mut söi silloin muutaman kerran päivällä. Mut ihan hyvä että syö edes yöllä. Vauvajugurttia meilläkin syödään päivittäin. Täytyykin koittaa pitkästä aikaa kantoliinaa.

 

Yhteistyössä