vauva ei rupea nukkumaan

miten saisin meidän 2kk ikäisen pojun uudelleen nukkumaan yöllä? hän nukahtaa kyllä tissille, mutta kun nostan sänkyyn niin hän herää. oon ihan väsyny, kun ei saa yöllä nukkua kun 1-2 tuntia putkeen. |O
onko toisilla ollu tälläistä ongelmaa ja miten saisin sen korjattua?
 
Meillä vähän samaa vikaa. Poika nyt 1 kk 1 vkon. Olen ratkaissut asian niin että jos meinaa alkaa kukkua niin otan viereeni sänkyyn, imetän siinä ja annan nukahtaa tissille, ja nukahdan itse siihen samalla. Kun herää taas syömään niin käännän vaan kylkeä ja siirrän pojan toiselle puolelle ja imetän toisesta rinnasta. Pidemmän päälle hankalaa (esikoisen kanssa jouduin tekemään samaa), sillä makuulla miellä ainakin poika pulauttelee herkemmin, mutta tällä konstilla saa ainakin itse tarpeeksi unta.
 
Meillä ainakin tyttö 2kk heräili aluks yöllä kun tissiltä sänkyyn siirsi. Sit hokasin et herää sen takia kun tuntee lämpötilanvaihtelun, niin olen nyt käärinyt tytön peittoihin kun syötän. Siitä saa nostettua hyvin sänkyyn eikä ole enää niin usein heräilly. Toimi meillä, mut jokaisella omat tyylinsä ja konstinsa =)
 
tyttö 6-viikkoa vanha, ja ensimmäiset 5 vko:a meni tosi kivasti, nukkui omassa sängyssä ja antoi nukkua 4-5tuntia kerralla. nyt ei meinaa nukkua omassa sängyssä millään! olen kapaloinut peittoon ja antanut unrättejä tuoksuttelemaan mutta ei! typy nukkuu max. 40min ja taas kuuluu kitinää. ja toinen ongelma on tutti; nukkuu se suussa hyvin,mutta kun se tippuu suusta niin...MIKÄ AVUKSI???
 
Meidän poika on 2,5 kk. Syötän istuvilteen ja siirrän siitä sänkyyn ja käärin kapaloon ja laitan tutin suuhun. Jos se tippuu, laitan takaisin. Kun lapsi on syvässä unessa, niin siihen ei pitäisi herätä, kun tutti tippuu. Nykyään poika herää vain kerran yössä. Menee nukkumaan 2100 ja herää puoli kuuden aikaan aamulla syömään ja nukkuu 0800 asti. Nukuttaminen vaatii kärsivällisyyttä, mutta kun sitä jonkun aikaa tekee, saa palkinnon. Itse en antaisi lapsen nukkua omassa sängyssäni koska se tottuu siihen, ellei sitten joku tykkää että lapsi nukkuu vieressä kauan. Se on asia erikseen. :)
 
Meillä kanssa syödään yöllä niin, että syötän vieressä ja annan nukahtaa siihen. Nostan siis viereen syötön yhteydessä omasta pinniksestä. Joskus teen niin,e ttä käärin tosiaan vähän omaan peittoon, ettei havahtuisi siirtoon, jos laitankin omaan sänkyyn takaisin. Ja meillä nukutaan rätti melkeinpä naamalla yötä päivää ja se on paras kaveri myös hereillä ollessa :LOL: Siihen on niin ihana tuhtata ja vehtata, kun uni hiipii simmuun....

Ja meitä on kyllä vieläkin väliin tuolla meidän parisängyssä yhteensä viisi :LOL: Minä ja mieheni, kaksi vanhempaa lasta ja vauva. Ja ihan hyvin toimii, ketään ei häiritse! Se on ihan mikä kellekkäkin sopii...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Käytätkö imettäessä jotain rättiä? Itse nostan pojan sänkyyn imetysrätti naamalla. Eli auttaisko joku maidolta ja äidiltä tuoksuva rätti nukkumisessa?
Unipussia voi kanssa kokeilla.
Itse heitin sänkyyn yösyötön jälkeen kostuneet liivinsuojat.. :LOL: ja tai sitten puklurätin... tai yöpaitani, eli äiti hajuja kehiin!
Lisäksi pienensin vauvan sänkyä pyyherullilla ja peitoilla niin oli turvallisen ahdasta.

 
Meillä on kaikki lapset olleet tuollaisia kukkujia yöllä. Eli kun olen siirtänyt tissiltä sänkyyn niin ovat heränneet. Näin myös päivällä. Ja kukaan ei ole tottunut kuitenkaan siihen että vieressä pitää nukkua. Vanhin tulee satunnaisesti viereen mutta ei se meitä haittaa. Illalla olemme aina laittaneet nukkumaan omaan sänkyyn, mutta yöllä on vauva jäänyt aina tissin viereen nukkumaan. Meillä kokeiltiin alkuun kaikkea mutta mikään ei auttanut. Meillä tosin on tullut jokaisen kohdalla avuksi tuo suolioireisen maitoallergian toteaminen ja nyt on siis taas kuukausi mennyt ilman herkkiä heräämisiä. Nuorin on nyt siis 2,5 kk ja ollut apteekin maidoilla 6 vk:sta asti ja siitä eteenpäin siis nukkunut hyvin yönsä heräten kerran pullolle. Olepa tarkkana ettei olisi kyse tuosta. Mutta syitä tuohon heräilyyn voi olla muitakin mutta yksi vinkki on tuo.

Olipas sekavasti selitetty, mutta toivottavasti sait jotain tolkkua. :ashamed:
 
meidän vauva ei ole kuin 2vko:a ja yhden päivän,mutta heräilyrumba on täydessä vauhdissa ja äiti ihan väsy |O ..yöt jää tosi vähälle unelle kun tunnin parin välein herää tissille ja sit kans nukahtaa siihen viekkoon,mut sänkyyn kun siirtää niin herääminen on taattu..mut täytyypä koittaa tota peittoon käärimistä meilläkin :)
 

Yhteistyössä