Vauva ei ole kasvanut pituutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Villivadelma

Aktiivinen jäsen
19.08.2005
3 906
0
36
Eli 4kk neuvolassa pituutta oli 60cm ja painoa 5870g nyt 5kk neuvolassa pituutta oli 62cm ja 6640g.
Neuvolantäti vähän ihmetteli tota pituuden vähäistä kasvua..Pitäskö tässä nyt huolestua?
Onko muilla ollut vastaavaa? :|

Meillä tuli vaan sentti lisää pituutta 4kk ja 5kk neuvoloiden välillä. Täti sanoi, ettei haittaa jos tulee yksi notkahdus tuohon kasvuun, kunhan jatkossa sit tulis sitä pituuttakin taas enempi.

Meillä oli kasvanut pitutta 3kk ikään mennessä 7cm (50cm-->57cm), 4kk neuvolaa meillä ei ole ollenkaan, mutta itse mittasin,että n. 60cm olis...että eipä tuo nyt kamalan kovin oo kasvanu, omaa tasasta tahtia kuitenki :whistle:
Painoa on 4 kuukaudessa tullut 3330g-->6000g, ettei sitäkään turhia :whistle:
Minun mielestä määrällä ei niin väliä, kunhan tasasesti menee :/

voihan syynä olla esim. allergia,mutta yleensä se kasvu vaan menee omalla painollaan ilman mitään ihmeellisimpiä syitä!
Mun esikoisella tuli kasvu stoppi ruoka-aine allergian takia (useampi neuvola kerta ja pituutta ei tullut) ja kuopus ei ollut kasvanut yhdellä kerralla riittävästi,mutta asia korjaantui seuraavassa kuussa!!

Ei tarvitse huolestua! Meillä myös vain sentti oli tullut 3kk ja 4 kk välillä, painoa n 600g. Lääkäri sanoi että vauvat kasvaa pyrähdyksittäin, eli voi olla että kuukauden sisällä ei tule kuin sentti, mutta seuraavan 2 viikon aikana voi tulla sitten 2cm ja sitä rataa! Jos käyrillä kuitenkin normaalisti kasvaa, ei syytä huoleen. Suurin kasvupyräyshän on juuri 0-3kk välillä!

Olihan tuota pituutta kuitenkin tullut 2cm ja kyllä se mun mielestä on ihan hyvin. Ei meidän neidilläkään pituutta koskaan ole tullut kuin max.3cm kuussa ja viimeks 7-8kk välil oli tullu vaan 0,8cm ja ihan ok kasvu on neuvolan mielestä. Älä hätäile :hug:

Meillä oli kans eilen 5 kk neuvola ja pituutta oli tullut vain 1,5 cm 4 kk neuvolasta. Tosin meidän tyttö on todella pitkä, nyt 70,5 cm. Ei yhdestä kerrasta joka tapauksessa kannata huolehtia. Tiedän vauvoja, joille ei joka kerralla pituus ole lisääntynyt yhtään ja teillähän oli kuitenkin kasvua tapahtunut.

Joo ei tarvi huolestua!
Vauvojen mittaus on semmosta arpapeliä että... Teillä on voitu viimeksi mitata pitemmäksi ku onkaan tai toisteppäin nyt.. Se ku on niin ettei pää ole välttämättä ihan kiinni laudassa tai polvia ei ole saatu ihan suoraan.

Yhteistyössä