vauva ei kakkaa, milloin huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jelppiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jelppiä

Vieras
Onko syytä huolestua, kun 7 vko:n ikäinen vauvani on ollut nyt kakkaamatta 6 vrk? Vauva syö rintamaitoa sekä nannia. Ennen liki jokaisessa vaipassa oli kakat, mutta nyt kun loppui, niin ei ole tosiaan tehnyt mitään 6 päivään. Ja eilen ja tänään on ollut meikoisen kärttyinen, yrittää kakata, mutta mitään ei tule....

tissivauva voi pantata kakkaa 10 päivääkin, mutta jos olo alkaa olla kärtty ja hankala niin anna esim rela-tippoja tai jos siis imetät niin syö itse luumusosetta. Rela-tipat irrotti meidän vauvalla aina kakat hyvin, kylpy myös rentouttaa ja jostain syystä meillä auttoi kakan tuloon.

mulle sanottiin neuvolassa, että on normaalia, jos ne kakkaa kerran 10 päivässä tai 10 kertaa päivässä, eli jos on tuskainen, sitten ryhdy mallasuutehommiin, muuten kattelisin vielä pari päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle sanottiin neuvolassa, että on normaalia, jos ne kakkaa kerran 10 päivässä tai 10 kertaa päivässä, eli jos on tuskainen, sitten ryhdy mallasuutehommiin, muuten kattelisin vielä pari päivää.

juu sori, en lukenu kunnolla... siis on kärttynen: kysy apteekista. toi rela kuuluu meillä ihan muutenkin jokapäiväiseen toimintaan enkä ole huomannut sillä olevan vaikutuksia kakkaamiseen. ummetusta on ollut kuin ripuliakin, vaikka relat koko ajan käytössä.

Yhteistyössä