Vauva ei huoli pulloa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis meidän vauva reilu 2 kk on muutaman kerran saanut pulloa jos olen ollut jossain tms, muuten siis imetän..Kerran ollut hoidossa tuossa pari viikkoa sitten ja silloinkin hyvin söi pullosta..Nyt pari kertaa koitettu ja ei ole enää huolinut, mistähän tälläinen muutos voisi johtua ettei enää haluakkaan? Olisko jollain asiallisia vastauksia:)

Annoitko sinä itse pullosta, vai isäkö antoi? Sillä on kummasti merkitystä joillakin lapsilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Myös muita on koittanut kuin minä..Sen takia että pääsisin itse välillä jonnekkin, saisin viettää omaa aikaa ym..jotkut sitä nimittäin kaipaa :)

Toki kaipaa, kaipasin minäkin. Mutta minkäs teit, kun maito ei mennyt muusta kun tissistä.
Ja kyllä se vauva pari tuntia pärjää ilman maitoakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja immu:
Myös muita on koittanut kuin minä..Sen takia että pääsisin itse välillä jonnekkin, saisin viettää omaa aikaa ym..jotkut sitä nimittäin kaipaa :)

Toki kaipaa, kaipasin minäkin. Mutta minkäs teit, kun maito ei mennyt muusta kun tissistä.

Mut sit se nälkä yllättää just sillon ku äiti on lähtenyt ulos :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

Toki siinä voi käydä niinkin. Mä kyllä kävin jumpassa joka viikko ja joskus yksin lenkillä tai ostoksilla, koskaan ei soitettu perään :D

Imuote on nyt vahventunut. Kiitä onneasi, ettet syöttänyt pullosta sen enempää kun mitä olet jo tehnyt, sillä imetys olisi hyvinkin voinut loppua äkillisesti.

Imetyksen on tarkoitus sitouttaa äiti ja lapsi yhteen. Jos haluat mennä jonnekin, niin ota lapsi mukaan. Ei se sen vaikeampaa ole. Näin luot sinun ja lapsesi välille vahvan siteen ja annat lapselle mahdollisuuden kasvaa eheäksi ilman turhia stressitekijöitä. Ei vauvavuosi oikeasti kauaa kestä. Opettele nauttimaan siitä ennen kun se on jo ohi. Sitoutumisesta nauttiminen on yksi osa sitä.

Jos kuitenkin päätät jättää lapsesi, voitte kokeilla antaa maitoa hörppyyttämällä esim tuttipullon korkista tai snapsilasista.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

Toki siinä voi käydä niinkin. Mä kyllä kävin jumpassa joka viikko ja joskus yksin lenkillä tai ostoksilla, koskaan ei soitettu perään :D

Mä taas syötin tytön, lähdin pihalle viemään roskia ja kun tulin takaisin niin tyttö itki hillittömästi NÄLKÄÄNSÄ :laugh: Neiti on välillä semmonen, että se ei malttais syödä tarpeeksi. kun saa pahimman nälän pois, alkaa katselemaan ympärilleen ja lopettaa syömisen siis siihen eikä kelpaa. Sitten 5min ja jo taas maistuis :D

Joo kyllä tässä vielä varmaan jokusen kerran kokeillaan ja jos ei onnistu niin sitten ei :) Olishan se kiva että vauva söis myös pullosta, että voi hyvin mielin ite mennä jonnekki tms eikä tarvi kauheeta kiirettä sitte pitää..Esikoisen kohdalla harmittelin kun imetys tyssäsi nopeasti ja toivoin että onnistuisi tämän toisen kanssa paremmin, ja niin on onnistunut kyllä..:D Että siinä mielessä saan olla todella tyytyväinen siihen jo että imetys sujuu..

Yhteistyössä