Vauva autossa, vanhemmat kaupassa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
PRKL, kun ei ymmärrä..tänään maalikaupan pihalla autossa vauva kaukalossa. :kieh:
Miksei sitä kaukaloa voi ottaa mukaan, miksi pitää jättää yksin autoon nukkumaan??? Miksi???

En kans ymmärrä tätä,mutta en kyllä sitäkään mitä tässä yks päivä näin kirjaston parkkiksella. Meijän auton viereen ajoi eräs nainen oottelemaan myös,että kirjasto aukeaa. Hällä oli poika etupenkillä riekkumassa,turvavyötä en nähnyt kummallakaan hein tullessa siihen. Hetki meni ja nainen avasi ikkunaansa puoliksi auki ja pisti reteesti tupakaksi! Ja poika edelleen vieres. Aikani kattelin ja aattelin,että koitampa näyttää edes hiukan parempaa mallia ja nousin autosta pihalle omaani syöpäkäärylettä polttelemaan. Autossa sitten taas omani kysyivät,että miksi tuo täti polttaa auton sisällä. Mutta ilmeisesti mulle sitten selvis se "syykin"..Kyseinen täti oli raskaana,mahtoiko hävettää vetää tupakkia vai oliko vaan niin stanan laiska ja tyhmä?? :kieh: :headwall:

En miekään ihan maalikaupan pihalle jättäs, ko sieltä ei oletettavasti selviydy ulos kahessa minuutissa. Mutta jos käyn nappaamassa lähikaupasta maitopurkin, niin jätän kyllä lapset autoon siksi aikaa, siinä menee ehkä 1-2 minuuttia. Ovet lukitten kylläki, ettei kukkaan ulkopuolinen pääse autoon.

Olipa kerran tuoreet 2vkoa vanhan vauvan vanhemmat. Ikää 27v ja 29v. Vaipat lopussa ja ajettiin vapaavalinnan pihaan. Vauva nukkuu joten vanhemmat ajattelivat että äkkiä käydään hakemassa tarpeelliset tavarat. Kesken kauppareissun anoppi soittaa, ja kun puhetta tuli missä vauva on, sai hepulin ja huusi puhelimessa että ei sitä sinne autoon saa jättää. Äkkiä sitten ostokset loppuun ja pois kaupasta. Tää nyt oli meidän tarina. Oltiin ihan höppänöitä tuoreita vanhempia. Sen jälkeen ei olla kyllä jätetty, ja kuopus oli 3kk ennenkun vietiin kaupoille. Mutta ollaan kyllä tapausta naurettu jälkeenpäin vaikka kuinka.

Alkuperäinen kirjoittaja apa:
En miekään ihan maalikaupan pihalle jättäs, ko sieltä ei oletettavasti selviydy ulos kahessa minuutissa. Mutta jos käyn nappaamassa lähikaupasta maitopurkin, niin jätän kyllä lapset autoon siksi aikaa, siinä menee ehkä 1-2 minuuttia. Ovet lukitten kylläki, ettei kukkaan ulkopuolinen pääse autoon.

samaa mieltä... turhaa vouhkaamista, kyllä se lapsi siellä rauhassa nukkuu jos ÄKKIÄ jossain käväsee!!!! Nukkuuhan se lapsi todennäköisesti ulkona vaunuissaankin ihan yksin! Eikä joka pieneen äännähdykseen tarvi olla heti reagoimassa... mutta joo, ymmärrän senkin että monet ei sitä salli. Olen itsekkin "hysteerinen" äiti :O) kuitenkin...

mä kävin just perjantaina ruokakaupassa pelkästään kuopuksen kanssa, kun isosisko (3v ) ei halunnu lähteä mukaan. monessa paikassa oltiin jo ravattu asioilla ja tyttö ilmoitti ettei jaksa kävellä enää kaupassa vaan jää autoon odottamaan. siellä se sit odotti, eikä me kyllä ihan minuutissa eikä kahdessakaan sieltä selvitty... ;)

Minä en ymmärrä miksi ei sais jättää, mutta meitä onkin moneen junaan :D Ei sitä kuitenkaan muille ihmisille tai sille vauvalle vittuillessa sinne jätetä. Eikä usein edes laiskuuttaan vaan ajatellaan että se vauva saa nukkua siellä rauhassa. Kaikki eivät vaan näe siinä mitään vaaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Minä en ymmärrä miksi ei sais jättää, mutta meitä onkin moneen junaan :D Ei sitä kuitenkaan muille ihmisille tai sille vauvalle vittuillessa sinne jätetä. Eikä usein edes laiskuuttaan vaan ajatellaan että se vauva saa nukkua siellä rauhassa. Kaikki eivät vaan näe siinä mitään vaaraa.

just näin! meillä ainakin vauva herää heti jos liikutellaan, vaikka nostettaiski koko kaukalo mukaan! Vaaroja sitä on maailma täynnä....

Ei sitä kuitenkaan muille ihmisille tai sille vauvalle vittuillessa sinne jätetä.

ootko ihan varma? kuitenkin joku v*ttumainen palstalainen kyseessä ja ihan tarkotuksella jättänyt vauvan sinne jotta saisi tänne vipinää?

Eikö kukaan uskalla tunnustaa? Kyllä meidän 3,5v useinkin odottaa autossa pikaostosten ajan, omasta tahdostaan ja kiltisti. Ja pienempikin on nukkunut. Marketeissa käymisen ajaksi ei tietenkään, mutta muutaman minuutin siwa ostokset kyllä voin jättää!!

Kyllä oman lapsen unet osaa ennakoida. Suurempana vaarana näen ulos vaunuihin nukkumaan jättämisen.

Alkuperäinen kirjoittaja hono:
Ei sitä kuitenkaan muille ihmisille tai sille vauvalle vittuillessa sinne jätetä.

ootko ihan varma? kuitenkin joku v*ttumainen palstalainen kyseessä ja ihan tarkotuksella jättänyt vauvan sinne jotta saisi tänne vipinää?

No ei sitä kyllä ihan varma voi olla. Meillä on joskus kaikki neljä lasta autossa ja minä leikillään miehelle sanon että mitä jos joku plussalainen näkee, niin sillä menee taas viikoksi yöunet ja mies vastaa että no siinä tapauksessa kiusallaankin jätetään. Joo, meillä on omituinen huumorintaju :whistle:

no joo....meillä tuo on ollu ihan vakiokäytäntö, että lapset odottaa autossa. sillon kun olivat vavoja, niin kävin kaupassa yms ja lapsi nukkui autossa, nyt isompana haluavat joskus jädä autoon, kun käyn vaikka kaupassa. ja mkäs siinä, ovi lukkoon ja lapset odottelee autossa. niin, ja lisään vielä tähän teille, jotka suunnitteleltte lastensuojleuilmoituksen tekemistä tämän kertomani perusteella, että olenpa itse sostt...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
no joo....meillä tuo on ollu ihan vakiokäytäntö, että lapset odottaa autossa. sillon kun olivat vavoja, niin kävin kaupassa yms ja lapsi nukkui autossa, nyt isompana haluavat joskus jädä autoon, kun käyn vaikka kaupassa. ja mkäs siinä, ovi lukkoon ja lapset odottelee autossa. niin, ja lisään vielä tähän teille, jotka suunnitteleltte lastensuojleuilmoituksen tekemistä tämän kertomani perusteella, että olenpa itse sostt...

terve!! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
PRKL, kun ei ymmärrä..tänään maalikaupan pihalla autossa vauva kaukalossa. :kieh:
Miksei sitä kaukaloa voi ottaa mukaan, miksi pitää jättää yksin autoon nukkumaan??? Miksi???

etkä soittanut poliisia?

En mäkään ymmärrä sinun toimiasi.
Tulet palstalle huutamaan! Sinun vastuullasi on myös viaton lapsi. Tiesitko sitä että jokainen on velvollinen auttamaan tuossa tilanteessa

Mä olen jättänyt lapsen autoon turvaistuimeen kiinni (ei siis pääse karkuun) ja ovet lukkoon, kun olen käynyt äkkiä viemässä postiin tms. jotain. En nyt mihinkään marketin parkkipaikalle kuitenkaan, kun olen mennyt ostamaan viikonlopun ruokia...

Tähän lisättäköön, että minä asun niin takahikiällä, ettei täällä varasteta varmaan autoja joka vuosikaan :D

Yhteistyössä