Vauva alkanut kääntyä MAHALLEEN nukkuessa, paniikki???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hohhoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hohhoh

Vieras
4kk vauva oppinut mahalleen kääntymisen noin 1vko sitten ja nyt alkanut kääntyileen (yrittämiseksi monesti jää) sängyssä yöunille menon jälkeen ja kerran myös yösyötön jälkeen.

Tykkää vielä näemmä nukkua siten, että naama kiinni osaksi patjassa, toinen puoli ei... Muutenkin nukahtaa sylissä siten, että naama kiinni mun paidassa.

Pitääkö nyt panikoida, et tukehtuu, kun pää ei ole reilusti sivulla, vaan osittain vain??? Eihän tässä kohta uskalla nukkua ollenkaan. Nyt olen kääntänyt takas mahalleen kun olen huomannut, mutta eihän nyt koko yötä voi valvoa...

sanottiin että kun lapsi itse osaa kääntyä ja kääntää päätä mahallaan ollessa, ei haittaa mahalleen nukkuminen. ei tukehdu jos osaa itse kääntää päänsä/tai kääntyä

mä pelkäsin samaa ku meidän tyttö oli vauva. piti kasvojaan ihan patjaa vasten kun kääntyi masulleen. lääkäri sanoi, että saa sen verran kun tarvii ilmaa koska nenä tekee siihen pienen ilmaaukon eikä siis kasvot ole ihan painuksissa patjaan. sanoi myös että vauvallakin on se vaisto että jos henki ei kulje niin hakee parempa asentoa.
ja hengissähän tuo meidän tyttö on, 2 vuotias pikku neiti jo :)

Ihmeen hyvin nuo pienet osaa sen päänsä kääntää siten, että henki kulkee, joten anna toisen nukkua vaikka mahallaan...ja nuku itsekin - ihan missä asennossa vaan ;)!

Mäkin aluksi ihan paniikissa käänsin ja kyttäsin just ton ikästä kunnes tajusin, miten turhaa se on. Ja usein lapsi heräskin mun kääntelyyn!

Kyllä tuon ikäinen jo herää ja nostaa melkoisen äläkän, jos meinaa tukehtua. ja sitä tilannetta tuskin edes tulee.

Mulla oli sama paniikki, mutta meillä kun oppi kääntymään mahalleen niin ei osannut nukkua mahallaan!! Oli hieman repaleisia nuo yöt kun kääntyi sata kertaa mahalleen ja aina alkoi huutamaan pää pystyssä ja sätki kuin koppakuoriainen! :laugh:

Tämä loppui siihen kun aloin nukuttaa sängyssäkin äp:n makuupussissa, ei pääse heittämään jalkoja niin hyvin sivulle ja ei saa varpaista kiinni! =)

Yhteistyössä