Vauva 8vk, ei kai ole mahdollista olla raskaana...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gääg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gääg

Vieras
Tyhmiä varmaan kyselen, kun meillä oli seksiä tasan 1 kerran synnytyksen jälkeen, 6vk synnytyksestä ja silloin oli vielä jälkivuotoakin ihan hiukan. Keskeytetty yhdyntä oli silloin sen yhden ainoa kerran.. ja olen lähes täysimettänyt, tai vauva on saanut 1 annoksen korviketta päivässä syntymästä lähtien, muuten olen imettänyt. Aiempien kanssa samoin ja menkat alkaneet aikaisintaan 6kk synnytyksestä.
Siksi vaan mietin kun nyt on viikon verran ollut ihan lievää alavatsakipua ja parina aamuna hieman huono olo, tosin se saattaa ihan yhtä hyvin johtua jostain muusta, en tosiaan usko että voisin olla raskaana. Mutta VOISIKO se edes olla mahdollista, tulla raskaaksi 6vk synnytyksestä, kun imetän??
Sain juuri minipillerit mutta en vielä ole ehtinyt aloittaa niitä.

No VOIT olla toki mutta: jos harrastitte seksiä vauvan ollessa 6vkoa ja nyt vauva on 8vkoa niin ei kyllä mielestäni ole mahdollista, että sulla ois jo viikon ajan ollut raskausoireita :O Siis oireet alko jo viikko yhdynnän jälkeen? Joo ei, ei ne kyllä raskausoireita pitäs olla!

[QUOTE="vieras";24191804]No tietysti voit olla raskaana!! Kuinka on mahdollista, että vielä tänäkin päivänä joku luulee imetyksen toimivan ehkäisynä...[/QUOTE]

Kun äitiysneuvolan täti kävi meillä synnytyksen jälkeen kotona vuonna 2008, hän sanoi minunkin ihmetyksekseni että imetys riittää ehkäisyksi sinne jälkitarkastukseen asti.

Tänä vuonna kun kuopus syntyi, niin sama täti kävi, mutta ei sanallakaan hiiskahtanut mitään tollasta, ehkä on tullut muutamia yllärivauvoja tässä välillä noilla ohjeilla :D

[QUOTE="lulu";24191868]no ei kai vielä kuitenkaan tuossa vaiheessa?en oo kuullut kyllä että kenenkään lapsilla ois 10kk ikäeroa.11kk ikäerosta olen kuullut.[/QUOTE]

Mä oon kuullu. Ja molemmat lapset syntyivät samana vuonna. Eli kyllä on mahdollista hyvinkin.

Joillakin imetys toimii suorastaan harmillisen tehokkaana ehkäisykeinona. Esim. minulla. Esikoisen jälkeen odottelin kuukautisia 1½v. Ja toisen kohdalla sitä odottelua on nyt 1v3kk takana. Taitaa mennä vielä jokunen kuukausi ennen kun alkavat.

Ap: voit olla raskaana, tee testi.

Mikä ihme naisia vaivaa, että kuvitellaan täysimetyksen olevan ehkäisykeino?

no ei täysimetys yksin mutta plus keskeytetty yhdyntä ja se että jälkivuoto ei viellä edes täysin loppunut niin aika epätodennäköistä mun mielestä ja kun ennenkin menkat alkanut 6-10kk synnytyksestä....
ja tosiaan nyt aikaa 2vk yhdynnästä ja pari päivää huono olo hieman, et ei vielä pitäis olla oireita..
vauva sai 3pv sitten rota-rokotteen, mietin että olisinko voinut saada siitä jotain kun en muistanut tehostettua käsienpesua vaikka terkka kehotti..

No aika epätodennäköistä kyllä on että ylipäätään raskautuisit kun jälkivuotokaan ei ole vielä kokonaan loppunut (ovulaatio ja kiinnittyminen lähes mahdottomia) ja vaikka olisikin niin erikoisesti käynyt, ei sinulla olisi oireita vielä nyt. Tee toki testi mielenrauhan vuoksi, mutta hyvin epätodennäköistä tuo on.

Ottakaa huomioon, että ne viimeiset jälkivuodot voi hyvinkin olla myös ekat menkat. Kierto on saattanut alkaa.

Ja toisekseen ap:n vauva ei ole täysimetyksellä jos päivässä menee purkki korviketta.

Kolmannekseen täysimetyskään ei ole luotettava ehkäisykeino, joillakin toimii, joillakin ei.

Ap, jos et toivo tulevasi heti raskaaksi uudestaan, päivitä tietosi ajantasalle ehkäisystä ja toimi sen mukaan, et olisi ensimmäinen jolle siunaantuisi lapset alta vuoden ikäerolla.

Että ihan useempikin on (yhenkin luulis riittävän) ja tuollaset "tiedot"...
Pitäskö sun aloittaa ne pillerit ja kondomi lisäksi käyttöön - vai luulitko että nekin pelaa niin että pilleri otetaan just ennen aktia ja mies pitää kortsua 24/7...

Yhteistyössä