Vauva 8kk puree rintaa

Mitähän tuolle keksis tehä? 8kk vauva on alkanut järsiä rintaa syönnin lomassa..

Joskus pari kk sitten puri ensimmäisiä kertoja, mutta silloin säikytin vauvan (vahingossa!) sen verran pahasti, että sai lohduttoman paniikki-itkukohtauksen, mutta lopetti puremisen joksikin aikaa..

Mutta nyt on aloittanut uudestaan.
Tuntuu, että vaikuttaa jo maidon tulemiseenkin se, että jännitän koko ajan, että milloin vauva puree..:(
Ja kohta tulee alaetuhampaiden kaveriksi yläetuhampaat... sittenhän tuo meidän pikkupeto saakin jo varmaan purtua nännin irti multa...

Olen yrittänyt ottaa vauvan hetkeksi rinnalta pois, kun puree, mutta ei tunnu auttavan.. Ja sit tiukkaan sävyyn sanoa "ei" aina, kun puree (mutta mun tiukka sävy on ilmeisesti koominen, kun vastaukseksi saan vain leveen hymyn ja "heee-ee!".. Koitapa siinä sit kurtistella kulmia ankaran näkösenä.:D)

Oon miettiny, että kannattaako tässä vaiheessa enää ottaa rintakumia käyttöön? Onko ne kamalan vaivalloisia ja unohtaako vauva sit kokonaan, että miten syödään ilman sitä (nytkään imuote ei ole parhain mahdollinen eli en haluis, että enää huonommaksi menee...)
Imetystä en haluis lopettaa, mutta ei tästä ny näinkään mitään tule, että tissit verillä pitää lasta ruokkia...
 
"vieras"
mä lopetin imettämisen juurikin 8kk kohdalla ja siitä nimenomaisesta syystä että puri.
Ei huolinut pulloa, mutta nokkamukista jos sitten NANninsa - huoneenlämpöisenä!
 
chab
Mulla myös 8kk ikäinen vauva, joka puree silloin tällöin. Hänellä on jo kuusi hammasta.
Olen aina ottanut kevyesti vauvaa nenästä, niin että hän irroittaa otteensa ja normaaliin sävyyn sanonut "älä pure". Ei ole vauva säikähtänyt eikä nähnyt siinä mitään hauskaa. Jos on vielä hamunnut rintaa, olen antanut heti uudestaan, harvemmin on uudestaan purrut. Usein on itse hetken mietittyään alkanut tehdä jotain muuta.

Millaisissa tilanteissa vauva puree? Kylläinen, väsynyt?
 
Puree suunnilleen sillä siunaamalla sekunnilla, kun saa rinnan suuhunsa eli en usko kylläiseksi ainakaan.. Tai ehkä pari kertaa malttaa lupsauttaa ja sit onkin jo hampaat kiinni..:( Eikä se varmaan vänynytkään ole, kun puree tosiaan aina..
Mulla on sellainen fiilis, että vauvan mielestä se järsiminen nyt vaan on hauskaa (toisaalta toi ny naureskelee aina, että en sit varmaksi tiä :D)

Pitääpä yrittää testata tuota nenästä kiinni nappaamista.. Nyt kun on sellainen ongelma myös, että lapsi iskee hampaat kiinni ja kiskoo päätään taaksepäin samalla, kunnes hampaat "liukuvat" irti.. aiiiiii, että se tekee kipeetä! Ainakin tästä raatelemisesta vois päästä tuolla nenästä kiinni. systeemillä, kun joutuis irrottamaan heti..:D
 

Yhteistyössä