Vauva 8kk. kuinka monta yötä erossa äidistä?

  • Viestiketjun aloittaja vasta eronnut
  • Ensimmäinen viesti
Heffalump
Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Alkuperäinen kirjoittaja milla:
Siis tosiasia on valitettavasti, että isä ja äiti ei tosiaan ole samalla viivalla. Ja sen luulis jokaisen äidin ja myös isän tajuavan. Luonto nyt vaan on järjestänyt sen niin.
Mulle tuossa ei ole mitään tajuamista, sillä meillä todellakin on ja varsinkin tuollaisessa asiassa mistä ap on aloittanut keskustelun. Harmi että pidät miestäsi alempana vanhemmuussa.
Ei mullakaan tuossa ole mitään tajuamista. Meillä on molemmat vanhemmat ihan yhtä tärkeitä lapsille. Kyllä ollaan oltu alusta saakka just ja tasan samalla viivalla isän kanssa. Tätä tosin on edesauttanut se että kumpaakaan ei ole imetetty.

Kyllä mä olin useamman kerran(n.5) yötä pois kotoa kun esikoinen oli alle vuoden. Samoin oli mies. Ihan yhtä paljon vauva ikävöi kummankin perään.

Kuopus on enemmän mun perään nykyisin (yli 1.5v) mutta ei hänkään vauvana tehnyt eroa vanhempien välillä.

Jos ap:n kuvailema tilanne olisi meillä, niin voisin huoletta antaa vauvan isälle hoitoon. Ainoa mikä tuossa on huonoa, jos vauva näkee isää vaan 2 viikon välein, niin se on noin pienelle tosi harvoin ja sit saattaa ruveta vierastamaan :/

 
Ket
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Ket:
Silloin saattaa vielä kelvata, jos _minä_ syötän pullosta, mutta muuten ei. Meidän vauva myöskin nukkuu aina minun vieressäni yöt.
Ootko sä yh vai tyranni parisuhteessa?
Ei vaan vauva on se tyranni meidän parisuhteessa. :D

Vauva on täysimetetty 6 kk asti, korvikkeita ei ole tarvittu, joten ei ole tottunut pullomaitoon. Se on todettu karvaasti, kun olen jättänyt vauvan pariksi tunniksi miehelle tai isovanhemmille... Välillä yritin itse totuttaa vauvaa pulloon, kun minulla oli pakastin täynnä pumpattua maitoa. Mutta se jäi muutamaan kertaan, kun imettääkin piti. Lisäksi vauva usein nukahtaa rinnalle. Ehkä "huono tapa" siinä tapauksessa, että vauva pitäisi jättää toisen hoitoon, mutta eipä minulla ole ollut juuri sellaisia menoja, ettei vauvaa voisi ottaa mukaan.

Vauva nukkuu vieressäni, koska en näe mitään syytä herätä yöimetyksen jälkeen laittamaan hänet pinnasänkyyn. Molemmista on ihanaa nukkua lähekkäin. :) Totta kai vauva sitten hermostuisi, jos äiti ei tulekaan kotiin kun olisi aika mennä nukkumaan.
 
tietotaito
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Mä en raaskis luopua yhdeksikään yöksi...
Tuttava erosi juuri ja heillä on 8kk ikäinen aina viikon kerrallaan toisella vanhemmalla, viikon toisella. Mä en kestäis, tulis hirvee ikävä :/
Etkö ajattele laisinkaan isän tunteita? Sitä, miltä isästä tuntuu? Pystyykö isä sitten olemaan lapsistaan erossa?

Siis eihän tässä ole kysymys sinussa Annette, vaan lapsistasi. Heillä on oikeus isään. Ei ole kysymys sinun tuntemuksistasi, vaan lasten. Heitä helvettiin toi oma ITSEKÄS IKÄVÄ. Olisit ennemmin itsekäs ja pitäisi lapset itselläsi vain oman ikäväsi tähden ja siksi, sinun ikäväsi tähden lapset kärsisivät. Itsekästä, eikö?

Entä jos isä haluaisi olla lähi-isä ja sinä olisitkin etä-äiti? Aivan hyvinhän teidän eron sattuessa niin voisikin käydä. Millä oikeudella sinulla olisi päättää teidän yhteisten lasten tulevausuudesta ja tapaamisista.

Summana: Jos olet valmis riistämään isältä lapset, ajattele toisin päin. Jos isällä ei ole oikeus ikävöidä lapsiaan, niin ei ole sinullakaan. Jos se on sulle ok, että isä ei näe lapsia usein eikä saa viettää heidän kanssaan öitä, niin ehkä sinä voit tehdä samoin. Eli olla 30 vuorokautta kuukaudessa erossa lapsistasi.

Ap:lle. Totta kai tuon ikäinen pärjää isän kanssa. Eihän isä ole hänelle vieras! Ihan samaan tapaan olet varmaan suhteen aikana itse käynyt baareissa tai muissa illanvietoissa ja isän on nukuttanut lapsen ja yö on mennyt hyvin. Miksei siis isä pärjäisi?
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja tietotaito:
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Mä en raaskis luopua yhdeksikään yöksi...
Tuttava erosi juuri ja heillä on 8kk ikäinen aina viikon kerrallaan toisella vanhemmalla, viikon toisella. Mä en kestäis, tulis hirvee ikävä :/
Etkö ajattele laisinkaan isän tunteita? Sitä, miltä isästä tuntuu? Pystyykö isä sitten olemaan lapsistaan erossa?

Siis eihän tässä ole kysymys sinussa Annette, vaan lapsistasi. Heillä on oikeus isään. Ei ole kysymys sinun tuntemuksistasi, vaan lasten. Heitä helvettiin toi oma ITSEKÄS IKÄVÄ. Olisit ennemmin itsekäs ja pitäisi lapset itselläsi vain oman ikäväsi tähden ja siksi, sinun ikäväsi tähden lapset kärsisivät. Itsekästä, eikö?

Entä jos isä haluaisi olla lähi-isä ja sinä olisitkin etä-äiti? Aivan hyvinhän teidän eron sattuessa niin voisikin käydä. Millä oikeudella sinulla olisi päättää teidän yhteisten lasten tulevausuudesta ja tapaamisista.

Summana: Jos olet valmis riistämään isältä lapset, ajattele toisin päin. Jos isällä ei ole oikeus ikävöidä lapsiaan, niin ei ole sinullakaan. Jos se on sulle ok, että isä ei näe lapsia usein eikä saa viettää heidän kanssaan öitä, niin ehkä sinä voit tehdä samoin. Eli olla 30 vuorokautta kuukaudessa erossa lapsistasi.

Ap:lle. Totta kai tuon ikäinen pärjää isän kanssa. Eihän isä ole hänelle vieras! Ihan samaan tapaan olet varmaan suhteen aikana itse käynyt baareissa tai muissa illanvietoissa ja isän on nukuttanut lapsen ja yö on mennyt hyvin. Miksei siis isä pärjäisi?
Miten niin ei ole vieras? ihan hyvin voi olla vieras! Meidän tapauksessa lapsen isä on lapselle edelleen (1.5v) vieraampi kuin moni muu henkilö. Lapsi ei ole ikinä asunut isänsä kanssa eikä todellakaan tule viettämään hänen kanssaan öitään vielä vuosiin..
 
vieras
En jaksanu lukea koko tekstiä, mutta minusta ei ole mitään ongelmaa, jos 8-kuinen on isänsä kanssa viikonlopun. Tai vaikka mummon, jos on läheiset välit. Omat lapseni ovat olleet aina paljon mummon kanssa ja 3vee oli siellä just viikon. Ei mitään ongelmaa. 9-kuinen ja se 3vee olivat siellä keväällä yötä. Hyvin meni.

Olen vähän sitä mieltä, että on hyvä, jos lapsilla on joku muukin läheinen, tärkeä ja turvallinen aikuinen kuin vanhemmat, saatikka vain äiti. Ihan senkin takia, että äidillekin voi jotain sattua... Ja se suhde ei kasva, jos lapsi ei vietä arkea eli syö, ulkoile, mene nukkumaan ja herää muitten kuin äidin kanssa. Mutta jokainen tallaa tavallaan. :)
 
noo
jos lapsi on omalla isällään, joka tuttu ja ollut aina osallisena lapsen elämässä, niin viikonloppu musta ihan ok. Musta nämä kommentit, että "en raskis olla erossa yhtään yötä", ovat tosi lapsellisia. Lapsi on myös isän ja äidin raskiminen ei liity asiaan mitenkään. Myös isän ja lapsen suhde on tärkeä ja jos äiti sen estää, niin musta se on väärin sekä lasta, että isää kohtaan.
 

Yhteistyössä