Vauva 8kk ei istu yhtään edes tukea vasten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen huolissani kun poika ei yhtään istu, neuvolassakin nyt huolestuivat ja saadaan lähete fysioterapiaan. Mutta lääkäriin ja fysioterapiaan on nyt aikaa ja niinpä kysyisin onko kellään ollut vastaavaa? En ole niinkään huolissaan kun ei istu jo, mutta kun ei yhtään pysy edes tuettuna. Jaloilleen ottaa hyvin ja ryömii, mutta ei oysy istuallaan. Mistä johtuu ja miten voisi kotona harjoituttaa?

ilmeisesti esikko?? (ihan mielenkiinnosta kyselen, otin ite meinaan tosi raskaasti ku esikko ei osannu jotain..) no itellä just just 8 kuinen, eikä vielä ite istu, mut en usko et mitään on vialla.. (siis kyseessä pikku 2) en usko että teilläkään mitään vikaa on, vaan lapsi vaan omaan tahtiin kehittyy.. (ja siis neuvolastakin tulee välillä niin kaks jakosia neuvoja, ettei mitään järkeä)

jos nyt vaan otat ihan rauhassa, ja pidät sylissä istuma asennossa, ni alkaa sitte vaavillekkin hahmottumaan asento.. ja siis pikku hiljaa, ei kaikki samaan tahtiin kehity.. :) ja mikä usein unohtuu vanhemmilta; ei me aikuisetkaan olla samasta puusta veistettyjä..

ja siis kannattaa mennä sinne fysioterapiaankin avoimin mielin, se ei ole rangaistus/vastaava vaan etuoikeus.. :)ja veikkaisin että vaavi oppii kyllä ennen sitä istumaan itse.. :)

Meillä ainakin tyttö joka oppi istumaan vasta kun oppi kävelemäänkin (n.9kk) tai tiiä vaikka tuo ois osannu mutta kun ei malttanu eikä huvittanu kyllä se nyt istuu kumminkin ihan tukevasti (10v.) Toki lääkärikäynti ja fysio voi olla paikallaan mutta turha panikoida etukäteen :)

Meillä myös paria päivää vajaa 8kk eikä istu!
En ole yhtään huolissani :)

Istuu sitten kun itse haluaa! En ole tosin edes yrittänyt opettaa istumaan vaan antanut rauhassa möngertää. Esikoista sen sijaan tuettiin tyynyillä ja isttettiin aj istui jo 6kk iässä. Mutta se olikin ihan turhaa, kylä oppivat sitten kun on sen aika.

Yhteistyössä