Vauva 8 kk on koko ajan väsynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unikeon äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Unikeon äiti

Vieras
Herää aamulla n 8 ja on ihan sippi jo 10 mennessä, nukkuu tunnin, valvoo pari tuntia (max) ja ottaa taas n tunnin unet. Iltapäivällä ja illalla saattaa jaksaa valvoa jopa 3 h putkeen ja ottaa taas pienet unet. Mä yritän luottaa siihen, että lapsi nukkuu vain silloin kun on väsynyt.. Mutta olen vähän huolestunut, eikö noin isolla vauvalla pitäisi valveajat olla jo pidempiä, kuin 2-3 h? Neuvolassa eivät ota kantaa, toiset nyt vaan kuulemma nukkuu useammin kuin toiset. Ymmärrän sen pienen vauvan kohdalla, mutta kun meillä ei uni-valverytmi muuttunut puoleen vuoteen...

Meidän lapsi (kohta 1-vuotias) nukku pitkään kolmet päikkärit. Nykyisin kahdet. Aamulla jaksaa valvoa 1-2 tuntia ja sit jo ekoille unille jotka kestää parisen tuntia. Toiset unet nukkuu sit päivällä, ja nekin kestää parisen tuntia. Illalla ei anneta enää nukkua päikkäreitä, valvoo nelisen tuntia ennen yöunia. Onko teidän vauva millasella ruokavaliolla? Voihan sen hemoglobiinin mittauttaa varmuudeksi.

mulla on kans 8 kk ja miettinyt samaa..tosin touhuaa valveillaoloajan kokoajan, et ehkäpä se väsyttää kun on niin paljon uutta ja ihmeellistä..meillä herää 6.30 ekat päikkärit n.9.30-12.30 ja taas 16-18 päikkärit ja yö unille simahtaa n. 20.00:)

mun poika on tässä kuussa 1,5v ja aika samalta kuulostaa unirytmi aamuisin :D

heräämisen jälkeen jaksaa 2 tuntia hereillä hyvin ja sitten kiipeää omaan sänkyynsä nukkumaan. nukkuu 1,5-3,5tuntia ja sitten jaksaa sellaisen 3-4h ehkä valveilla kunnes käy toisille päiväunille joilla nukkuu 1-2h. Yöunet kestävät sen 10-11 tuntia.

En olisi yhtään huolissani,kyllä lapset unta tarvitsevat =)

muoks: ollessaan lähempänä vuotta ja sitä alle niin nukkui vielä enemmän kuin nykyään. ei käynyt edes mielessä etteikö se olisi normaalia, poika kun vaikuttaa energiaansa kuluttavankin paljon. Oppiminenkin on hyvin väsyttävää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsa:
Onko teidän vauva millasella ruokavaliolla?

Maitoallergiaselvitys on meneillään, etsitään sopivaa korviketta, joten rintamaidolla on vielä. Kiinteistä syö maissia, päärynää, mustikkaa, kurkkua, porkkanaa ja riisiä (lihalle ja viljoille ei olla saatu vielä kokeilulupaa...)

Voi anna vauvan nukkua. Hyvin nukutun yön jälkeen nukuttaa, sanoi mieheni isoäiti! 8kk ikäinen on vielä niin pieni. Ei mitään huolta, nukuta ja nuku tai rentoudu itsekin siinä samalla aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja viiden äiti:
Voi anna vauvan nukkua. Hyvin nukutun yön jälkeen nukuttaa, sanoi mieheni isoäiti! 8kk ikäinen on vielä niin pieni. Ei mitään huolta, nukuta ja nuku tai rentoudu itsekin siinä samalla aikaan.

:D Hyvin sanottu!

Yhteistyössä