Vauva 6kk menossa viikonlopuksi hoitoon, mites soseitten laita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p

Vieras
Jos annan mukaan itse tehtyä pakkasesta, säilyykö se 2päivää?
Vai laitanko purkkiruokaa vaan? Jos laitan purkkiruokaa niin pitää varmaankin kokeilla suostuuko vauva edes syömään sitä... Onko teillä suostunu heti vaikka aikaisemmin syönyt omatekemää?

Minä syöttäisin saman päivän aikana jos sulattaisin pakastimesta, mutta jos esim. tänään tehtyä ruokaa voisin antaa 2 päivää. Siis sellaista joka ei ole käynyt pakastimessa, vaan säilytetty vain jääkaapissa. Tee vaikka perjantaina ennen lähtöä ruoat mukaan vauvalle =)

No voi kai sen siellä hoitopaikassakin pakkasessa säilyttää kunnes käytetään. Mutta luulisin sen kyllä säilyvän sulanakin jos ei välissä pääse lämpenemään (tietty jääkaapissa säilytetään.) Laita purkkiruokaa mukaan, jos ei kelpaa voivat tarjota sieltä pakkasesta omatekemää.

Eikö sen pakastetun ruuan saa aika nopeasti hoitopaikkaan mennessä pakkaseen tai jääkaappiin?

Pitäisi säilyä 2 päivää jääkaapissa. Tai sitten teet satsin perjantaina viikonlopuks ja säilyttää sen jääkaapissa sen 2 päivää :)

Eikö sen pakastetun ruuan saa aika nopeasti hoitopaikkaan mennessä pakkaseen tai jääkaappiin?

Pitäisi säilyä 2 päivää jääkaapissa. Tai sitten teet satsin perjantaina viikonlopuks ja säilyttää sen jääkaapissa sen 2 päivää :)

Juu laitan varmaankin jäisenä mukaan :)
Matka kun on puoli tuntia...laitan jääpaloja ympärille :D (ruuat siis pullopusseissa)

[QUOTE="voi";22296727]lapsiparkaa... ja äiti varmaan baariin....[/QUOTE]

Ja sieltä tuli tämäkin. :)
Hei nyt kerrankin kun olet siinä niin saanko kysyä, mikä laittaa sun laiset kommentoimaan tällaista? Tuleeko sunlaisille hyvä olo, että pääsee sanomaan, vaikkei tiedä koko asiasta mitään?
Tai miksi teillä on tarve tähän?

Vastaisitko kerrankin?

Sulattaa toisen päivän soseet jääkaapissa (pakastimesta suoraan hoitoapaikan jääkaappiin sulamaan pikkuhiljaa), sulavat juuri kahdessa päivässä ja voidaan lämmittää sopivaksi.

Juu ei muutaku kylmälaukkuun kylmäkallen kaveriks ja jäisenä matkaan mukaan! :)

Ja pidä kiva viikonloppu, pieni hengähdystauko tekee hyvää itsekullekkin! :)

Juu en ole menossa oikeastaan hengähdystauolle.
Mutta olen silti kanssasi TÄYSIN samaa mieltä. Musta sen pitäis olla melkein sääntö että jokanen vähänkään omaa aikaa tarvitsevan täysyis välillä lähteä :D
Ei olis sitten noita katkeria marttyyreita. :D:D

Jos joku ei omaa aikaa tarvitse niin hyvä hänelle, turha sitä on sitä tarvitseville tulla vinkumaan.

Nää sädekehän kiillottajat on vaan niitä joilla valitettavasti ei taida olla ketään kenelle lapsen hetkeksi antaa hoitoon. Tulee parempi olo kun syylistää ne onnelliset joilla on siihen mahdollisuus.

Ja jäännä että äidit lähtee aina muka baariin. Meillä esikko oli 6kk hoidossa viikonlopun jolloin meidän talon antura valettiin. Olin miehen apuna hommissa kun osaan noita hommia tehdäkin. Ja jos joku sanoo että 6kk kanssa voi tollaista hommaa tehdä niin tahtoisimpa nähdä kuinka...
Ohi aiheen...

Nää sädekehän kiillottajat on vaan niitä joilla valitettavasti ei taida olla ketään kenelle lapsen hetkeksi antaa hoitoon. Tulee parempi olo kun syylistää ne onnelliset joilla on siihen mahdollisuus.

Ja jäännä että äidit lähtee aina muka baariin. Meillä esikko oli 6kk hoidossa viikonlopun jolloin meidän talon antura valettiin. Olin miehen apuna hommissa kun osaan noita hommia tehdäkin. Ja jos joku sanoo että 6kk kanssa voi tollaista hommaa tehdä niin tahtoisimpa nähdä kuinka...
Ohi aiheen...

Näin minäkin uskon. Viimeks joku kertoi 5kk vauvan jättämisestä YHDEKSI yöksi mummolaan ja jumankautsi mikä "dokaus-ryyppäämään-huostaanotto"-ketju siitä tuli ja äitihän oli menossa leikkaukseen. Ei sitten mitään järekä ihmisillä päässä.

Sitten läntätään joku ihme tutkimus, missä todellisuudessa puhutaankin lapsen jättämistä toistuvia kertoja ja tosiaan TOISTUVIA USEITA KERTOJA. Sen tutkimuksen mäkin haluaisin nähdä jossa pystytään todistamaan, että jos jätät vauvan yöksi tutulle mummolle, tulee lapsesta narsisti tai vastaavaa :D

Ja sieltä tuli tämäkin. :)
Hei nyt kerrankin kun olet siinä niin saanko kysyä, mikä laittaa sun laiset kommentoimaan tällaista? Tuleeko sunlaisille hyvä olo, että pääsee sanomaan, vaikkei tiedä koko asiasta mitään?
Tai miksi teillä on tarve tähän?

Vastaisitko kerrankin?

En ole "voi", mutta tällaisiin kommenteihin lienee ainakin seuraava syy: tuodaan esille sekä aloittajalle että esim. palstaa tietoa etsiessään lukeville odottajille se, ettei pienen vauvan jättäminen pitkiksi ajoiksi hoitoon ole hyväksyttävää kuin aivan pakottavissa tilanteissa. Täälläkin varmasti moni odottaja ja tuore äiti lukee näitä juttuja ja muodostaa näiden perusteella mielikuvia siitä, millaiset asiat ovat lasten kanssa hyviä, tarpeellisia, haitallisia, kiellettyjä jne.

Äiditkin tarvitsevat ja saavat ottaa omaa aikaa, mutta se ei saa tapahtua lapsen kustannuksella. Ap:n tapauksesta en tiedä, hänellä voi olla valtavan hyvä syy jättää noin pieni noin pitkäksi aikaa hoitoon, mutta yleisellä tasolla voitaneen todeta, että puolivuotiaan äidillä ei ole "huvin vuoksi" syytä jättää vauvaa hoitoon ajaksi, joka voi mahdollisesti olla vahingollista vauvalle. Vaihtoehto voisi olla vaikka lyhyempiä ajanjaksoja vähän useammin - jos siis äidin virkistäytymisestä tai vaikka parisuhteen hoidosta on kyse. Olettaisin siis, että tällaisten kommenttien tavoite on toimia ikään kuin asennekasvatuksena, olkoonkin, että usein ne eivät ole kovinkaan rakentavasti esitettyjä!

Ja joo, tähän tulee tietysti taas sitä länkytystä, että meidänkin kaikki 15 lasta ovat olleet laitokselta saakka joka kuukausi viikkokausia hoidossa vieraissa paikoissa eikä niissä silti ole mitään vikaa, vikaa, vikaa. Kysymys on tällaisten mahdollisesti haitallisten kokemusten kumulatiivisesta vaikutuksesta - yksi perhe, tai edes kymmenen perhettä ei käy edustavaksi otokseksi eikä keskiverto palstamamma liene pätevä arvioimaan kenenkään psyykkistä kehitystä ja hyvinvointia, ei edes omien lapsiensa!

Alkuperäinen kirjoittaja Yksi tällainen;22296886:
En ole "voi", mutta tällaisiin kommenteihin lienee ainakin seuraava syy: tuodaan esille sekä aloittajalle että esim. palstaa tietoa etsiessään lukeville odottajille se, ettei pienen vauvan jättäminen pitkiksi ajoiksi hoitoon ole hyväksyttävää kuin aivan pakottavissa tilanteissa. Täälläkin varmasti moni odottaja ja tuore äiti lukee näitä juttuja ja muodostaa näiden perusteella mielikuvia siitä, millaiset asiat ovat lasten kanssa hyviä, tarpeellisia, haitallisia, kiellettyjä jne.

Äiditkin tarvitsevat ja saavat ottaa omaa aikaa, mutta se ei saa tapahtua lapsen kustannuksella. Ap:n tapauksesta en tiedä, hänellä voi olla valtavan hyvä syy jättää noin pieni noin pitkäksi aikaa hoitoon, mutta yleisellä tasolla voitaneen todeta, että puolivuotiaan äidillä ei ole "huvin vuoksi" syytä jättää vauvaa hoitoon ajaksi, joka voi mahdollisesti olla vahingollista vauvalle. Vaihtoehto voisi olla vaikka lyhyempiä ajanjaksoja vähän useammin - jos siis äidin virkistäytymisestä tai vaikka parisuhteen hoidosta on kyse. Olettaisin siis, että tällaisten kommenttien tavoite on toimia ikään kuin asennekasvatuksena, olkoonkin, että usein ne eivät ole kovinkaan rakentavasti esitettyjä!

Ja joo, tähän tulee tietysti taas sitä länkytystä, että meidänkin kaikki 15 lasta ovat olleet laitokselta saakka joka kuukausi viikkokausia hoidossa vieraissa paikoissa eikä niissä silti ole mitään vikaa, vikaa, vikaa. Kysymys on tällaisten mahdollisesti haitallisten kokemusten kumulatiivisesta vaikutuksesta - yksi perhe, tai edes kymmenen perhettä ei käy edustavaksi otokseksi eikä keskiverto palstamamma liene pätevä arvioimaan kenenkään psyykkistä kehitystä ja hyvinvointia, ei edes omien lapsiensa!

No tohon sä et usko itekkään :D Asennevikaisia kommentteja.

Että mulla palaa käämi näihin tän palstan jeesustelijoihin. Mun vauva oli ekaa kertaa mummolassa hoidossa yhden yön ku oli kolmiviikkoinen, että mä sain nukkua. Olin alusta saakka lapsen kanssa yksin ja olin monta yötä ja päivää valvonut pienen masuvaivojen takia ja olin niin väsy ja loppu että en meinannu enää pystyssä pysyä. Enkä ole huono äiti. Huono äiti olisin ollut jossen olis apua huolinut siinä vaiheessa.

Että mulla palaa käämi näihin tän palstan jeesustelijoihin. Mun vauva oli ekaa kertaa mummolassa hoidossa yhden yön ku oli kolmiviikkoinen, että mä sain nukkua. Olin alusta saakka lapsen kanssa yksin ja olin monta yötä ja päivää valvonut pienen masuvaivojen takia ja olin niin väsy ja loppu että en meinannu enää pystyssä pysyä. Enkä ole huono äiti. Huono äiti olisin ollut jossen olis apua huolinut siinä vaiheessa.

TOTTA! Et ole lähelläkään huonoa äitiä. Naurettavaa edes ajatella sellasta.
Tottakai pyysit apua ja sait levätä, mitä siitä tulis jos kukaan ei vois noin tehdä? Loppuunpalaneita ja katkeroituneita äitejä Suomi vielä enemmän täynnä? Nekös sittne on hyviä äitejä. Kyrpä otassa marmattamassa muiden tapoja. Jes.