Vauva 5kk ja unet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos kokemuksista =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos kokemuksista =)

Vieras
Meillä vauva nyt reilu 5kk.
On ollut aina hyväntuulinen ja ns. helppo vauva.
Mutta nukkuminen hiukan huonoa.
Päiväunet yleensä korkeintaan tunnin, sitten alkaa huuto.
Yöunille nukkuu ennen klo.20 ja syö yöllä ainakin kolme kertaa.
Aamu alkaa noin 06. Saa kaikkea mahdollista purkkiruokaa, neuvolassa sanottiin että anna niin paljon kuin menee.
Millon "pitäis" tuo yösyönti rauhoittua??

Mulla poika lopetti yösyönnin noin 9kk ikäisenä. Tai se ei olis kyllä itse lopettanut vielä tuolloinkaan mutta mä lopetin kun työt alkoi kun poika oli reilu 10kk.
Yöt ei kyllä rauhoittuneet vielä tuolloinkaan vaan poika heräili 2-10 kertaa yössä vielä noin 1v3kk ikään asti.

Musta ei taida olla lohduttavaa apua, mutta lapsesi on vielä kovin pieni ja tarvitsee sitä yösyöntiä ja sen tuomaa läheisyyttä. Yleisestihän sanotaan, että lapsi ei tarvitse enää yösyöntiä 6kk iästä lähtien, jonka jälkeen voit kokeilla unikoulua. Suurin osa lapsista kuitenkin syövät vielä tuon iän jälkeen.

Omat lapseni 3kpl ovat kaikki syöneet yöllä 10kk-1v2kk asti. Kaikille on lopulta joutunut pitämään unikoulua, rinnasta vieroittautumiseen.

5kk ikä on muutenkin levotonta aikaa, hampaiden tekemistä, uuden oppimista, liikkeelle lähtöä ym. Jaksamista teille

Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Mulla poika lopetti yösyönnin noin 9kk ikäisenä. Tai se ei olis kyllä itse lopettanut vielä tuolloinkaan mutta mä lopetin kun työt alkoi kun poika oli reilu 10kk.
Yöt ei kyllä rauhoittuneet vielä tuolloinkaan vaan poika heräili 2-10 kertaa yössä vielä noin 1v3kk ikään asti.

Meillä edelliset nukkuneet koko yön 3,5k ja 6kk iässä...
Mut on vaan tylsä kun päivällä en ehdi yhtään touhuta isompien kanssa :(

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Musta ei taida olla lohduttavaa apua, mutta lapsesi on vielä kovin pieni ja tarvitsee sitä yösyöntiä ja sen tuomaa läheisyyttä. Yleisestihän sanotaan, että lapsi ei tarvitse enää yösyöntiä 6kk iästä lähtien, jonka jälkeen voit kokeilla unikoulua. Suurin osa lapsista kuitenkin syövät vielä tuon iän jälkeen.

Omat lapseni 3kpl ovat kaikki syöneet yöllä 10kk-1v2kk asti. Kaikille on lopulta joutunut pitämään unikoulua, rinnasta vieroittautumiseen.

5kk ikä on muutenkin levotonta aikaa, hampaiden tekemistä, uuden oppimista, liikkeelle lähtöä ym. Jaksamista teille

Kiitos :)
Meillä nuo edelliset ei ole syöneet tissiä ku kuukauden, se ei vaan onnistunut.
Nyt onkin sitten ihan tissivauva... Ei pulloa saati tuttia...
Eli syöttelen vaan yöllä enkä hätäile ;)
Kun sais päivällä nukkumaan edes yhdet kunnon unet.
Juuri puhjennut kaksi hammasta, ne ainakin vaikuttanut uniin :(

Alkuperäinen kirjoittaja gr:
Meillä 11 kk syö vielä öisin useampaankin otteeseen. Ei tuo päiväruokailujen (pakko)lisääminen välttämättä auta mitään.

"Pakkosyöttö" niin kuin asiaa kutsut ei liity uniin vaan siihen ettei paino ollut noussut riittävästi...

Yhteistyössä