Vauva 5 kk ei syö kaurapuuroa (itsetehtyä)...Mites te muut olette saaneet puuron maittamaan?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
laita jotain marja/ hedelmä sosetta vähän joukkoon ja maitoa rinnasta tai korviketta mitä nyt annatkaan (makea on se mikä pienii uppoaa kun äidinmaito ainakin on aikas makeaa se on siis tuttu makuelämys,eipä ne suolan makua ossa kaivatakaan kun eivät oo koskaan saaneet
 
En oikeestaan mitenkään. Olen kokeillut lähes kaikki variaatiot perushiutaleista ja ostanut kaupan puuroja eri muodoissa ja makuisina. Ei vaan uppoa. Hetken jo intoilin, että Piltin monihedelmäpuuro menis, mut nyt teki sillekin stopin. Meidän neiti nyt 9kk. Oon iltaisin antanut sit Piltin illan tullen ruokia. Lemppari on makaroonia ja kanaa. :D ja se vinkki, että laita hedelmä-/marjasosetta ei toimi meillä, kun ei oikein diggaile niistäkään. :headwall:
 
vieras
Meillä poika suostui tuon ikäisenä syömään ainoastaan vauvoille tarkoitetusta jauheesta tehtyä , täysin sileää puuroa. Sitten n. 1 vuotiaasta lähtien on kelvannut oikeastaan ihan mikä tahansa puuro ja nyt 2 vuotiaana syö innolla kaikkia puuroja.
 
nipsu
Meillä ei uponnu ne vauva-jauheet tms. hienonnetut puurot. Perus haudutettu "oikea"puuro käy, veteli 5-6kk iässä reilua 2dl hyvällä halulla! Soseet,kuten päärynä, voi auttaa myös :)!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Hävettää sanoa, mutta meidän lapsi söi niitä Piltti-puurojauheita 8kk:n ikäiseksi. :ashamed: Tämän jälkeen alkoi tavis puurot maittaa.
älä turhaan täällä toinen joka antoi niitä siihen asti =)
vieläkin tuo 1,5v syö ehkä kerran kahessa viikossa sellasen aamupalaks tai iltapalaks. on niin hyviä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Hävettää sanoa, mutta meidän lapsi söi niitä Piltti-puurojauheita 8kk:n ikäiseksi. :ashamed: Tämän jälkeen alkoi tavis puurot maittaa.
älä turhaan täällä toinen joka antoi niitä siihen asti =)
vieläkin tuo 1,5v syö ehkä kerran kahessa viikossa sellasen aamupalaks tai iltapalaks. on niin hyviä.
oho, siis me syötiin niitä muksu puuroja. ja myös tota jauhetta.
muksu puurot menee siis vieläki herkkuna joskus =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:
Meillä ei uponnu ne vauva-jauheet tms. hienonnetut puurot. Perus haudutettu "oikea"puuro käy, veteli 5-6kk iässä reilua 2dl hyvällä halulla! Soseet,kuten päärynä, voi auttaa myös :)!
Täällä on haudutettu ja viritelty, soseutettu tavallisista hiutaleista, tehty itse marjapuuroa, sössätty soseita joukkoon yms. Inhon väreet vaan menee ja suu pysyy supussa. :D
 
nyyti
Ensi akuun tein noista valmisjaueista ensipuuroja,siiten siirryttiin noihin valmispuuroihin(tetroissa),jotka vaan lämmitettiin.Sen jälkeen normi kaurahiutaleisiin,nesteenä tutteli+hedelmä/marjasose.Nykyään (tyttö1,5v)keitän puuron normimaitoon,johon sekoitan purkillisen hedelmäsosetta tai pakastemarjoja.
 
nora
Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:
Meillä ei uponnu ne vauva-jauheet tms. hienonnetut puurot. Perus haudutettu "oikea"puuro käy, veteli 5-6kk iässä reilua 2dl hyvällä halulla! Soseet,kuten päärynä, voi auttaa myös :)!
Täällä on haudutettu ja viritelty, soseutettu tavallisista hiutaleista, tehty itse marjapuuroa, sössätty soseita joukkoon yms. Inhon väreet vaan menee ja suu pysyy supussa. :D
entä joku muu puuro,esim riisihiutaleista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nora:
Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:
Meillä ei uponnu ne vauva-jauheet tms. hienonnetut puurot. Perus haudutettu "oikea"puuro käy, veteli 5-6kk iässä reilua 2dl hyvällä halulla! Soseet,kuten päärynä, voi auttaa myös :)!
Täällä on haudutettu ja viritelty, soseutettu tavallisista hiutaleista, tehty itse marjapuuroa, sössätty soseita joukkoon yms. Inhon väreet vaan menee ja suu pysyy supussa. :D
entä joku muu puuro,esim riisihiutaleista?
Kokeiltu. Ei syö. :headwall: olen kokeillut jopa hirssin ja tattarinkin. :D
 
nora
Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Alkuperäinen kirjoittaja nora:
Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:
Meillä ei uponnu ne vauva-jauheet tms. hienonnetut puurot. Perus haudutettu "oikea"puuro käy, veteli 5-6kk iässä reilua 2dl hyvällä halulla! Soseet,kuten päärynä, voi auttaa myös :)!
Täällä on haudutettu ja viritelty, soseutettu tavallisista hiutaleista, tehty itse marjapuuroa, sössätty soseita joukkoon yms. Inhon väreet vaan menee ja suu pysyy supussa. :D
entä joku muu puuro,esim riisihiutaleista?
Kokeiltu. Ei syö. :headwall: olen kokeillut jopa hirssin ja tattarinkin. :D
No eipä se ole pakko syödä puuroa jos ei maistu :)
 

Yhteistyössä