Vauva 4kk, koliikki ei lopu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vauva on nyt 4kk.

Heti kolmen vuorokauden ikäisenä alkoi huuto. Ajattelin sen olevan koliikkia, mutta sanoivat, että se alkaa vasta parin viikon iässä. Myöhemmin tulikin sitten muita oireita, ja lapsella diagnosoitiin lehmänmaitoallergia.

Vaivat vähenivät ja oireet poistuivat, mutta kamalia kipuitkukohtauksia on edelleen. Neuvolassa sanottiin, että kyse on koliikista.

Lapsi on neljän kuukauden, mutta itkut jatkuu edelleen. Huutaa siis kurkun täyttä silloin kun huutaa, aika raskaalta on tuntunut tämä aika...

Lehmänmaitoallergiaan liittyy usein myös kananmuna-allergia. Onko erikoiskorvikkeella vai oletko imetysdieetillä? Jos olet imetysdieetillä, jätä pois kaikki maitoproteiinia sisältävät sekä kananmuna. Meillä muksu oli niin allerginen, että naudanlihakin oli kiellettyjen listalla. Samoin kala, peruna, bataatti jne. Jos vauva on korvikkeella, voi olla että se ei sovi ja pitäisi vaihtaa toiseen. Esim. soija-allergia ja soijapohjainen korvike.

Tsemppiä! Pienten allergioiden selvitys käy salapoliisin työstä.

Mä olen sitä mieltä että koliikki ei ole lainkaan niin yleistä kuin neuvola antaa ymmärtää.

Vauvan itkuille olis paljon useammin löydettävissä joku syy, jota voisi hoitaa.
Allergia,
liiallinen lihasten jäntevyys, (fysioterapiaa ja vauvahierontaa)
vatsavaivat (jotka poistuisivat oikealla imetysruokavaliolla).
Valitettavasti myös 'äidin taidot', esim. haparoivat, turvattomat otteet (voisi hoitaa oikeilla ohjeilla äidille)
ylihuolestunut ja panikoiva mieli joka tarttuu vauvaan (voisi hoitaa okeanlaisella henkisellä tuella äidille)
Nällkä, (vauva voi tarvita ruokaa jo tunnin kuluttua syömisestä).
Sylipula, toiset vaan vaatii enemmän läheisyyttä, myös silloin kun eivät huuda.
Meillä syyllinen on ollut astma ja hyvin lievä hengenahdistus.

Aloittajan tapauksessa alllergia lienee todennäköisin syyllinen.

Mä olen pitkälti samaa mieltä kun "yks vaan".

Ja muut allergiat tuli mulla kans mieleen,mutta onkohan niitä jo tutkittu kun on toi lehmänmaitoallergia löytyny? Jos imetät ja olet imetysdieetillä niin ethän käytä esim lampaan- tai vuohenmaitoa,voivat myös aiheuttaa oireita lehmänmaitoallergikolle. Ja mun kaverin lapsi oli lehmänmaidon ja kananmunan lisäks allerginen myös äidinmaidolle. "Kaikki mahdolliset" allergiat oli tutkittu,osa useampaan kertaan ja tosiaan lehmänmaito ja kananmuna diagnosoitu. Äiti oli imetysdieetillä ja piti siitä kiinni äärimmäisen tarkasti mutta pienen oireet vain jatkuivat. Kun äiti sitten lopetti imetyksen lapsen täyttäessä 1v,kaikki oireet loppu parissa päivässä..

teillä on varmasti hoitosuhde sairaalaan/allergialääkärille tuon maitoallergian vuoksi. itse varmaan ottaisi sinne yhteyttä heti maanantaina, vloppuna tuskin julkisella vastaavat.

ja lääkäri kysyy kuitenkin että miten vatsa toimii, röyhtäileekö/oksenteleeko, onko ihottumia/kuivaa ihoa

Vauva saa apteekista haettavaa korviketta, joka on tarkoitettu juuri lehmänmaitoallergisille lapsille. Vielä ei ole kiinteitä ruokia aloitettu. En myöskään usko, että nyt on kyse äidin haparoivista taidoista sillä tämä on nyt kolmen vuoden sisällä kolmas vauva :D

Vauva saa apteekista haettavaa korviketta, joka on tarkoitettu juuri lehmänmaitoallergisille lapsille. Vielä ei ole kiinteitä ruokia aloitettu. En myöskään usko, että nyt on kyse äidin haparoivista taidoista sillä tämä on nyt kolmen vuoden sisällä kolmas vauva :D

Mikä korvike? Joku lehmänmaitoallergisille tarkotettu on soijapohjainen. Meiän maitoallergikko oli myös soija-allergikko.. Nutrilon pepti oli meillä käytössä.

Joo, en usko että sun hoito otteissa on vikaa tuolla kokemukselle =)

Mut sille apteekin maidollekin voi olla allerginen...

Entäs tuo lihasjäntevyys ( mä en muista mikä on oikea termi)? Olisko mahakipu voinut aiheuttaa sen? Onko vauva sylissä normaalin 'pehmeä ja taipuisa'?

[QUOTE="vieras";27233470]Mikä korvike? Joku lehmänmaitoallergisille tarkotettu on soijapohjainen. Meiän maitoallergikko oli myös soija-allergikko.. Nutrilon pepti oli meillä käytössä.[/QUOTE]

kokeiltaa toista maitoa, aina ei käy kaikille tuo nutrilon pepti.. :/ apteekista saa muitakin erikoismaitoja reseptillä ja joskus se "viimeinen" asta käy.. nutrilonin ne anta ekana ku se on halvin niistä jauheista

Yhteistyössä