vauva 4kk 2vko haluaa syödä,ite olen kahden vaiheilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nenna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nenna

Vieras
lasten lääkäri oli sitä mieltä että rintamaito riittää loistavasti(keskiarvo vauva kasvaa 0käyrällä,eli just sopusuhtainen),ei siis tarvitse muuta ja se täysimetys suositus on se 6kk. mutta meidän neiti selvästi tahtoo syödä, äsken yritti (istui sylissäni kun söin)saada mun haarukasta kiinni ja suu aukesi kun alkoi haarukka lähenee. sitten alkoi selvästi hermostuu. laitoin palan perunaa pikku lautaselle ja mössäsin haarukalla+rintamaitoa. suu aukes hti kun lusikka tuli lähemmäksi(ja söi kaiken kovalla kiireellä(oikein ite otti lusikasta kiinni ja koetti suuhun työn ja mä olin ihan :o ). se siis oikeesti haluaa syödä :) annanko jatkossakin vai odotanko siihen 6kk ikään kun maito kerran riittäisi.mitä sinä tekisit?

Mä antaisin, jos lapsi on oikeesti sen tarpeessa. Mut jos lapsi on tyytyväinen tissimaidon määrään, eikä siis turhia huutele, niin sit siirtäisin aloittamista eteenpäin.

Eikös niitä kiinteitä kannata silloin alkaa maistelemaan, kun lapsi on syömisestä itse kiinnostunut. Eihän niitä tarvi alkaa heti antaa hirveitä määriä. Pieniä määriä vaikka maistelette kerran päivässä, kun kerta rintamaito riittää.

Yhteistyössä