vauva 45-vuotiaana?

vieras tänään
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 03:23 vieras kirjoitti:
Vai haluaisivat Suomen *kypsät* naiset murhata minun lapseni, kun olen saanut hänet väärän ikäisenä, mutta eipä hätää, kun asun ulkomailla, lälläslää, ette saa häntä hengiltä :LOL: eikä me vanhemmat väsytä. Ei ole olemassa mitään numeroita, jolloin on kypsä johonkin, vaan se on miten sattuu olemaan. Täällä joku ilmoittaa työskentelevänsä oikein lasten parissa - eikä osaa oikeinkirjoituksen alkeitakaan! En usko dementiksi, mutta #&%£$!* ämmä on :LOL:

Kukkasia kaikille 40+ naisille :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Mitä täällä tekevät ne, joita ei todellakaan kiinnosta 40+ äitiys?????????
Ovat isompien lapsien äitejä? Ei äitiys ole vain vauvoja pykäävien etuoikeus. Äitejä ovat kaikki joskus lapsen saaneet. :kieh:
 
Kyllä on hauska lukea noita kommentteja, niiltä niin sanotuilta fiksuilta äideiltä, jotka tekevät lapset lapsina ja omat äidit ne pääasiassa sit hoitaa kun on tuota muuta tekemistä niin paljon. Itse olen esikoisen saanut huom saanut(en tehnyt) 36 v. 13 vuoden yrityksen jälkeen ja toisen lapsen 41 melkein 42 v. ja olen sitä mieltä että kyllä olen osannut ne hoitaa ja osaan tästä eteenpäinkin kunnon kansalaisiksi. Jos joku tuolla jossain on päättänyt, että olen valmis äidiksi vasta myöhemmin niin se on silloin niin ja olen siitä tosi kiitollinen. Minusta ei olisi todellakaan ollut äidiksi parikymppisenä ja mitä ympärillään näkee ja kuulee ei olisi ollut monesta muustakaan. On ihanaa kun saa nauttia lapsistaan, kun on siihen aikaa ja halua. Ei kutsu ravintolaillat tms. menot. Niihin on ollut aikansa. Tiedä häntä vaikka meille vielä yksi käärö suotaisiin ja se on yhtä tervetullut kuin edellisetkin eikä väsytä yhtään valvotut yöt. Miettikää mitä kirjoitatte vaikka ajattelette niin ajatelkaa itse vain tykönänne nuo muita loukkaaavat asianne. Kahden pienen lapsen kanssa elämä on niin rikasta, että sen soisi kenelle vaan. Ja taitaisi hyvää tehdä noille pessimistikirjoittelijoille myös, että maailma vähän avartuisi.
Nauttikaa elämästä uudetkin 40 + äidit niin maailma pelastuu....... :wave:
 
nk4s2a harmaana
Ison perheen äitinä on aika hauska lukea tätä joko tai keskustelua. Eli "tehdäkö" lapset kaksi vai nelikymppisenä, vaiko sillä välillä.
Joko tai. Meillä on tehty sekä että. Ensimmäiset syntyivät kun olin vähän päälle kaksikymppinen. Kolme lasta syntyi kun ikä alkoi kolmosella. Nuorin kun täytin neljäkymmentä. Ja nyt kun ikää on pian 41 olemme laittaneet taas "vauvatilauksen menemään".
En koe olevani mitenkään erilainen äiti näille nuoremmille kuin ensimmäisille lapsillekaan. Ja mitä siihen vanhenemiseen tulee, niin omat vanhempani ovat nyt seitsemänkymppisinä elämänsä kunnossa. Tekevät asioita, mitä aiemmit eivät ole voineet; matkustelevat ja harrastavat.
Eli jos olen vähänkään perinyt heidän geenejään, on minulla vielä aika monta vireää vuotta edessäpäin.
 
sitä vain että
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 15:12 sitä vain että kirjoitti:
Minusta ei ole ollenkaan tervettä enää saada lapsia yli nelikymppisenä. Kyllä ne lapset kuulkaa kannattaa tehdä ihan ajoissa eikä sitten enää kun pitäisi jo alkaa olla mummoiässä. Säälin kovasti niitä lapsia joiden vanhemmat ovat niin ajattelemattomia. Sanotte mitä sanotte niin kenenkään ei pitäisi tehdä/saada lapsia enää siinä iässä. Adoptoinnissakin on ikäräjat eikä enää JÄRKEVISTÄ SYISTÄ lapsia anneta adopsoitavaksi tuossa iässä. Eikä ennen vanhaan todellakaan ole ollut tapana pyöräyttää lapsia enää yli nelikymppisenä. Lapset on tehty nuorena kun niitä on vielä jaksettu hoitaa ja itselläkin on elämä ollut vielä edessä!!!!!
 
jam
Adoptoitavaksi saa kyllä vielä 45-vuotiaskin. Muistaakseni on jonkinlainen sääntö, ettei lapsen ja äidin ikäero saisi ylittää 45 vuotta. Joten 48-vuotias voisi saada vielä kolmivuotiaan adoption kautta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 19:53 jam kirjoitti:
Adoptoitavaksi saa kyllä vielä 45-vuotiaskin. Muistaakseni on jonkinlainen sääntö, ettei lapsen ja äidin ikäero saisi ylittää 45 vuotta. Joten 48-vuotias voisi saada vielä kolmivuotiaan adoption kautta.
Tarkistappas tietosi uudestaan. Taitaa tuo ikäraja olla 38 vuotta että saa adoptoida oli lapsen ikä sitten mikä tahansa.
 
Huohkis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 23:36 jam kirjoitti:
Suvi Linden mm, joka on 44 tai 45 v on juuri adoptoimassa alle yksivuotiaan lapsen. Että silleen.
Ottolapsen ja -vanhemman välisestä vähimmäis- tai enimmäisikäerosta ei laissa ole säännöstä. Ikäeron on joka tapauksessa oltava sellainen, että myös biologinen lapsen ja vanhemman suhde olisi mahdollinen; käytännössä tämä merkitsee sitä, että adoptiovanhempien ja -lapsen ikäero voi olla enimmillään noin 40 vuotta.

http://herkules.oulu.fi/isbn9514268075/html/x1698.html

Taitaa Suvi kokea karvaan takaiskun yrityksissään...
 
Huohkis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2006 klo 00:09 jam kirjoitti:
Hänhän on siis varmasti saamassa, jollei jo saanutkin sen lapsen Kiinasta. Kiinasta ei lasta anneta alle 30-vuotiaille.
Jaa-a...erikoista miten laki sanoo toista... kuten jo linkitinkin...
 
Huohkis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2006 klo 00:12 jam kirjoitti:
Kiinan kohdalla sanotaan vain, että vanhempien on oltava yli 30-vuotiaita. Joissakin muissakin maissa on ymmärtääkseni sama.
Saiskos linkkiä tällaiseen väittämään, lukisin mielelläni asiasta.
 
Huohkis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2006 klo 00:17 jam kirjoitti:
http://www.interpedia.fi/suomi/lehdet/022005_2.html

Jos nyt en kovin suuresta lukihäiriöstä kärsi niin käsittääkseni tuossa artikkelissa ei missään puhuttu ensinnäkään kiinasta ja toisekseen siinä ei tuollaisesta 30-vuoden ikärajasta puhuttu myöskään vaan alaikärajana pidettiin 25 vuotta "Pohjoismaissa on yhtenäinen linja, jonka mukaan alaikäraja kansainväliselle adoptiolle on 25 vuotta."

En sitten alkanut erikseen etsimään muualta ko. sivuilta josko siellä olisi ollut, mutta tuossa linkittämässäsi tekstissä asia esiteltiin kuitenkin erilailla...
 
Huohkis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2006 klo 00:29 Huohkis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2006 klo 00:17 jam kirjoitti:
http://www.interpedia.fi/suomi/lehdet/022005_2.html

Jos nyt en kovin suuresta lukihäiriöstä kärsi niin käsittääkseni tuossa artikkelissa ei missään puhuttu ensinnäkään kiinasta ja toisekseen siinä ei tuollaisesta 30-vuoden ikärajasta puhuttu myöskään vaan alaikärajana pidettiin 25 vuotta "Pohjoismaissa on yhtenäinen linja, jonka mukaan alaikäraja kansainväliselle adoptiolle on 25 vuotta."

En sitten alkanut erikseen etsimään muualta ko. sivuilta josko siellä olisi ollut, mutta tuossa linkittämässäsi tekstissä asia esiteltiin kuitenkin erilailla...
Ahaa...katselin sitten läpi nuo adoptio maat, joissa kiinan kohdalla tosiaan sanotaan, että yli 30 vuotta pitää olla. Mutta muiden maiden kohdalla mielestäni kyllä aika selkeästi sanotaan ettei vanhemman ja lapsen ikäerona saa olla kuin enintään 40 vuotta. Jotenka taisi olla Suvilla ainoana mahdollisuutena sitten tuo kiina.
 
jam
Tuo pohjoismaiden ikä näyttä vaihtelevan eri linkeissä 40-45 vuotta. Siis ikäraja lapsen ja vanhempien välillä. Suvi L täyttää muuten 44 huhtikuussa. On siis melko tarkalleen saman ikäinen kuin minä.
 
kaaso
Hei, olen itse harkinnut tällä hetkellä adoptioproserssia ja tiedän, että lapsen ja äidin ikäero ei saisi olla yli 45v, joten 48v voi adoptoida 3v lapsen ja 45v vauvan , että näin on
 
Sopii äidiksi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2006 klo 00:07 Huohkis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2006 klo 23:36 jam kirjoitti:
Suvi Linden mm, joka on 44 tai 45 v on juuri adoptoimassa alle yksivuotiaan lapsen. Että silleen.
Ottolapsen ja -vanhemman välisestä vähimmäis- tai enimmäisikäerosta ei laissa ole säännöstä. Ikäeron on joka tapauksessa oltava sellainen, että myös biologinen lapsen ja vanhemman suhde olisi mahdollinen; käytännössä tämä merkitsee sitä, että adoptiovanhempien ja -lapsen ikäero voi olla enimmillään noin 40 vuotta.

http://herkules.oulu.fi/isbn9514268075/html/x1698.html

Taitaa Suvi kokea karvaan takaiskun yrityksissään...
Adoptiosäännöksistä en tiedä. Nainen voi kuitenkin tulla ihan biologisesti raskaaksi ja synnyttää lapsen vielä noin 50-vuotiaanakin. Joten jos lähdetäänkin siitä, että sopiiko vielä 50-vuotiaana tulla Suomessa äidiksi? Mitäs, jos jätetäänkin nämä 40-45.vuotiaat "nuorikot" rauhaan, ja keskitytään vain yli 45-vuotiaiden synnyttäjien siunailuun =)?

Oma äitini oli yli nelikymppinen syntyessäni. Ja kouluaikana monella koulukaveilla oli samanikäiset vanhemmat. Joten kyllä ennenkin on synnytetty yli 40-vuotiaana.

Voi, voi tätä maailman menoa! Minulla on kaikki mukavuudet, joista oma, 1920-luvulla syntynyt, jo edesmennyt äitini ei olisi osannut nuoruudessaan edes uneksiakaan! Meillä on kotona ainakin pyykinpesukone, pyykinkuivausrumpu, höyrysilitysrauta, astianpesukone, kiertoilmauuni, sähkökiuas, kahvinkeitin, 2 kpl yleiskoneita, pölynimuri, tietokone laajakaistayhteydellä, televisio, stereoradioita ja cd-soittimia, lankapuhelin, 3 kpl matkapuhelimia, 2 kpl autoja.

Turha on valittaa, että terve, nelikymppinen äiti ei Suomessa jaksaisi yhtä lastaan hoitaa =) !
 
olin 24v kun sain esikoiseni ja nyt 41v kun sain seuraavan.täytyy sanoa että minun kohdalla on niin et olen paljon energisempi ja jaksavampi nyt vaikka tämä kuopus syö yöllä joten joudun heräämään ja esikoinen ei vaan sain nuorena nukkua 7tunnin unia.luulen et johtuu iän ja ekan tuomasta rauhallisuudesta ja varmuudesta niin ei mene energiat turhaan hötkyilyyn.
 
voi hyvänen aika, ihan kivaa huomata olevansa ikäloppu kaatopaikalle kärrättäväksi kelpaava muumio. Täytin nim. 50 ja sehän ei sovi kuin vanhustentalossa rollaattorin kanssa hipsuttelevan mummon iäksi. Vai?
En toki enää vauvoista haaveile, mutta lapset ovat murkkuja ja sekin lie ihan päin seiniä näin vanhalle.
Ihan tiedoksi, en käytä vaippoja, en keppejä enkä muitakaan apuneuvoja, on omat hampaat, silmälaseja tarvitsen, olen tarvinnut 9 vuotiaasta. Lapset kehtaavat näyttäytyä seurassani kodin ulkopuolellakin, jopa elokuviin tai risteilylle mennään yhdessä. Näinkin vanhalla on vielä seksielämää. Mieluusti katselen hyvännäköisiä miehiä. Olen kokopäivätöissä. Ja jopa kuukautisetkin tulevat ja kierto tasan 28vrk. Että sellaisia ovat tämän päivän 50+ naiset.
 

Yhteistyössä