Vauva 4 kk alkanut heräilemään jatkuvasti yöllä, ennen vain kerran yössä

Meillä on 4 kk ikäinen vauva, joka on alkanut heräilemään koko ajan vain tiheämmin ja tiheämmin yössä. Viime yönä heräämisiä oli vähintäänkin kolme kertaa ja tissille sitten nukahti. Noin 2-3 kk iäissä heräili vain kerran yössä.

Olen aloittanut kiinteiden syöttämisen, mutta sitä saa vain kerran päivässä ja ihan pienen määrän. Ehkä ruokalusikallisen, vähän toista. Vauva saa muuten äidinmaitoa ja on kasvanut tosi hyvin, 8/65.

Mikähän tuohon auttaisi, en millään jaksais tuollaista heräilyn määrää, jossa sitten värkätään kaikkea muutakin, kuten kääntymisiä ja nauramista, vastaopittua tuon syömisen lisäksi.
 
Niin tuttua! Ihan sama juttu meillä, nukkui jopa täysiä öitä kunnes 3,5kk:n iässä alkoi heräillä, ensin kerran, sitten useammin ja useammin yöllä, yhtäkkiä halusi muka rintaa 3-4 kertaa yössä. :stick:
Tuossa ei auttanut muu kuin odotella siihen ihanaan kuuden kuukauden ikään, jolloin saatiin aloittaa unikoulu. Tuolloin vauva söi jo 5 ateriaa ja imetykset päälle päivässä, joten nälkä ei voinut häntä herättää. Lopetettiin samalla yösyötöt. Valitettavasti heräily jäi päälle siten, että tuttia on pitänyt käydä laittamassa välillä useammin, välillä harvemmin. Nyt vauveli jo 10kk ja kerran-pari täytyy ehkä käydä tuttia laittamassa, joskus ei ollenkaan. Siirrettiin pari viikkoa sitten omaan huoneeseen ja yöt kyllä rauhoittui entisestään, ehkä on hieman myös herkkäuninen tuo poika. Tsemppiä teidän öihin, jatka kiinteiden antamista ja toivotaan, että tilanne tasoittuu!
 
moi=)
meillä sama juttu poika täytti tänän 4 kk.mutta olen huomanut että kun esikoine sai rokkoten 3 kuunikäsenä ja alkoitiheä heräminne ja nytten poika sai 3,5 k ja sitten alkoi yööheräly.itse laitan senn rokotusten piiki.toivon vaan että mene pikemiteen ohi koska on yhen syöötön jälke tosi rankka herä tunnin kahen välillä
 
Mulla oli vauvalla koliikki 3,5kk ikään niin valvotti yöt. Sitten sain puoli kuukautta nauttia parin herätyksen öistä, kunnes 4kk iässä alkoi heräillä taas. Nyt on 6kk ja ei helpotusta, söi viime yönäkin 5 kertaa. Ja aina syö ainakin kolmesti. Pitäis saada nuo yösyötöt loppumaan, mut miten..
 
Meilläkin sama ongelma joka on ollut nyt kolme yötä putkeen ja vauvalla ikää 4 kk 6 päivää. Toivottavasti tämä menee nopeasti ohi, on ne yhden herätyksen yöt niin luksusta! =)
Voipi olla että vauva tietysti tarkistelee myös äidin läsnäoloa. Olen nimittäin huomannut myös että heräilyjen lisäksi tenava on enemmän mamman perään, yöllä ei suostu jäämään sivuvaunuun vaan känisee niin kauan että otan viereen ja päivisinkään ei ole tyytyväinen iskän kanssa ja jos sitterissäkin on niin suurilla bambin silmillä katsoo minua koko ajan vaikka liikkuisin mihinkä suuntaan tahansa.
 

Yhteistyössä