Vauva 3kk, syöttövälin pidentäminen?

Meidän reilu 3kk poika on alkanut uudelleen tihentää syömistään, kun parhaimmillaan välillä väli oli päivisin "jo" 2 tuntia. Nyt saattaa syödä päivisin jopa tunnin välein, mikä meikäläisestä tuntuu tiheältä tuon ikäiselle. Ehkä jokin tiheän imun kausi TAAS?? Tympii vaan, kun ei juuri mihinkään jaksa edes pojan kanssa lähteä, kun joka välissä pitää olla repimässä tissiä esiin :| , eikä päiväunetkaan ole järin pitkiä, kun aina tulee nälkä...Ollaan siis menty tähän asti vauvantahtisesti, mutta nyt mietin, voisiko jo alkaa jotenkin rytmittää pojan syöntitottumuksia. Mitä mieltä ollaan? Onko muita samassa tilanteessa?
 
Moi! Sama ongelma täällä, mut ajattelin odotella vielä muutaman viikon jotta ollaan n 3,5kk:n iässä niin sit rupeen kyllä ainakin yöllä pidentää syöttöväliä. On tässä tullu kohta kolme kuukautta nukuttua 2-3h pätkissä niin oon aika väsynyt. Jotenkin tuntuu kun ne sanoo ohjeeksi että jokaiseen itkuun pitäis suurinpiirtein tarjota rintaa niin kai se vauva tottuu siihen et se rinta on sellanen yleinen lohtu, toivottavasti ei kuitenkaan totu myöhemmällä iällä ruuasta lohtua ettimään...
 
Myös meillä poika (3 kk) on syönyt nyt viikon verran päivisin 1-1,5 tunnin välein kun aiemmin väli oli 2-3 tuntia. Odottelen josko olisi tiheän imun kausi ja menisi ohi. Yöllä nukkuu pitempiä pätkiä. Mutta eipä tässä päivisin kovin pitkälle viitsi lähteä kun ilmatkin on sen verran viileitä että pitää päästä sisätiloihin ruokailemaan.
 
meillä alkoi 3kk:n iässä tiheän imun kausi joka ei ole päättynyt... vauva nyt 4,5kk. On syönyt aina usein, noin kahden tunnin tai kahden välein päivällä ja yöllä kolmekuiseksi asti harvemmin (välillä jopa seitsemän tuntia syömättä), mutta melkein tasan 3kk:n iässä alkoi vauva syömään öisinkin max kahden tunnin välein. ihan tähän päivään saakka. Hiukka alkaa äippä oleen väsy |O Tein juuri unipäiväkirjaa, johon laitoin kaikki heräilyt ylös (eihän niitä kaikkia muuten aamulla muista) ja saldoksi tuli toissa yönä kahdeksan heräilyä. Vauva nukkui yöunet välillä 21.20 - 9.00, mutta unta tuosta ajasta oli 9h 45min.

niimpä sitten hankin kirjan: elizabeth pantley: pehmeä matka höyhensaarille. Nyt yritetään soveltaa niitä oppeja josko saatais hiukan pidennettyä öisiä heräilyjä. toki sinulla saattaa olla se tiheän imun kausi joka pian päättyy, mutta jos ei, niin suosittelen lukemaan :) ideana on muuttaa vauvan opittua tapaa nukahtamaan esim. rinnalle ainoastaan. vauva voi luulla sen olevan ainut tapa, eikä siksi osaa nukahtaa itsekseen vaan vaatii aina rinnan avukseen yöllä herätessään.

itse olen kyllä liikkunut vauvan kanssa vaikka nälkä usein tuleekin. ja olen huomannut, että liikkeellä ollessa ei kaipailekaan niin usein rintaa kuin kotona, että lähde vaan rohkeasti vaavin kanssa "ihmisten ilmoille"


Jaksamista =)
 

Yhteistyössä