Vauva (2vkoa) pitää ihan hirveää meteliä öisin (ei itke, mutta muuten ääntä riittää...)!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ähinäpuhinan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ähinäpuhinan äiti

Vieras
Meille syntyi ihana prinsessa pari viikkoa sitten. Öisin on semmoinen ääntelijä, että oksat pois. Ähisee, puhisee, tuhisee, karjuu (kyllä! kuin kuulantyöntäjä konsanaan), valittaa, vikisee, hekottaa yms. Ääni on semmoista, ettei siinä oikeesti nuku kukaan.

Viereen jos menee tilannetta seuraamaan, niin toinen nukkuu täyttä päätä eikä siis itke, mutta jos nostaa syliin, saattaa tulla röyhtäisy tai sitten ei. Ja pahimman karjaisun aikana saattaa tulla sitten kunnon kakka. Että jotain pientä vatsakipuilua se saattaa olla...

Esikoisemme aikanaan oli myös äänekäs nukkuja, muttei pääse lähellekään siskonsa ääniä. :)

Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Milloin rauhoittui ja johtuiko vatsavaivoista vaan oliko vain äänekäs nukkuja? HUSsin sivuilta löytyy juttua, että jotkut vauvat vaan ovat äänekkäitä ja nukkumisäänet kuuluvat valittamiselta ja silti kaikki on vauvalla hyvin ja häntä ei saa artikkelin mukaan turhaan herätellä.

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

No lähinnä meidän kaikkien unia!

Uskon, että jos vauva olisi kipeä, niin kai se itkisi? Kyllä yleensä vauvat ilmoittaa huonosta olosta itkemällä. On kuitenkin jo useasti valveilla ja seurustelee silloin tyytyväisenä.

Minä itse oli pikkuvauva-aikaan todella heräämisherkkä, kaikki vauvan kääntyilyt ja sängyn narahtelut saivat säpsähtelemään vaikka vauva itse nukkua tuhisi tyytyväisenä aamuun asti.

Tästä syystä olemme siirtäneet lapset hyvin aikaisessa vaiheessa omaan huoneeseen nukkumaan, unirauha säilyi kaikilla paremmin.

Yhteistyössä