vauva 2kk, välillä haastavaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaavi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaavi"

Vieras
ja kyllä, kun levitin reiteni, niin en osannut aatella pikkuvauva kanssa olevan ihan tälläistä, mutta tästä nyt tietoisena levittäisin uudelleen. Tämä vaan kun joku palstaidiootti tulisi kuitenkin sanomaan "kannattiko levittää reidet".

Mutta siis asiaan.. onhan se siis yllättänyt, että kun on vähänkin itkuisempi päivä niin mitään et pysty tekemään ilman että vauva on käsissä. Toki olisi helpompaan jos en välittäisi yhtään miltä koti näyttää, mutta haluan vähän puuhailla sitä ja tätä kotona päivälläkin ennen kuin mies tulee kotiin. Mutta mitään ruokaa tai imurointeja en kuvittelekaan tekeväni.

Rytmiä ei vauvan kanssa vielä ole ja vaikka miten äitiä nukuttaisi vielä puol kuudelta niin ei auta kuin ryömiä nakit silmillä ylös ja vauvalla silmä niiiiin kirkkaana, että jos ei aamuaurinko paistais niin tää vauva valaisisi koko korttelin.

Sitten pienellä kikkailulla saan vauvan vielä simahtaamaan ja torkuttelen kymmeneen. yö ollaan siis syöty 2,5h välein. Vauva herää sillä sekunnilla kun itse yrittää hiljaa hiipien nousta ylös. Ilmeisesti näihin on sisäänrakennettu joku lämpö-tai äititunnistin joka hälyttää välittömästi kun äiti poistuu viereltä. Oisin vain voinut tehdä aamupalan ja pestä naaman ja pukea rauhassa. Mutta ei sitten, vauva käsissä voileivän voitelu on yllättävän haastavaa. Toisaalta lähteepä läskiperse nopeempaa kun ei syö...mut niin sitä ruokaa tarvittiin kuitekin maidon tuloon.

Tässä vauvassa on monena aamuna, ei nyt ihan kaikkiana, mutta usein semmoinen toiminto, että kun lasket vauvan käsistä vaaka-asentoon vaikka esim. pukeaksesi päälle niin vauva herahtaa itkemään. Aamuiselle naaman pesulle ja sängyn petaukselle on usein aikaa se 10 sekuntia kun vauvan huomio herpaantuu punaisiin verhoihin. Ja huom. olen jo luopunut päiväpeiton laitosta kokonaan, että sängyn petaus sisältää meillä vain peittojen oikomisen.

Siitähän se päivä jatkuu, arpoen mikä on vauvan kitinän aihe, nälkä, nukku, vai harmitus. Jatkumoa tissi suuhun -ei auta, hetkuttelua ja vatkailua, että nukku tulis -ei auta, ai niin vaippa...- ei auta. Sitten katellaan huoneet läpi ja esitellään se samat punaiset verhot, mutta ei auta sekään. Mutta sitten vauva päättää "armahtaa" äidin ja simahtaa. Välillä vartiksi ja toisinaan jopa tunniksi tai kolmeksi. Tässä kohtaa fiksu äiti menis ite nukkumaan. Mutta koska tunnun suorittavan äitiyttä ja olen aina ollut pedantti luonteeltani, alan häsäämään pyykkejä, ja pyyhkimään pölyjä (enjokapäivä) tai jos ei muuta niin viikkaan vaikka roskapussit (en oikeesti, mutta kärjistäen)

Sitten helpottaa kun mies tulee kotiin. Eilen tosin kysyin, kun lähti viemään roskapussia, että tuletko takaisin.. ettei kävis vanhan aikaisesti.

Onpa kuitenkin aikaa olla koneella, no on, kun vauva sammu tissille.. ja nyt heräs.

mutta vaavi on maailman ihanin.

Meidän esikoinen ei (silent)refluksin takia viihtynyt ollenkaan vaaka-asennossa ja oli muutenkin itkuinen. Koita kantoreppua tai liinaa, useimmat itkuisimmatkin vauvat viihtyvät niissä tosi hyvin, ja saat itse kädet vapaaksi tehdä mitä huvittaa.

Kiitos "vaavi" hyvästä kirjoituksesta - väsyneenä, mutta kuitenkin pieni pilke silmäkulmassa ;) Se kuvailu tuntuu niin tutulta, kun kuopus on juuri saman ikäinen vaaveli. Kauniita kesäpäiviä teille!

4 lapsi ja nyt sitten päivät on niin helppoja jos isommat lapset ovat pois kotoa =) niin se elämä muuttuu, ekan lapsen kanssa sitä tuntui että on niin kiinni siinä vauvassa (hyvässä mielessä) ja nyt kun on 4 lapsi ja vauva on 4kk niin vauvan kanssa kaksin olo on kuin lomalla olisi =D . Ei sillä on ne päivät ihan lepposia vaikka kaikki oltas kotona, sitä osaa alkaa ottaan ihan rennosti.

Mun mies menee ensi kuussa katsomaan yhtenä perjantaina illasta beach wolley kisoja ja on siellä vip-puolella.. Juomista ilmaiseksi.. Saunomista, kylpytynnyrit, ruokaa, hyvää musiikkia ja terassilla olemista. Minä jo miehelle sanoin eilen, että mä olen niiiiiiiiiin kateellinen jo nyt. Ei minua kiinnosta, että yrittääkö muut naiset iskeä miestäni tai heittääkö mies kevyttä flirttiä naisille. Ei ei.. Minä olen kateellinen siitä OMASTA AJASTA.. Ajatelkaa.. Ei vauvaa 5kk eikä taaperoa 2-vee jaloissa.. Ei tarvitse miettiä kuin omaa suuta mitä sinne pistää. Ihan vaan istumista ilman että toisella korvalla kuuntelet missä esikoinen painattelee ja onko liian hiljaista :D ja sitten siihen vaikka pari siideriä tai lonkeroa päälle.. Oooooh!

Mä olen niiiiiiin kateellinen :D

Niin ja olen sen verran laiska, etten viitsi alkaa opettamaan vauvaa pullolle että pääsisin terassille istumaan yhdeksi illaksi.. Seuraavana päivänä pitäisi kuitenkin olla suht järjissään ja yhden illan valvominen tuntuu vielä seuraavina neljänä päivinä. Ei kiitos siis..

Mutta kyllä mä oon niiiiiin kateellinen :D sitten kesällä 2014 senkin edestä. ;)

Yhteistyössä