Vauva 2020?<3 (Suljettu ryhmä)

@Miauw Hyvä sinä, ei se stressi tässä hommassa hyväksi ole! :) Se olis kieltämättä ihanaa jos sais kesällä pukeutua kauniisiin raskausmekkoihin. Tosin kyllä takuulla talvellakin pitäisin huolta siitä että kaikki näkee sen ihanan mahan. :D

@Karvakorvat Millaisia ovisoireita sulla on? En tiedä kuvittelenko vaan, mutta ihan kuin olisi normaalia kosteampaa alakerrassa ja mietin heti että johtuisko nyt siitä greippimehusta..(n)
Joo no on oviksen lähestyessä kosteudessakin muutoksia, mutta mulla on melko kivulias ovis ja yleensä päivä/pari ennen ovista alkaa vihlomaan vähän molempiin muniksiin ja sit ovispäivänä yleensä ollu selkee kova kipu jommalla kummalla puolella. :ROFLMAO:
 
Toisaalta keskenmenot on biologian kannalta "arkipäivää" eikä lääketieteellisestikään mitään syitä ole keskenmenoa sen enempää seurailla ja tarkistella. Toki keskenmenon kokeneille yhdistykset tarjoaa tukea.

Kävin tietty itsekin syvällä keskenmenojen jälkeen, mutta toisaalta ymmärrän miksi keskenmenoja tapahtuu ja ymmärrän kuinka yleisiä ne on. Ei se silti helppoa ole.
Jep, ikävä kyllä näin, että lääketieteellisesti arkipäivää, mutta eipä ole sille keskenmenon saaneelle.
Mun oli kylläkin mentävä omakustanteisesti yksityiselle gynelle tarkistuttamaan, että kohtu oli oikeasti tyhjentynyt kokonaan, että sain mielenrauhan. Vähintään tälläinen käynti kyllä pitäis olla!
 
@Marttin Mulla ei ollut kiinnittymisvuotoa, mutta ei toisaalta koskaan myöskään ovikseen liittyvää vuotoa tai mitään muutakaan tiputteluja kiertojen väleissä. Luulis, että olis ovikseen liittyvää? Itselläkin on kipuja munasarjoissa vielä oviksen jälkeenkin vähän, voisko se rakkula siellä vähän vuodellakin sit jälkeenpäin?
 
Jälkitarkastuskäynti julkisella km:n jälkeen pitäis ihan ehdottomasti olla!!
Meillä mies on nyt selkeästi vähän kyllästynyt kuuntelemaan joka päivä jotain vauvaan liittyvää.. Eilen sanoi vähän jyrkemmin että nyt toi kuumeilu on kyllä kasvanut tosi isoksi, ja vaikutti muutenkin siltä että on kuullut tästä jo vähän liikaa. En vaan pysty olla puhumatta, tää on mulla kuitenkin koko ajan mielessä. Jatkuvasti suunnittelen milloin ja miten voitais aloittaa yritys ja millaista olisi sitten kun olen raskaana. Samalla pelkään kauheasti että en tule raskaaksi. Summa summarun, jotain aiheeseen liittyvää tuntuu olevan koko ajan mielessä..
Mä oon alusta asti miettinyt näitä vauvahommia joko itekseni, ystävän kanssa tai täällä palstalla. Säästyy niin mun kuin miehenkin hermot. :ROFLMAO: toki sitten kun joskus raskaana olisi, niin vauvahommista alkaisi puhua luonnollisesti myös puolisolle enempi, koska on konkreettisesti enemmän mistä puhua.
 
Tarviiko Flo:Hon oikeasti laittaa koko nimi? :cautious: Ajattelin kokeilla, mutta en kyllä haluais laittaa nimeäni siihen...

Ja hei missä kohtaa kiertoa ootte syönyt sitä maca-jauhetta? Mietin että ehkä kesällä kokeilisi sitä, kun kesäsulun takia ainakin heinäkuu on taukoa ja varmasti muutenkin tulee pidempi tauko hoidoista. En tiedä uskallanko mitään ylimääräistä luonnonjuttua syyä hoitokierroissa... Vainoharhainen kun olen :whistle:
 
Mä oon syönyt macaa ihan päivittäin. Kapseleita ei kuulemma enää valmisteta, niin ostin nyt jauheena. Yllätyin ettei se ollutkaan ihan niin pahaa kuin ajattelin etukäteen! Hyvin menee esim. puuron ja mustikoiden seassa.

Mä en kyllä tainnut laittaa Flo-sovellukseen oikeeta nimeäni :D

Täällä kp11 ja ei stressaa tällä kertaa yhtään, ihmeen seesteinen olo. Katotaan vaan loppukierrosta sitten mitä mieltä silloin... :D Meinasko @hanba tikuttaa ovista lähipäivinä?
 
@sabs Lähetä sitä seesteisyyttä mullekin! Mulla on nyt just sellainen jännitys päällä, sitä odottaa niin kovasti ens viikkoa ja piinapäiviä.

Ajattelin tikuttaa. Mulla on paketti missä on vaan 7 tikkua, niin mietin että olisko se fiksuinta aloittaa ma (kp 13) kun Flo ennustaa oviksen kp 16..(n)
Mä oon nyt lueskellut täällä keskusteluissa enemmänkin ihmisten juttuja ja todennut vaan, että tässä nyt vaan saattaa kestää vaikka mitään vikaa ei mussa tai miehessä oliskaan. Monet on yrittäneet todella paljon pidempäänkin ja kun nyt yks raskaus (vaikkakin epäonnistunut sellainen...) on takana niin ainakin on miehellä jotain siittiöitä ja mulla putket auki :D

Varmaan kannattaa joo alottaa tuolloin. Mut älä sit hermostu jos et saa mitään viivoja, ei silti tarkoita sitä etteikö ovista tulis!
 
@sabs Minunki uusi pahe on lukea näitä kaikkia ketjuja täällä. Tää on ehkä jo vähän kieroutunutta, mutta saan mielenrauhaa eniten siitä kun luen noiden hieman vanhemmalla iällä lapsentekohommiin ryhtyneiden juttelua ja kun sielläkin monilla raskaus alkaa, niin ajattelen että eiköhän se ala vielä joskus täälläkin. Hehe, mies säästyy kyllä paljolta kun en sille avaudu näistä ajatuksista. :D

Yritän ottaa sen tikuttelun rennosti. Tärkeintä kai se oikeasti olis että pitäisi seksielämän aktiivisena vaan läpi kierron. Ei sitten haittais vaikka oviksen paikka vaihtelis enemmänkin.
Olis ollut helpompi alottaa tää projekti seurustelun alkuvuosina, sillon ei olis tarvinnut tikuttaa yhtään mitään kun tuolla makkarissa suorastaan asuttiin... :D :D
 
Hei! Mahtuuko tänne vielä yksi kuumeiija mukaan? Mulla ikää 20v miehellä pari enemmän ja kolmas lapsi haaveissa, kierukka poistettu maaliskuussa ja nyt älytön vauvakuume iskenyt päälle. Periaatteessa siis yksi yrityskierto takana, joskin vähän huonolla menestyksellä sairastelusta ym johtuen, mutta kun pienen pieni toive olemassa niin vaikea ajatella mitään muuta menkkojen pitäisi alkaa ensi viikolla. Mielellään tulisin tällaiseen tiiviiseen ryhmään mukaan :)
 
Siis yöllä ja aamulla nippaili vatsaa. Oikealla puolella munasarjojen kohdalla edelleen kipua ja alavatsassa painetta. On hieman erilainen kipu kuin menkkakivut. Eilen yöllä oli myös alapäässä ja nivusissa kuin olisi suonta vetänyt. Niin ja herätessä oli huono olo joka lähti kun söin aamupalan. Vuoto on edelleen niukempaa kuin mun normimenkoissa, mutta vaaleanpunainen lima muuttunut ihan tummanpunaiseen/ruskeaan vereen.
Onpa outoa, voisko olla tosiaan kiinnittymisvuotoa? Jostain oon myös lukenut, että kohdunulkoisessa raskaudessa on toispuoleisia kipuja ja outoa vuotoa, mutta toivottavasti ei oo se! Ootko testiä tehnyt vielä?
 
Oon ite yrittänyt olla niin paljon puhumatta miehelle ajatuksistani ja tästä epätoivosta lapsen suhteen. Toki se on todella vaikeaa välillä, kun ahdistaa ja itken useamman illan välillä... Töissä kun ei hirveesti saa antaa tunteilleen vapautta. Aika paljon puhun muutamille työkavereille asiasta ja ajatuksista, jotta en niin paljon puhu kotona. Toki puhutaan paljon siitä mitä tulevaisuudessa, jos lapsia saadaan.
 
Täällä dpo - 1 tai dpo 0 :D

Me ollaan olty yhdessä hieman yli 4v. Seksielämä meillä vaihtelee todella paljon, välillä on todella aktiivisia kausia ja välillä saatta viikko sujahtaa välistä.
 
Me ollaan oltu vähän yli kolme vuotta yhdessä ja naimisissa nykyään. Oltiin tosiaan oltu vähän alta vuosi yhdessä, kun yritys aloitettiin... Ihan hyvä et aloitettiin, kun vielä yritetään.

Tein tässä suunnitelmia ens kiertoja varten, jaksaa ehkä pysyä positiivisena... Ehkä. Ajattelin kokeilla taas greippi mehua, koska kerran kokeilin ja oli melko märkä olo. Mutta ajattelin kokeilla nyt täs vikassa inssissä ja sit kesän syyä sitä maca-jauhetta.
Odottelen tässä, että alkais kp1...
 
Ainiiiin, auttaakahan kaverit! Kun alkaa tikuttaa ovista, niin riittääkö kerta päivässä? Kun jostain muusta keskustelusta luin että tyypit saattaa tikuttaa sitä jopa 3 x päivässä, koska se ovishuippu voi muuten mennä ohi.. En ehkä kykene tuollaiseen, menee tikkuja vino pino yhen kierron aikana.:eek:
No kyllä mä oon tikuttanut kerran päivässä pääsääntöisesti. Sit kun se viiva alkaa vahvistua niin sithän vois testata toisenki kerran päivässä jos haluu, sithän sais tarkemmin selkoa siitäkin koska se lh-huippu suunnilleen on saavutettu.. Mutta melkosta tiedettä alkaa jo olla :D Eiköhän se kerta päivässä riitä, voihan sitä sit jatkossa tarvittaessa ottaa kaks testiä päivässä jos nyt ei jostain syystä saa vahvaa viivaa.
 
@Owlet saako kysyä miten päädyitte niin aikaisessa vaiheessa suhdetta aloittaa yrittämisen?:)

Oviksen tikuttajat, mikä on pääasiallinen syy miks tikutatte? Seksin ajoituksen takia vai ihan mielenkiinnosta? Kuinka pitkään oviksesta on mahdollista tulla raskaaksi?
 
@attitude vaikea kysymys :ROFLMAO: Itsellä ollut vauvakuume lapsesta saakka, välillä pienempänä ja välillä tukahduttavana. Muutettiin silloin alku vuodesta yhteen ja mentiin kihloihin... Sitten vaan joku päivä kysyin, että mitä mieltä olis jos alettaisiin yrittämään. Silloin vastaus oli ei vielä, mutta asiasta keskusteltiin ja lopulta päädyttiin tulokseen että voidaan, koska molemmat tiesivät toisen olevan se ihminen, jonka kanssa haluaa lapsen. En painostanut miestä siihen, vaikka moni niin ensin ajatteli. Mutta se kai nopeutti hänen päätöstä, koska puhuttiin siitä et voi mennä pitkäänkin et tärppää. En oikeestaan tiedä tarkasti miksi muutti mieltään, koska Olin ok sen "ei vielä" vastauksen kanssa. En myöskään muista enää tarkasti meijän keskustelua, mutta useamman kerran olen kysynyt tuntuiko miehestä siltä, että painostin. Itsellä kun tuo kuume on ollut aina läsnä. Mutta hän on sanonut että ei tuntunut. Kaksi vuotta myöhemmin edelleen yritetään :censored:

Me ajateltiin mennä elokuviin ja syömään tänään ja muuten vaa olla kotona.
 
@Owlet Ymmärrän hyvin, että tulee tuo tunne kun on varma oikeasta ihmisestä. Niin mullakin kävi, ennen nykyistä kumppania ajattelin hankkivani lapsia paljon myöhemmin, mutta kun vierelle löytyi se oikea mies niin ajatus hiipi mieleen paljon nopeammin. Ja nyt on vaikea olla muuta ajattelematta :D

Me mennään tänään leffaan, huomenna vaan kotona ja katsotaan GOTin uusin jakso :love:
 
Me ollaan oltu 10,5v yhdessä ja naimisiin mentiin puoli vuotta sitten. Ollaan siis ekat toisillemme joka asian suhteen, ei ole oltu ikinä muiden kanssa. :ROFLMAO:

Mä olin eilen työkavereiden kanssa viihteellä ja tämä päivä on mennyt pitkälti sohvalla maatessa.. Tänään kp 28/29, yhtään r-testiä en ole vielä tehnyt (viime kierrossa niitä meni varmaan 4kpl..) oon aika ylpeä itsestäni että oon ottanut tän piinailun näinkin rennosti :D huomenna teen aamulla testin, jos siis menkat ei tuu sitä ennen.
 
Mulla oli muutama päivä sitten testipäivä, mutta tänään aamulla sen vasta tein, koska jotenkin tiesin sen olevan ns "turhaa". Teen aina testin vaikka tietäisin sen olevan nega, koska muuten ei uskalla alkaa ottamaan taas lääkkeitä. No testin tein ja vuoto alkoi siitä sitten tunnin päästä :cautious: Mulla käy aikalailla aina niin, testin tehtyä alkaa vuoto... En vaan nyt oikein tiiä onko jo kp 1 vai vasta huomenna(n)

Näin koko viime yön unta siitä kuinka tein positiivisia raskaustestejä vaikka olin varma ettei ollut törmännyt... :poop:

Pahoittelut omanapaisuus!
 
@Ikuinenhaaveilija91 itsekin eksyn usein hipelöimään pieniä vaatteita, mutta usein en ole yhtä vahva ja lähde ilman kotiin :rolleyes: Jollain tavalla se on itselle selviytymiskeino, että joskus voin jonkin pienen vaatteen kanssa poistua kaupasta. Tulee tunne, että kyllä vielä se päivä tulee, et niille käyttäjä on. Toki tänään esim teki mieli mennä tyhjentämään vauvanvaate osasto, kun sen odotetun nega testin tein. En mennyt, mutta teki mieli.
Eksyn sinne vaunukaupoillekin joskus, mutta niitä en vielä oo ostanut :ROFLMAO:

Itsekin haaveillut et löytäisi jonkun mamma ryhmän itselle, jos joskus vauva tulee. Se olis kiva jakaa kokemuksia ja käydä yhdessä puistossa ja kahvilla yms.

Meidän pitäisi mennä äitienpäivänä miehen sukulaisille, mutta en tiedä pystynkö siihen. Se päivä tulee olemaan varmaan aika vaikea ihan pelkästään kun ei ole sitä omaa pientä. Muutenkin on ollut viime aikoina vaikeaa nähdä hänen sukuaan, kun tunnen pettäväni heidät sillä, että en onnistu tulemaan raskaaksi. Oikeasti olen itseni pettänyt tässä. He eivät tiedä meidän edes yrittävän.
 
@Owlet Tuo on kyllä varmasti totta, että kun antaa luvan itselle ostaa joskus jotain vaatteita vauvalle niin se voi tuoda helpotusta ja uskoa siihen että kyllä se oma pieni vielä meillekin suodaan ja pääsee näitä käyttämään :)
Ymmärrän nuo fiilikset mitä podet eikä varmasti ole helppoa kohdata heitä. Mutta pyri ajattelemaan eri tavalla, että et ole ketään pettänyt, itseäs varsinkaan ja että kaikki ovat teidän puolella tässä asiassa. Tsemppiä, kyllä se hyvin menee! :)
 
Omanapailua, äsken tein negatiivisen r-testin. Eli menkkoja ootellessa, sitten alkaa yk5. Olihan tämä tiedossa mutta aina sitä joku toivonkipinä jostain tulee että josko sittenkin. (n) niin turhauttavaa..

Joku kyseli, niin oon itse muuttanut viime vuonna Lapista Pohjois-Savoon miehen töiden perässä.

Itsekin aina hipelöin ja ihastelen kaikkia vauvanvaatteita, yhdet pienet töppöset olen ostanut ehkä joskus tammikuussa jo? Nekin on hyvin piilotettuna mieheltä. :D
 

Yhteistyössä