Vauva 2,5kk nukkuu jo kokonaisia öitä, onko muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karvapallo

Aktiivinen jäsen
27.06.2008
4 377
0
36
Meidän tyttö on syntyestään asti ollut hyvä nukkumaan, öisin on aina nukkunut 4-5h syöttöjen välissä. Neuvolassa ovat olleet aina sitä mieltä, että antaa nukkua, kyllä vauva sitten nälkäänsä herää kun ruokaa tarvitsee.

Nyt sitten on nukkunut jo kolme yötä putkeen heräämättä. Nukkumaan menee joskus 10-11 ja herää seitsemän jälkeen sitten syömään ekan kerran.. Mukavahan se itselle on mutta mietin, että jos tämä nyt jatkuu sitten tällaisena niin voiko se vaikuttaa esim mun maidon tuotantoon jos en enää öisin syötä? Voiko maidon tulo siis alkaa vähentymään radikaalisti.. Ja toinen juttu on tytön kasvu. 2kk neuvolassa oli pituutta tullut kuukauden aikana 4cm mutta painoa vaan 500g mikä oli ilmeisesti hieman liian vähän. Ei tuosta kuitenkaan neuvolan terkkari huolestunut, kun pituutta oli tullut hyvin. Mutta pelottaa, ettei tytön paino nouse nytkään tarpeeksi jos yösyötöt jää pois.

Kyllähän sitä järki sanoo, että ei kai sitä tervettä tyttöä voi väkisinkään pakottaa syömään. Ja voihan olla, että tämä on nyt vaan tällainen välivaihe. Mutta kyselen nyt silti kokemuksia, miten teillä muilla?

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
no miksi ei sais nukkua?? Mulla on 2 lasta viidestä nukkunut ihan alusta asti täysiä öitä!!

no aloituksessa mainitsinkin noi kysymykset mitä oon miettinyt :) Toki mulle kelpaa hyvin nukutut yöt ja ehkä sitten huolehdin turhaan :D Kunhan mietin.. eka lapsi, ei kaikkea voi tietää :D

vaihtaisin ilomielin tämän meidän neidin hyvin nukkuvaksi, monta kuukautta sitten jäi yösyötöt pois ja vieläkin heräilee melkein joka yö! aamu alkaa klo 5! jos en silloin tissiä anna huutaa vaikka tunnin,mutta ei nuku! ja meidän tyttö on 1v 2kk! eikä anna äitin nukkua vielkään!

että nauti!

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
vaihtaisin ilomielin tämän meidän neidin hyvin nukkuvaksi, monta kuukautta sitten jäi yösyötöt pois ja vieläkin heräilee melkein joka yö! aamu alkaa klo 5! jos en silloin tissiä anna huutaa vaikka tunnin,mutta ei nuku! ja meidän tyttö on 1v 2kk! eikä anna äitin nukkua vielkään!

että nauti!

Niin että nauti vielä ku voit :laugh:

Meil alko 2,5kk vanhana nukkua 10-14tunnin yöunia ja nyt vajaa neljä vuotiaanakin nukkuu yhä hyvin. Ihan lyhkäsiä jaksoja ollut (max viikko) ku ollut huonompi nukkuman.

Meillä poika alkoi nukkuun saman ikäsenä täydet yöt. Mun tissit ei ehtiny matkaan ja jouduin lypsään aina aamusella ennen ku poika heräs ja sitä maitoahan tuli ikkunoista ja ovista.

Kyllä ne syö kun on nälkä. Useimmiten. Tää meidän kuopus oli kyllä sitä lajia, että oli vähän heikohko imuinen aluksi, ja ruokaa olisi pitänyt tuputtaa vähän useammin: sairaalassa jo yritettiin yöllä kahden ihmisen voimin herätellä sitä yösyömään, mutta neiti ei tajunnut sitten yhtään mikä oli homman nimi. Vartin verran aina pyöriteltiin, siliteltiin poskia, huulia, jos suuhun asti saatiin pullo niin kitalakea, mutta tyttö vaan nukkui.. Ja lopulta kun saatiin se hereille masu oli aina niin tyhjä jo, että oikein kuului sellanen kamala "klonk" kun sinne meni ekat maidot. :ashamed:
Mutta nyt tyttö 10kk eikä ole moista ongelmaa enää. Tissi olisi yöllä ihan kiva vaikka vaan leluna, ja pinnasängyn tarkoitus on toimia konttauksen opettelu alustana, nimenomaan keskellä yötä. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kyllä ne syö kun on nälkä. Useimmiten. Tää meidän kuopus oli kyllä sitä lajia, että oli vähän heikohko imuinen aluksi, ja ruokaa olisi pitänyt tuputtaa vähän useammin: sairaalassa jo yritettiin yöllä kahden ihmisen voimin herätellä sitä yösyömään, mutta neiti ei tajunnut sitten yhtään mikä oli homman nimi. Vartin verran aina pyöriteltiin, siliteltiin poskia, huulia, jos suuhun asti saatiin pullo niin kitalakea, mutta tyttö vaan nukkui.. Ja lopulta kun saatiin se hereille masu oli aina niin tyhjä jo, että oikein kuului sellanen kamala "klonk" kun sinne meni ekat maidot. :ashamed:
Mutta nyt tyttö 10kk eikä ole moista ongelmaa enää. Tissi olisi yöllä ihan kiva vaikka vaan leluna, ja pinnasängyn tarkoitus on toimia konttauksen opettelu alustana, nimenomaan keskellä yötä. :whistle:

No mun piti myös sairaalassa herättää likkaa 3h välein syömään mut eihän siitä mitään tullut.. meni vaan omat yöunet ku piti laittaa aina uudelleen herätystä vartin päästä :kieh: oli vähä tarkka hoitaja meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Mutta se siis ei voi vaikuttaa maidontuotantoon? :snotty:

Totta kai voi. Ja itse asiassa yösyötöt ovat maidontuotannon kannalta tärkeitä.
Muutenkin asia on vähän kaksipiippuinen. Toisaalta on tietenkin ihanaa että saa nukkua, mutta toisaalta taas..meilläkin oli noita kasvuongelmia niin olisihan se hyvä että vauva sais maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Mutta se siis ei voi vaikuttaa maidontuotantoon? :snotty:

Totta kai voi. Ja itse asiassa yösyötöt ovat maidontuotannon kannalta tärkeitä.
Muutenkin asia on vähän kaksipiippuinen. Toisaalta on tietenkin ihanaa että saa nukkua, mutta toisaalta taas..meilläkin oli noita kasvuongelmia niin olisihan se hyvä että vauva sais maitoa.

Mun 4,5kk on nyt nukkunut vajaat 2 viikkoa n. 7-8 h putkeen, hieman luulisin että tulee vähemmän maitoa? Voihan olla että vielä tihentää tahtia jos nälkä tulee. Edelliset veti tissiä 2h välein 8-9kk ikään.

Mun tyttö alkoi 4,5 kk iässä nukkua yöt läpeensä. Yösyötöt jäi silloin pois. Nyt on 8 kk ja yhä nukkuu yöt (toki joskus on levottomampaa, eli pari kertaa tarvii joskus tuttia, mutta tuollainen on meillä se ns. huono yö). Päivisin tulee kyllä multa ihan tarpeeksi maitoa edelleen.

anna nukkua vaan. Meillä nukkui tuossa iässä 20-5, sit söi ja tuo ainoakin syöttö jäi pois 4kk iässä. JOs paino nousee huonosti, niin syötä päivällä tiuhempaan, mut älä herätä yöllä nukkuvaa tervettä lasta.

Yhteistyössä