vauva 11 kk päiväkotiin vai perhepäivähoitajalle?

  • Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Pph varmaan ois parempi, riippuu kyllä siitä miten varahoito on järjestetty. Jos teillä on mahdollista viedä esim mummolaan jos pph sairastuu tai pitää ylityövapaita niin sitten se. Jos taas lapsi joutuisi varahoitoon tuikituntemattomaan päivähoitoon niin suhtautuisin varauksella.
Ryhmäperhepäivähoito olis paras.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
"Vieras"
Ryhmäperhepäivähoito, jossa 3 hoitajaa ja 12 lasta, on osoittautunu minun mielestä kaikista parhaimmaksi paikaksi KAIKEN ikäisille lapsille.
Mulla on kokemusta perhepäivähoidosta, ryhmiksestä ja päiväkodista, kaikista niin työntekijän kuin äidinki roolissa.

Ryhmis siis ylivoimainen. Kahdesta muusta valitsisin perhepäivähoidon alle 3-vuotiaalle ja päiväkodin yli 3-vuotiaalle.
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
noooo
PPH, vain hyvää sanottavaa. Ei sairaskierrettä, pieni ryhmä, sama hoitaja, kotiruokaa. Omat olleet yht 5 vuotta kahdella eri hoitajalla. Toinen hoitaja ei ollut sairaana päivääkään. Toinen oli leikkauksen vuoksi 3 vkoa sairaslomalla. Silloin varahoito oli järjestetty etukäteen ja myös tuo hoitaja oli koko 3 vkoa sama. Sellaiselle jolla omia pieniä muksuja, en veis missään tapauksessa.
 
"kahden lapsen äiti"
molemmissa vaihtoehdoissa omat hyvät ja huonot puolensa. Perhepäivähoitaja on yksin, etkä tiedä millainen henkilö hän on. Päiväkodissa on useita hoitajia, joten ei ole yhden hoitajan varassa. Jos perhepäivähoitaja ei olekkaan hyvä. Päiväkodissa on sitten kuitenkin useita hoitajia.
Itse laittaisin mieluummin päiväkotiin.
 

Yhteistyössä