Vaunut VAATIVALLE käyttäjälle?

Mitkä ois parhaat yhdistelmät ns. kovaan käyttöön? Kevyet lykkiä erilaisissa maastoissa (myös soratiet!). Jos 3-pyöräset, niin sen etummaisen tulisi olla iso. Mitään hyökkäysvankkureita en halua, ja tyyliäkin sais olla...

Tää lapsi jää kohta ilman vaunuja, joten kaikki vinkit (mielellään linkkien kera) otetaan vastaan...
 
Nalkuttava Talonmies
Minä pidin aikoinani Gessleinin väreistä enemmänkuin Teutonian - mutta makuseikkojahan nuo ovat.

Käytössä Gesslein Swing on ollut onnistunut valinta. Sopii liikkuvalle ihmiselle ja vaunut menevät tarvittaessa kivasti kasaan auton takakonttiinkin.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
miks kaikki haluut aina et vaunut on ihan hiton isot esim jotku briot???? eikö kukaan mieti vaunuja hankkies niitten käytännöllisyyttä??
öö..ei kaikki brion vaunut oo isoja. ja käytännöllisyys riippuu ihan siitä mihin tarkotukseen tarviit ne vaunut. esim. jos et asu kaupoissa vaan oot enemmän lenkkeilijä-tyyppiä niin pienillä matkarattailla et tee mitään. ;) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
miks kaikki haluut aina et vaunut on ihan hiton isot esim jotku briot???? eikö kukaan mieti vaunuja hankkies niitten käytännöllisyyttä??
öö..ei kaikki brion vaunut oo isoja. ja käytännöllisyys riippuu ihan siitä mihin tarkotukseen tarviit ne vaunut. esim. jos et asu kaupoissa vaan oot enemmän lenkkeilijä-tyyppiä niin pienillä matkarattailla et tee mitään. ;) :D
Nimenomaan, käytännöllisyys riippuu todellakin siitä mitä vaunuilta itse tarvii. Mä en tekisi mitään siroilla pienirenkaisilla matkarattailla. Me tarvitaan kunnon rattaat johon mahtuu niin muksu kuin kauppaostoksetkin.

 
Itellä
kokemusta Emmaljungista ja Gessleineista (Swingeistä ja Visioneista). Kummatkin pelittivät upeasti (ja itse asiassa Gessleinin Visionit vieläkin käytössä), mutta kun sä et noista Gessuista välitä, niin kerron niistä Emmaljungistamme. Mainittakoon vielä, että urheiluharrastuksestamme johtuen olemme testanneet vaunuja hyvinkin erilaisissa maastoissa.

Meillä oli Emmaljungan duo edget sport-rungolla (heittoaisa) ja ne rullasivat kyllä todella kivasti ja kulkivat kuin unelma pitkillä kävelyreissuilla, oli se sitten minkälaisella alustalla tahansa. Tavarakorikin riittävän tilava. Helpot kasata jne. Miinuksena se, että ovat kyllä tilaa vievät, kun koppaa ja ratasosaa käytetään erikseen.

Kolmipyöräisistä ihan oikeista juoksurattaista tulee mieleen lähinnä Baby Jogger -merkki, joihin saa siis sen koppaosan ( + muita lisävarusteita) myös hommattua. Eri tarpeisiin löytyy merkiltä löytyy mallit Performance, Q, City, City Mini ja City Elite. Kaikkia noita sarjan malleja ei ole tehty juoksua varten.

Lisätietoa täältä
http://www.minimaraton.fi/epages/AJP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/09042006-133869

Mun mielestä sivut ovat vähän sekavat, mutta osa ratasmalleista löytyy kohdasta "Juoksijoille ja aktiivisille liikkujille" ja osa kohdasta "Kaupunkikäyttöön". Kaupunkikäyttöön tuoteryhmästä pitää erikseen hakea haulla tuo City Elite -malli, sitten sen vasta näkee. "Lisävarusteet" kohdasta löytyy kopat, kantokassit, jalkapeitteet yms.

 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
miks kaikki haluut aina et vaunut on ihan hiton isot esim jotku briot???? eikö kukaan mieti vaunuja hankkies niitten käytännöllisyyttä??
Mä arvostan sitä että meidän Brioilla pääsee maastossa kuin maastossa, ja millä kelillä tahansa. Ja sitä että muksu mahtuu niihin isompanakin, ei tarvi yksvuotiaana sulloa lasta rattaisiin kuin sardiinia purkkiin. Iso tavarakori mihin mahtuu ostoskassi ja hoitolaukku. Mutta mikä kenenkin mielestä on käytännöllistä. Varmaan jos olisin jossain Helsingissä missä ei tarvi nenäänsä ulos pistää ja sipsuttelisin ahtaissa kauppakeskuksissa kaiket päivät olisimme päätyneet joihinkin muihin.
 
Greippi
Hartanit äänestän käyttömukavuudeltaan ykkösiksi. Meillä oli Toplinet, aivan mahtavat vaunut ja kulkivat ihan missä vaan maastossa.
Tässä linkki mallistoon:
http://www.hartan.de/produkte/produkte.php
 
meillä nyt emmaljungan city jetit ja ei valittamista!! Niitä en sulle kyllä suosittelis (pienet pyörät edessä) mut ootko katellut Phil&Tedsejä? Jos mulla olis paljon rahaa ja uusille kärryille tarve ostaisin Vibet EHDOTTOMASTI :D
 
Emmaljungan Duo Edge Sportit käytössä ja olen ollut todella tyytyväinen lykkimään niitä pitkin hiekkateitä ja metsäpolkuja. Eivät ole kevyemmästä päästä, mutta varmasti laadukkaimmasta päästä kyllä. Phil&Tedsejä suosittelen myös, mutta meillä tulee kyllä kotona ollessa lykittyä vauvaa Emmaljungissa ja esikko kävelee. Sitten jos lähden kaupungille tai kauppoihin tms. niin Phil&Tedsit ovat loistavat ja niissä tuo 3-vuotiaskin istuu ihan mallikkaasti.
 

Yhteistyössä