Vaunut taajamajunaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mira

Vieras
Hei, onko kenelläkään tietoa missä vaunut kuljetetaan taajamajunassa?Matka siis Tampereelta Poriin,en siis tarkoita lähijunia pääkaupunkiseudulla...Intercityssähän on ihan vaunupaikat mut miten sit taajamajunissa?Onko siellä konduktöörin vaunu tms?Tietääkö kukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
Pikajunissa on sellainen tavaravaunu tai osasto tai miksikäs sitä nyt mahdetaan sanoa, sinne laittavat rattaat/vaunut. :)

Pitääkö siis etsiä konnari käsiin ennen junaan menoa?Vai lipun tarkistuksen yhteydessä?Vai etsimmekö itse sen vaunun ja jätämme rattaat sinne?Hieman tyhmiä kysymyksiä mulla taas:D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oho ehditkin jo vastata..

mää luin sun ajatukset. :D

siis mä oon yleensä menny ajoissa paikalle ja sitten pyytänyt konnarilta apua.. yleensä palloilevat kuitenkin siinä junan vierellä. Jos on ollut sillainen asema jossa juna pysähtyy vain pikaisesti niin olen asemahekilökunnalta kysynyt mihin kohtiin se vaunu pysähtyy ja ollut siinä valmiina. Ja jos on tarvinnut tehdä nopeita vaihtoja niin olen kertonut konnarille millon jäädään pois ja on nostanut vaunut ulos. Oikeastaan ihan aina on saatu junassa vain ja ainoastaan hyvää palvelua ja on kuitenkin varmaan 100 kertaa matkattu.. =)

Mulla on ollu yleensä rintareppu tai kantoreppu mukana pienelle, siitä on ollut suuri apu.

Mukavaa reissua teille!! =)

hei... lisään vielä.. jossain pikajunissakin on muistaakseni ollut sellainen tila, että rattaat on saanu sisälle, ainakin matkarattaat, koska muistan ttä pikkunen nukku joskus uniaan niissä pikajunassakin. Mutta ainakaan meidän vaunut ei ois ees siitä junan ovesta mahtunu sisään. Intercityissä ja pendoliinoissatuo tietty helpompaa, mutta hyvin kyllä pikajunissakin selviää. =)

Meillä on ainakin ollu konnari muutaman kerran jo valmiiksi pää pihalla siitä konnarvaunusta (muut ovet ei aukee, ennen kuin juna on pysähtyny) , kun on juna asemalle tullu, sitten oon vaan lampsinu sinne ja se on auttanu nostamaan vaunut sisään. Sain jättää muitakin matkatavaroita sinne, vaikka oikeesti ei saisi... Mutta tuolla välillä on aika hiljasta millä oon kulkenu.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä täällä vaan huutelen:
Meillä on ainakin ollu konnari muutaman kerran jo valmiiksi pää pihalla siitä konnarvaunusta (muut ovet ei aukee, ennen kuin juna on pysähtyny) , kun on juna asemalle tullu, sitten oon vaan lampsinu sinne ja se on auttanu nostamaan vaunut sisään. Sain jättää muitakin matkatavaroita sinne, vaikka oikeesti ei saisi... Mutta tuolla välillä on aika hiljasta millä oon kulkenu.

Kiva kuulla että muillakin on hyviä kokemuksia. Konnarit on mukavia! Siks meijän tyttö onkin päättänyt että hänestä tulee isona konnari. :D

Yhteistyössä