Vaunut - Rattaat -> mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äipätiäipää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äipätiäipää

Vieras
Terve!

Meillä on Brio Novan yhdistelmät mutta eipä olla itse koppaa käytetty kuin vajaa viisi kertaa. Eli siis rattailla mennään ja ikää on jo melkein 8kk. Nyt pohdinkin olisiko järkevää myydä koko setti pois (vielä olisi esim takuuta jäljellä) vai myydä esim pelkkä kova koppa? Vai ostaakko jotkut muut rattaat? Mitä te tekisitte, mitä rattaita suosittelette ym? Järkevä olisi sellaiset rattaat mitkä menevät mahdollisimman pitkään :). Meillä on lisäksi yhdet matkarattaat mitkä eivät tosin ole kovin kummoisessa kunnossa. Eli yksi vaihtoehto voisi olla hyvät matkarattaatkin, miksei vaikka hieman arvokkaammatkin niin nuo vanhemmat voisi viedä vaikka mummolarattaiksi :). Kaikki vinkit tervetulleita! :)

Minä joko myisin koko setin tai sitten en ollenkaan...Eli en myisi pelkkää koppaa. Vaunut menevät varmasti paremmin kaupaksi jos niissä on koppa mukana. Jos tykkäät rattaistasi niin älä myy vielä, vaikka takuuta onkin jäljellä. Merkkituotteista saa kyllä myöhemminkin hyvän hinnan jos vain ovat hyväkuntoiset. Mutta jos tuntuu, että ne eivät täysin palvele teidän tarpeita eli ovat liian isot tai jotain, niin silloin minä myisin ja ostaisin pienet ja ketterät tilalle. En tiedä helpottiko tuo asiaa, mutta näin minä tekisin.

Meillä oli uutena ostetut Brio Nova yhdistelmät. Kova kantokoppa oli käytössä muutaman kuukauden, kun tyttö ei siinä viihtynyt ja kesällä ratasosa oli ilmavampikin. Kun tyttö oli n. 11kk niin myytiin vaunut pois ja aika hyvin vielä sai omansa pois. Ostettiin tilalle Emmaljungan scooterit ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä! Eivät mene ihan makuuasentoon, joten alle 6kk ikäiselle ei käy, mutta isommalle passaavat oikein hyvin! Nyt olen tajunnut, että se mitä vanhempi vaishenkilö (myyjä) vaunuliikkeessä sanoi, on aiva totta eli: yhdistelmiä ostavat yleensä vain esikoistaa odottavat, mutta seuraaville lapsille niitä harvemmin ostetaan, ainakaan uutena! Ovat hurjan kalliita ja koppaosa todella vähän aikaa käytössä! Nyt en enää itse osta uutena yhdistelmiä, jos joskus toisen lapsen teen. Näin siis toimittiin meillä... :)

Meillä on Brio Novien pehmeä koppa taas kesän jälkeen otettu päiväunikäyttöön, poika on 7 kk, ja kyllä se sinne vielä ihan hyvin mahtuu toppavaatteissakin vaikkei ole mitenkään erityisen pieni lapsi. Esikoinenhan se on, eikä seuraavalle sitten tarvitse ostaa kun on jo hyvät ennestään;)

Siis meillä on toiminut yhdistelmät oikein hyvin, ajattelin vain kertoa jos joku vaunuja ostava tätä lukee. Ja alkuperäiselle myös että varmaankin täysi paketti menee kaupaksi parempaan hintaan kuin koppa ja rattaat erikseen.

Moikka!

Alkuperäiselle sen verran, että ei kantsi ostaa talvea vasten pieniä ketteriä rattaita, sillä yhdistelmien ratasosalla (joissa olettaen et on kunnon renkaat) pärjää paljon paremmin lumessa ja loskassa!
Itse tekisin ehkä niin, että talven käyttäisin vielä noita Brion rattaita, ja sitten keväällä lumen sulattua ostaisin jotkut kätevät ja sirommat tilalle. Tosiaan, kannattaa myydä setti yhdessä, siis koppa ja rattaat.

Alkuperäinen kirjoittaja Meilltä tehtiin näin:
Nyt olen tajunnut, että se mitä vanhempi vaishenkilö (myyjä) vaunuliikkeessä sanoi, on aiva totta eli: yhdistelmiä ostavat yleensä vain esikoistaa odottavat, mutta seuraaville lapsille niitä harvemmin ostetaan, ainakaan uutena! Ovat hurjan kalliita ja koppaosa todella vähän aikaa käytössä! Nyt en enää itse osta uutena yhdistelmiä, jos joskus toisen lapsen teen. Näin siis toimittiin meillä... :)

Aika yllättvää. Meillä yhdistelmät ovat olleet todella tarpeelliset. Esikoinen viihtyi kovassa kopassa yli puoli vuotta ja koppaa käytettiin myös sänkynä mummolassa. Reilun puolen vuoden jälkeen koppa siirrettiin varastoon (odottamaan pikkukakkosta) ja aloimme käyttää pelkästään rattaita.

Nyt toisen lapsen synnyttyä kova kantokoppa on taas käytössä. Ja rattaissa kärrätään yhä 2 vuotiasta esikoista.

Yhteistyössä