Vaunut kevätvauvalle?

• Viestiketjun aloittaja vaunuviidakkoon eksynyt
  • Ensimmäinen viesti
vaunuviidakkoon eksynyt
Minkälaisia vaunuja suosittelisitte kevätvauvalle (la toukokuun alussa)?
Toiveena paksut renkaat (että pääsee hiekkatielläkin kulkemaan) ja miel. sellaiset missä ei ratasosa ole erikseen (säilytystilat rajalliset).
Merkillä tms. ei ole väliä, kunhan on toimivat eikä kamalan kalliit. =)

Phil & Teds
Me tilattiin saksasta Phi & Tedsin Classicit vauva syntyi helmikuussa ja vaunut on ihan parhaat kaikilta ominaisuuksiltaan. Juuri tänään naureskelin kaupungilla kun me mentiin kevyesti lumessa ja monet raskaat 4-pyörät jumittui matkalla ;)

vieras
Mie oon pärjännyt kivasti brion happyilla. Alussa oli kova kantokassi siinä kopan päällä, nyt talvella vauva onkin jo siirtynyt ratasosaan lämpöpussin kera. Monenlaisessa maastossa kuljettu ja pärjätty hienosti. Ehkä ovat jonkun mielestä isot, mutta omasta mielestä ihan näppärät. Monet emmaljungat on vielä isompia ja kömpelömmän näköisiä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Phil & Teds:
Me tilattiin saksasta Phi & Tedsin Classicit vauva syntyi helmikuussa ja vaunut on ihan parhaat kaikilta ominaisuuksiltaan. Juuri tänään naureskelin kaupungilla kun me mentiin kevyesti lumessa ja monet raskaat 4-pyörät jumittui matkalla ;)
No just joo. Taisi olla nelipyöräisissä rasvan puutetta.

ll
Mä en kyllä ymmärrä mitä väliä sillä syntymän ajankohdalla on vaunuja valitessa (jos ottaa yhdistelmät, siis). :)
Kyllähän ne vaunut+rattaat yleensä ainakin parisen vuotta ovat käytössä, eikös siinä ajassa kerkeä tulla vuoden koko kierto jos toinenkin.

v
Samaa olen huomannut :) 3-pyöräset on todella kevyet. Meillä easywalkkerit

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Se on ihan luulopuhetta, että vain neljällä isolla pyörällä pärjää lumisella kelillä. Meillä Teutonian Mistral S:t eli isot pyörät takana ja kaksi pientä edessä ja yhteenkään keliin en ole vielä jäänyt. On menty metsät ja nurmikot, kesällä ja talvella. Kevyet ja näppärät.

Mä en ostaisi sellaisia vaunuja missä ei ole kääntyviä pyöriä koska aina kun haluat kääntää suuntaa niin painat hartiavoimin aisasta alaspäin, että saat eturenkaita hieman ilmaan, jotta vaunut kääntyy.

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
[
Mä en ostaisi sellaisia vaunuja missä ei ole kääntyviä pyöriä koska aina kun haluat kääntää suuntaa niin painat hartiavoimin aisasta alaspäin, että saat eturenkaita hieman ilmaan, jotta vaunut kääntyy.
Yllättävän helppo nakki laadukkailla kevyillä vaunuilla.
ABC:lla, Emmalla, Jovilla yms. sitten jo vaikeampaa...

miuski
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
meillä vaunulan firkonit ja ihan mahtavat ja vielä halvat....ikinä en enää osta kalliita emmaljungia...
Hei!

Kerros vähän lisää näistä! Mikä malli? Oletko tyytyväinen? Vaunujen vahvuudet/heikkoudet? Onko hyvät "jouset"? Entä heittoaisa. Firkonia olen itsekin miettinyt!

Vieras
Emmaljungia en ainakaan suosittele! Vähän väliä jotain pikkuvikaa ja eivät välttämättä kestä sitä 3 vuotta mitä vaunuja käytetään,noin.
vanha merkki mutta nykyään paska laatu,valitettavasti.

v
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Se on ihan luulopuhetta, että vain neljällä isolla pyörällä pärjää lumisella kelillä. Meillä Teutonian Mistral S:t eli isot pyörät takana ja kaksi pientä edessä ja yhteenkään keliin en ole vielä jäänyt. On menty metsät ja nurmikot, kesällä ja talvella. Kevyet ja näppärät.

Samasta suýystä valmtsin 3 pyöräiset ja kääntyvällä etupyörällä kun on ärsyttävää joka mutkassa väännellä ja käännellä että vaunut kääntyy. On helpompaa antaa mennä vaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Mä en kyllä ymmärrä mitä väliä sillä syntymän ajankohdalla on vaunuja valitessa (jos ottaa yhdistelmät, siis). :)
Kyllähän ne vaunut+rattaat yleensä ainakin parisen vuotta ovat käytössä, eikös siinä ajassa kerkeä tulla vuoden koko kierto jos toinenkin.
Minusta myöskin kannattaa valita sellaiset vaunut/yhdistelmät/rattaat, millä pärjää ihan koko ratasajan. Pienellä pudjetilla on turha ostaa kaksia kulkuvälineitä.

Vastasyntyneelle irrallinen kantokoppa ja kuomurattaat, jonka selkänoja laskeutuu ihan alas. Lienee pitkäaikaisin vaihtoehto ja kohtuuhintainen.

Meillä on kohta neljävuotta ollut käytössä Gessleinin yhdistelmät yhdellä lapsella, mutta ne eivät ole halvat. Mutta erillisiä rattaita ei tarvinnut ostaa.

Yhteistyössä