Vaunut hakusessa!

• Viestiketjun aloittaja "autoileva"
  • Ensimmäinen viesti
"autoileva"
Olen ihan hukassa vaunuviidakossa joten toivottavasti joku osaisi suositella sopivia vaunuja! :)
Etsin vaunuja vähintään seuraavilla ominaisuuksilla:

- suht kevyet
- suht pienet
- pieneen tilaan taittuvat
- isot renkaat (että voi soratiellä käyttää)
- kestävä taittomekanismi
- jatkuvaan käyttöön sopivat, myös päiväunille

Kiitos kaikille jotka viitsivät vastata!!

"Ami"
Teutonia Mistral on kallis, mutta loistava vaunu, joka mahtuu pieneen tilaan. Näitä saa isoilla ja pienillä renkailla. S-loppuinen malli on pikkurenkailla. Nämä on valmistettu saksassa ja laatu on loistava. Mietimme näiden ja Hartanin Racer vaunujen välillä. Melkein tilasimme netistä Hartanit. Onneksi menimme kauppaan kokeilemaan autoon laittoa, koska Hartan ei konttiin kunnolla sopinutkaan. Teutonian vaunut taittuvat pienempään tilaan kuin useimmat muut.

Hieman halvempiat hyviä perusvaunuja on esim. Briolla.

öööö... aika "oudot" noi sun kriteerit :)

Nimimerkin perusteella saa käsityksen, että vaunuja kuljetaan autossa ja sen takia niiden pitäisi olla suht kevyet ja pienet... osuiko oikeaan?

Kestävä taittomekanismi.. mitä tuolla tarkoitat? siis että kestää kasaan taittamisen ja avaamisen, onko sellaisia vaunuja jotka ei tuota kestä?

Sitten vielä yksi tärkeä lisäkysymys, mikä on vaunujen pääasiallinen käyttötarkoitus?

"a p"
avee: vauva on vielä mahassa että ehkä siksi en osaa ajatella kaikkea... :/

Eli joo, vaunuja tullaan kuljettamaan autossa lähes joka päivä ja siksi taittomekanismin täytyy olla oikeasti kestävä, siis pitää avata ja sulkea vaunut 2 kertaa päivässä. En tiedä onko noissa mekanismeissa eroa mutta yleensä kaikissa tavaroissa on eroja... Ja samasta syystä pitää olla pienikokoiset vaunut että on helppo niitä nostella.

Vaunuja käytetään päiväunilla ja kun liikutaan kävellen.

Ami: kiitos! :)

"Ami"
Hartanilla on tosiaan myös todella hyvälaatuisia vaunuja (saksalaiset myös). Katselimme noita Racer-mallisia, mutta Hartan Topline menee pienempään tilaan kuin se.

Brion Happy on halvempi hyvä perusvaunu. Siinä ei tosin ole heittoaisaa ja Brion kopat ovat kovin pieniä. Isokokoinen veljenpoikani oli jo puolivuotiaana toppahaalareissa Brion kopassa kuin "silli purkissa" evääkään ei pystynyt liikuttamaan.

Meillä on tosiaan nuo Teutonian Mistralit pehmeällä kopalla. Se on isoimpia koppia mitä on tarjolla.

Hartanit tai Teutoniat voi hyvin ostaa myös käytettynä, ne ovat kestäviä ja menevät kyllä usemmallekin muksulle.

Emmaljungalla lienee myös hyviä vaunuja, mutta minulla ei ole niistä omaa kokemusta.

"a p"
Kiitos taas Ami!
Sellainen tyhmä kysymys että onko noita Hartaneita ja Teutonioita jossain liikkeessä nähtävillä?
Noita Brioja en viitsi miettiä jos jäävät niin pian pieniksi.

Huom harmaana
[QUOTE="a p";22565944]Kiitos taas Ami!
Sellainen tyhmä kysymys että onko noita Hartaneita ja Teutonioita jossain liikkeessä nähtävillä?
Noita Brioja en viitsi miettiä jos jäävät niin pian pieniksi.[/QUOTE]

Vauvatalo Johanna myy niitä ainakin.
Meillä oli Hartanin Toplinet.

"Misty"
Varmasti löytyy vieläkin kätevämpiä vaunuja, mutta keskihintaisista (josta itse vaunuja aikoinaan etsimme), voin lämpimästi suositella Britaxin Vigour-yhdistelmiä, joko pehmeällä kantokassilla tai kovalla vaunukopalla. Itse otimme vaunukopan, mutta jos nyt valitsisin, ottaisin pehmeän kantokassin, koska meilläkin liikuttiin vauvan kanssa paljon, ja pehmeä kantokassi menee tarvittaessa pienempään tilaan ja toisaalta vaunuaika oli meillä niin lyhyt (n. 5 kk), että senkin puolesta; kantokassista saa myöhemmin kätevän lämpöpussin ratasikäiselle. Eivät mene niin pieneen tilaan kuin matkarattaat, mutta suht pieneksi kuitenkin, ja olivat sektiollakin synnyttäneen kannettavissa, ts. eivät ole hirmuisen raskaat, toisaalta kuitenkin tosi jämäkät ja nuo taittomekanismit sekä työntöaisassa, jalkatuessa että itse kasaanlaitto vaikuttavat laadukkailta. Meillä on 3-pyöräinen malli, joka ei tietenkään missään metsämaastossa ole kaikkein vakain, mutta kaupoissa ja hiekkateillä yms. paikoissa nuo isot, puhkeamattomat pyörät ovat osoittautuneet loistaviksi. 4-pyöräisenäkin tätä Vigouria saa, mutta koska siitä ei ole itsellä kokemusta ja etupyörät ovat hieman pienemmät, en sitä uskalla mennä kehumaan. :)

"heips"
Jos todella haluat nukuttaa vauvaa ulkona, niin kriteerit on aika mahdottomat. Pienet, kevyet, näppärät vaunut on niin pieniä kopaltaan ettei (talvi)vauva siellä pitkään sovi nukkumaan!

"kahden äiti"
Meilläkin on tällaiset Teutonia Mistralit vuosimalli 2008 ja tyytyväisiä olemme olleet.
(Linkki on vaan satunnaisotos huuto.netistä) Ovat kevyet työntää ja mahtuvat hyvin autoon.
Itse tilasin uutena Saksasta ja maksoivat silloin n. 500 euroa.

TEUTONIA MISTRAL 08+tarvikkeet *kuin uudet!* 400.00 € - Lastenvaunut, -rattaat ja -istuimet - Lastentarvikkeet - Huuto.net

Koska asumme kaupungissa ja käytämme rattaita paljon kaupoilla, niin ottaisin nyt Mistral s-mallin kääntyvillä etupyörillä.

"a p"
Hyvä että saan nyt kerättyä nimiä ylös, kiitos teille :) Näitä on oikeasti vaikea itse tutkia. Jonkun vertailukoneen löysin mutta ei sielläkään pystynyt näitä kriteereitä laittamaan mitä me tarvitsemme. Nyt on helppo Googlella etsiä kun on nimet tiedossa!

"SAMA"
teutonia Lastenvaunut - Prestige -

Esimerkiksi tuo ylläoleva Teutonia Prestige (Saksassa Mistral P) on hyvä vaihtoehto.

Maksaa saksalaisessa nettikaupassa Suomeen toimitettuna n.570 euroa postikuluineen.
Kannattaa tosin varata aikaa, kun toimitus saattaa olla hidasta.
Myyvät jo vuoden 2011 malleja.

Mistral P 2011 - kidsroom.de
Höh, noihin ei näköjään kuulukaan kantokoppia automaattisesti.
Se lisää kyllä hintaa aika paljon, kun sen joutuu erikseen ostamaan.

[QUOTE="a p";22565615]avee: vauva on vielä mahassa että ehkä siksi en osaa ajatella kaikkea... :/

Eli joo, vaunuja tullaan kuljettamaan autossa lähes joka päivä ja siksi taittomekanismin täytyy olla oikeasti kestävä, siis pitää avata ja sulkea vaunut 2 kertaa päivässä. En tiedä onko noissa mekanismeissa eroa mutta yleensä kaikissa tavaroissa on eroja... Ja samasta syystä pitää olla pienikokoiset vaunut että on helppo niitä nostella.

Vaunuja käytetään päiväunilla ja kun liikutaan kävellen.

Ami: kiitos! :)[/QUOTE]

Kun roudaat vaunut lähes päivittäin autolla jonnekkin niin onko siellä jossain tarvetta nuo kriteerit täyttäville vaunuille eli käytkö sitten siellä kävelyllä ja nukutaanko päikkärit? vai ootko aatellut käydä kaupungilla ja kyläillä vaunujen kanssa?

"vieras"
Teutonia Timmy meillä, on varmaankin pienempi kuin Mistral. Mutta siinä ei vauvaa kovin pitkään saa pidettyä kasvot työntäjään päin. Muuten on loistopeli, heittämällä autoon ja vähän isommilla rengasvaihtoehdoilla joka sään ratas. On kevyt kuomuratas, ei yhdistelmä. Kantokopan kanssa pienellekin vauvalle ja kaikkein parhaimmillaan on 1-3v. ikäisellä, pieni ja näpsäkkä, mutta täysmakuuasento löytyy.

Ylipäänsä heti jos on vaihdettava työntösuunta, kokoa tulee enemmän, pienimmät vaihtoehdot isoilla pyörillä ovat kasvot menosuuntaan-rattaita.

Poika 1v
Meillä firkon7-yhdistelmät ja menee vaihtoon...

Mä oon ite kattellu hartan topline s ja x-malleja... Ja sitten gesslein future yhdistelmävaunuja... Suomessa nuo uutena on aika tyyriitä mut tallinnasta sais paljon halvemmalla tilattua... Ja käytettynäki varmasti löytys...

Kannattaa ap kiinnittää mun mielestä huomiota siihen minkä kokonen makuutila niissä vaunuissa on. Meillä makuutila on liian pieni 1v1kk vanhalle pojalle :(
Ja jos kopassa haluaa nukuttaa niin senki koko kannattaa kattoa, meillä oli 80cm ja sopi nukkumaan siinä jotain 6kk ikäseks asti

Poika 1v
miettiny kuomurattaita joihin sitten vauvalle laittas kopan... Onko kenelläkään kokemusta?
Sopiiko niissä nukkumaan isompi lapsi? Entä ovatko tarpeeksi suojaavat vauvalle talvella?

"a p"
Kun roudaat vaunut lähes päivittäin autolla jonnekkin niin onko siellä jossain tarvetta nuo kriteerit täyttäville vaunuille eli käytkö sitten siellä kävelyllä ja nukutaanko päikkärit? vai ootko aatellut käydä kaupungilla ja kyläillä vaunujen kanssa?
Joo kyllä, päikkärit olisi tarkoitus nukkua vaunuissa siellä automatkan toisessa päässä lähes joka päivä.

"vieras"
miettiny kuomurattaita joihin sitten vauvalle laittas kopan... Onko kenelläkään kokemusta?
Sopiiko niissä nukkumaan isompi lapsi? Entä ovatko tarpeeksi suojaavat vauvalle talvella?
Riippuu rattaista. Meillä edellämainitut Timmyt ja niistä saa suojaisat. Kuomu kääntyy ihan alas asti. Auringonvaloa varten ostin aurinkolipan, mutta se on ollut turha kun kuomu kääntyy niin pitkälle. Sateessa olen lippaa käyttänyt, siihen kun vetää sadesuojan päälle niin tulee mukava katos lisäsuojaksi.

Lisänä meillä untuvapussi, jossa taaperokin mahtuu vielä istuskelemaan. Mahtuisi nukkumaankin, mutta ei enää nuku ulkona. Se on loistava, todella lämmin ja vähentää pukemisen tarvetta. Valjaat saa pussista läpi. Pienempänä oli kantokopassa, Timmyihin menee halvempiakin kantokoppamalleja kuin Teutonian omat. Muistaakseni Carenan lämmin koppa oli meillä käytössä.

Makuutila on riittävän pitkä ja ainakin meillä kahdella lapsella ollut rittävän leveäkin. Tavaratilaa pienissä rattaissa on kaikissa vähän, joten kaikkea ei saa samaan pakettiin :)

Kannattaa käydä katsomassa, vaihtoehtoja riittää. Itse olen monet käynyt katsomassa ja edelleen ostaisin Timmyt.

"Ami"
Gesslein on laadukas merkki, saksalainen myös. Katselimme hiukan tuota Future vaunua, mutta se on leveyssuunnassa aika iso, samoin kokoontaitettuna suurempi kuin Teutonia Mistral tai Hartan Topline. Meillä Gesslein ei mahtunut porrasperäiseen Mazdaan mitenkään. Tosin jos on farmariauto, niin sittenhän asialla ei ole väliä.

Yhteistyössä